تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنده شدن تفکر دشمنان با تکفيري ها شکل گرفته است/ فرهنگ با شعار محقق نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني: زنده شدن تفکر دشمنان با تکفيري ها شکل گرفته است/ فرهنگ با شعار محقق نمي‌شود رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد گفت: بايد براي اين مصيبت وارد شده به اسلام توسط داعش دلسوزي کنيم؛ فرهنگ با شعار محقق نمي‌شود بايد به صورت علمي به موضوع فرهنگ توجه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي در همايش سراسري معاونان با مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي ضمن گراميداشت هفته وحدت گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ما شاهد اختلافات متعددي بين شيعه و اهل سنن بوديم. که با ابتکار آيت الله منتظري هفته وحدت پايه‌گذاري شد و تاکنون بزرگان اهل اسلام در اين هفته با ارائه راهکارها به اجتماع اهل شيعه و سني در تهران مي‌پردازند اما هنوز نتايج جدي را در سطح جامعه و ديگر کشورها شاهد بوديم.
هاشمي رفسنجاني در ادامه به حضور معاونين و روحانيون در حوزه فرهنگ اجتماعي در اين جلسه افزود: اين‌ها آرامش را به مردمي که نگران فرهنگ و عقايد اسلامي در دانشگاه هستند ايجاد مي‌کنند چرا که متوليان فرهنگيان دانشگاه‌ها، همين تربيت شده اي حوزه علميه هستند.
وي با اشاره به مفهوم واژه آزاد افزود: در دانشگاه آزاد اسلامي استفاده از بُعد آزاد انديشي در دانشگاه است و تمامي کشورهاي دنيا واقف هستند که براي ترقي علم به انجام تحقيقات بايد شرايط آزاد انديشي ايجاد شود.
اين امر غير ديني نبوده و در صدر اسلام در جلسات پيامبر اعظم (ص) و حضرت علي (ع) نيز همين فضا وجود داشته است. لذا بايد در فضاي دانشگاه‌ها به ويژه در مسائل فرهنگي از نتيجه تحقيقات و ترقي علم بهره‌مند شويم.
رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اجازه ندهيد فضاي دانشگاه گرفتار ترس و وحشت شود و مديران دانشگاه‌ها حق ندارند به خاطر درس‌هاي تحقيقي براي افراد پرونده درست کنند. فضاي علمي، فضاي تحقيق است نه تبليغ براي افراد.
هاشمي رفسنجاني تصريح کرد: يکي از مسائلي که بايد در دستور کار ما قرار بگيرد بحث وحدت جهان است. باير براي اين مصيبتي که امروز جان اسلام را گرفته است دلمان بسوزد چه ضربه‌هايي که از تفرقه شيعه و سني به اسلام وارد شده است و چه منافعي را به اين دليل از دست داده‌ايم و چه خطرهايي براي جهان اسلام داشت.
وي تاکيد کرد: امروز بدترين وضع را در تاريخ تجربه مي‌کنم دنياي اسلامي که به اين حد افراد به قدري به خون هم تشنه شده‌اند که حاضرند جان خود را نيز از دست بدهند. خانم‌ها و دخترهاي جوان به گونه‌اي در اين مسير تربيت شده‌اند که حاضر در عمليات انتحاري ميان جمعيت خود را منفجر کنند. طالبان و داعش بيخ گوش ما هستند القاعده نيز در سراسر دنيا فتنه را گسترش داده اين گروه‌ها مانند قوم مغول وارد يک شهر مي‌شوند و همه چيز را منهدم مي‌کنند و مردم را مي‌ترسانند. بايد کاري انجام دهيم که دانشگاه آزاد مرجع اخلاق و فرهنگ اسلامي باشد تا هيچ وحشتي از طرف اين گروه‌ها به جامعه منتقل نشود.
هاشمي رفسنجاني در خصوص افراد داعش نيز گفت: اين افراد خيلي عقب مانده هستند و رفتار آن‌ها از عصر حجر نيز عقب‌تر است اما غربي‌ها اين گونه وانمود کرده‌اند که مي‌گويند اسلام اين گونه است.
وي با بيان اين مطلب که يک چهارم جمعيت دنيا را مسلمان تشکيل داده‌اند، گفت: علما و اهل علم نبايد موضوع تفرقه در دنياي اسلام را کوچک بشمارند و بر روي اين موضوع بررسي علمي انجام دهند. اختلافات مذهبي که در عقايد انسان‌ها است بايد مورد توجه باشد و علماي اهل سنت و شيعه بايد به اين موضوع توجه بسياري داشته باشند.
هاشمي با اشاره به لزوم توجه به اخلاقيات بيان داشت: فرهنگ مجموعه اخلاقيات اسلام است و بايد با کمک اساتيد با عنوان اخلاق به دانشگاه وارد شود و در آن احاديث با آيات مربوطه با موضوع اخلاق ارائه شود.
هاشمي با بيان اين مطلب که بودجه فرهنگي دانشگاه آزاد 10 برابر است، اضافه کرد: فرهنگ با شعار محقق نمي‌شود بايد به صورت علمي به موضوع فرهنگ توجه شود دانشگاه‌ها بايد پيوند خود با آزاد انديشي را به روز کنند. بايد وحدت مورد توجه باشد و وحدت داخلي نيز بسيار مهم است. يکي از صفات مهم بندگان خاص خدا اين است که حالت اعتدال داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن