تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803140947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط دانشگاه و صنعت باید اجرایی شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران:
ارتباط دانشگاه و صنعت باید اجرایی شود
دادرس گفت: سمینار علمی صنعتی اقتصاد نفت و گاز و انرژی با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به همت معاونت پژوهش و فناوری، با حضور اساتید، صاحبان صنعت، پژوهشگران و جمعی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه داران سوخت ایران و مدیرعامل شرکت البرز گاز در سمینار علمی صنعتی اقتصاد نفت و گاز و انرژی با بیان اینکه امروزه در دنیا مدیریتی به عنوان مدیریت بر دارایی های فکری و سرمایه های انسانی وجود دارد، گفت: براساس آمار و تحقیقات اگر بتوانیم 15 تا 20 درصد از توانمندیهای علمی خود را کاربردی کنیم ازجمله موفقترین کارآفرینان در جامعه خواهیم بود. 


وی تخیل، تفکر، تصمیم و اجرا را چهار فرایند کاربردی کردن طرح ها دانست و افزود: بسیاری از دانشجویان تخیل و تفکر خوبی دارند ولی در تصمیم گیری و اجرا عملکرد مطلوبی ندارند. 


دکتر دادرس ادامه داد: انتخاب یک هدف درست برای آینده و نیل به آن از اهمیت بالایی برخوردار است که با داشتن بینش و نگرشی درست می توان به تحقق بخشیدن اهداف سرعت بخشید. 


 وی با اشاره به اینکه در عصر جاضر شاهد حاکمیت اقتصاد انرژی بر اقتصاد جهانی هستیم، تصریح کرد:  امروز جهان بسوی تحولی بزرگ برای تغییر حامل های انرژی است، گفتمان جهانی در مجامع بین المللی حاکی از وحدت نظر همه کشورهای صاحب انرژی بر توسعه مبتنی بر اقتصاد انرژی است. تبلور آن را می توان در حرکت اقتصادی کشورها به سمت انرژی محوری دید. 
دکتر دادرس با اشاره به دو اقتصاد سیاسی و انرژی که تعیین کننده قدرت ها است، اضافه کرد: نمونه ای از قدرت کشورهای صاحب انرژی را می توان در مذاکرات 5+1 دانست که قدرت های بزرگ با ایران بر سر میز مذاکره نشسته اند و این امر ناشی از اقتصاد انرژی و دیپلماسی ایران است. 
رئیس انجمن جایگاه داران ایران قیمت گذاری حامل های انرژی را اصلی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در اکثر کشورها براساس دو شاخص اصلی این قیمت گذاری صورت می گیرد، شاخص اقتصادی و شاخص اجتماعی حاکم بر آن کشور. 
مهندس سید علی صدری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز در این همایش با بیان اینکه این مجموعه در سال 1382 تأسیس شده است و مشابه انجمن های علمی دانشجویی است، گفت: در بحث ارتباط دانشگاه و صنعت نباید تنها به ارائه راهکارها در سمینارهای مختلف بسنده کرد بلکه باید تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن آن بکار بست. 


وی با اشاره به تفاهم نامه بین خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان و واحد علوم و تحقیقات ، افزود: از جمله برنامه های اصلی این تفاهم نامه برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و صاحبان صنعت است، همچنین گذراندن واحدهای تخصصی در خصوص کسب و کار (حداقل دو ساعت در طول ترم) به منظور آشنایی کامل دانشجویان با شرایط راه اندازی کسب و کار نیز از نکات مهم این تفاهم نامه است که در صورت مهیا شدن شرایط صورت خواهد پذیرفت. 


وی ادامه داد: از دیگر برنامه های قابل توجه در این تفاهم نامه ایجاد دفتر مشاوره در واحد علوم و تحقیقات با مدیریت دانشجویان است که هدف از آن ارائه مشاوره توسط مدیران و صاحبان صنایع مختلف به دانشجوان در زمینه فعالیت های صنعتی نظیر تأسیس کارخانجات، مراکز تولیدی ، صنعتی و ... است. 


دکتر جمال قدسی مدیرکل هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات توجه ویژه ای به بحث صنعت و پژوهش در کنار مسائل آکادمیک و علمی دارد،  گفت: در کنار آموزش های علمی بحث تجربه، کاربردی کردن علم و آموزش و اشتغال همواره مورد توجه دانشجویان و دانشگاه های کشور بوده است. 


وی به تفاهم نامه واحد علوم و تحقیقات با خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور صاحبان صنایع کشور به منظور ارائه توانمندی ها و تجربیات صاحبان صنایع به دانشجویان در بخش های مختلف صنعت کشور در این سلسله نشست ها صورت خواهد پذیرفت، تا دانشجویان همزمان با تحصیل بتوانند علاوه بر کسب تجربه با مشکلات و مسائل صنعت کشور آشنا شده و در قالب پایان نامه های خود به ارائه راهکار اقدام کنند. 




انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن