تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از قرآن طوماري 5.5 متري در کاخ نياوران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۵۴ب.ظ)
رونمايي از قرآن طوماري 5.5 متري در کاخ نياوران به مناسبت هفته وحدت و ميلاد خجسته پيامبر گرامي اسلام (ص)، قرآن طوماري به طول 5.5 متر متعلق به دوره قاجار 17 تا 30 دي‌ در کاخ اختصاصي مجموعه فرهنگي-تاريخي نياوران به نمايش گذاشته‌شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اين قرآن طوماري بر روي کاغذي به طول 5.5 متر به خط غبار نگاشته شده که در آن آيات قرآن و اسامي 14 معصوم و صلوات با خطوط درشت‌تر در فواصل کادرهاي اسليمي وسط اجرا شده است.
همزمان با ماه مبارک رمضان گذشته با انجام مطالعات مختلف ميکروسکوپي و آزمايشگاهي بر روي ساختار اين اثر و مواد مرمتي استفاده‌ شده در دوره پهلوي و شناسايي عوامل آسيب، عمليات حفاظت و مرمت آن انجام شد.
مستند نگاري، بررسي اسيديته کاغذ، بررسي اسيديته پارچه و چسب آلي استفاده‌شده در مرمت قبلي، بررسي اسيديته بخش کاغذي ساپورت شده با پارچه و چسب الحاقي، انجام تست جابجايي رنگ پارچه ساپورت، بررسي آلودگي بيولوژيکي، تست حلال در نقاط چسب آلي، غبار روبي، پاکسازي موضعي آثار لک و برداشتن لايه تکيه گاه پارچه اي الحاقي به دليل انتقال رنگ به کاغذ و ايجاد محيط با اسيديته بالا از جمله عمليات حفاظت و مرمت انجام شده بر روي اين اثر است.
برداشتن لايه چسب آلي ساپورت دهي پارچه به دليل ايجاد محيط توليد و رشد آلودگي بيولوژيکي، پاکسازي برخي رو رنگي‌هاي مرمت قبلي، استحکام بخش کاغذ، وصالي در بخش‌هاي پارگي و جدا شده، ساپورت دهي با تيشوي گرم پايين و چسب داراي P.H خنثي، بازسازي بخش‌هاي از بين رفته با رعايت مباني حفاظت و مرمت، موزون سازي و انجام موارد حفاظت پيگيرانه نگهداري ديگر عمليات انجام شده بر روي اين قرآن طوماري هستند.
علاقه مندان جهت ديدن اين اثر مي‌توانند تا 30 دي ماه همه روزه (به جز سه شنبه‌ها) از ساعت 9 تا 16 به کاخ اختصاصي مجموعه فرهنگي-تاريخي نياوران واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه کنند و اين مجموعه تا ساعت 17 فعال است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن