تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805130106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمپين خوداظهاري قاچاقچيان براي حفظ كرامت انساني!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كمپين خوداظهاري قاچاقچيان براي حفظ كرامت انساني!
نویسنده : اولاد آدم 
قاچاقچيان پولدارترند يا دولت؟ اشتباه نكنيد منظورم اين نبود كه اگر دولت بخواهد پولدار بشود بايد قاچاقچي شود! اوهوم! منظور من اين بود كه اگر جلوي قاچاق را نگيرند، خب لابد قاچاق جلوي آنها را مي‌گيرد. يعني اتفاقاً اين جيب و آن جيب دارد. يعني...
اصلاً ببينيد اين معاون حقوقي، مجلس و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز چه گفته كه امروز اولاد آدم را به هم ريخته. ميزان دلار خبرش، انگار ميكسر است و مرا انداخته‌اند داخلش با سرعت 200 كيلومتر بر يارانه، هم مي‌چرخانندم و هم در سراشيبي شتاب گرفته‌اند. (يعني مي‌چرخد و مي‌چرخاندت و مي‌چرخي و آخرش كه سرت گيج شد، راه خودش را مي‌گيرد و مي‌رود و تو مي‌بيني ‌اي دل غافل چهار سال است كه گشته‌اي و ترانه عجب ‌اي دل غافل تو هم حوصله داري را هم حتي فراموش كرده‌اي...)! اين اقتصاد عجب دوار است! اين شيب دولت عجب ليز است!
محمد ايلخاني معتقد است كه قاچاق ورودي و خروجي ما بيش از 25 ميليارد دلار در سال است و فقط 5 ميليارد دلار بحث قاچاق سوخت به اقتصاد ما ضربه مي‌زند و از جيب مردم و منافع ملي مي‌رود. او مي‌گويد: ساز و كار پيچيده مافيايي چيزي نيست كه با يك قانون حل شود.
لابد مي‌گوييد: عجب! پس نكند دو تا قانون لازم است! و من مي‌گويم: بكنيدش سه تا خيرش را ببينيد. اصلاً هر قوه يكي! اولاد آدم به ياد مي‌آورد سال 91 زماني كه سخن از اجراي طرح ايران كد و برچسب شبنم (شبكه بازرسي و نظارت مردمي) كه به ميان آمد، خوانندگان ما خوشحال شدند كه زمان تهيه كالاي بنجل و تاريخ گذشته - كه معلوم نيست با كدام پول خارج شده از مملكت و از چه مبدأ غيبي وارد شده- به پايان رسيده، اما با اجراي نصفه نيمه طرح شبنم و توقف آن در يك سال اخير باز هم حرف‌هاي جديد به ميان آمد. البته حرف و حديث‌هاي زيادي در مورد اجراي كامل قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز هم كه ايران كد بخشي از آن بود به ميان آمد و حالا با گذشت 10 ماه از ابلاغ اين قانون آقاي ايلخاني فرموده‌اند اين قانون از ابتدا وارد روند اجرا شده و اگر تأثير آن ملموس نيست، براي آن است كه دستگاه‌ها مشغول آماده كردن زيرساخت‌هاي فيزيكي يا تدوين آيين نامه‌هاي اين قانون هستند.‌اي زيرساختتان را روسازي بكنند قاچاقچيان! بنا بر اين واضح و مبرهن است كه با يك قانون بهار نمي‌شود! و لابد ثروت مهم‌تر است از قانون.
اولاد آدم نمي‌داند با چند تا قانون مشكل حل مي‌شود. اما دانسته‌هايي دارد مبني بر اينكه قانون خوبي داريم و اجرا نمي‌شود. البته منظور نظر جناب ايلخاني هم همين حرف اولاد آدم است. او دنبال زيرساخت است براي قانونش. اما، اولاً قاچاق، چيزيست كه ورود آن به كشور يا معامله آن از طرف دولت ممنوع است. پس آيا دولت نمي‌داند كه دولت است و چيزهايي را ممنوع كرده است! يا چيزهاي ممنوع را ممنوع كرده‌اند تا قاچاق شوند؟ يا هرچي! اصلاً قاچاقچيان 25 ميليارد دلاري در مقابل اختلاس‌كنندگان و غيره و ذلك عددي نيستند كه به آنها پرداخته شود. قانون خيلي جاها معطل مي‌ماند، اينجا هم رويش. ما كه بخيل نيستيم!
در ثاني در علم اقتصاد به صورت مشخص به ورود و خروج كالا كه به صورت مخفيانه از مرزهاي كشور وارد يا خارج شود، قاچاق مي‌گويند. اما در علم مبارزه با قاچاق در ايران لابد با قاچاق‌هاي علني هم سر و كار دارند! لابد از مرز نمي‌آيند يا از زير مرز مي‌آيند يا از روي مرز! اين را به عنوان جديدترين يافته اولاد آدم ثبت كنيد!
نكته كنكوري براي خوانندگان: (اين نكته را به خاطر بسپاريد احتمال زياد كه از آن سؤال بيايد وجود دارد): كالاي اقتصادي كه مورد قاچاق قرار مي‌گيرد را كالاي قاچاق مي‌نامند. شخص يا اشخاصي كه مبادرت به انجام قاچاق مي‌نمايند را قاچاقچي يا سوداگر گويند.
لابد شما خواننده گرامي مي‌پرسيد ‌اي علامه دهر!‌اي اولاد آدم، چه مي‌شود كه جلوي كالاي قاچاق را اگر نمي‌توانند در لب مرز بگيرند، در مغازه موقع فروش نمي‌گيرند؟آيا باز هم قانون كم داريم؟ و اولاد آدم به شما خواهد گفت علاوه بر موارد يادشده، قانونگذار ايران اعمال ديگري را از جمله مصاديق بزه قاچاق دانسته كه به عنوان مثال مي‌توان به بند ۲ ماده ۱۲ قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب ۱۳۸۴ اشاره نمود كه در اين قانون عمل نگهداري كالاي قاچاق نيز جرم تلقي و مشمول مجازات‌هاي مربوط به قاچاق كالا مي‌باشد. همچنين در مواردي مقنن افعال ديگري همانند عرضه و فروش كالا بدون پرداخت ماليات مربوطه موضوع تبصره ماده ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده را قاچاق فرض نموده است. بنابراين علت دارد لابد كه جلوي فروش كالاي قاچاق را هم نمي‌گيرند.
مؤخره: دولت‌ها معمولاً قوانين سختي را عليه پديده قاچاق وضع مي‌كنند و در مواردي براي اشخاص قاچاقچي مجازات اعدام پيش‌بيني شده ‌است كه بيشتر براي قاچاقچيان مواد مخدر اجرا مي‌شود. فكر نكنيد كه اولاد آدم مي‌گويد با قاچاقچيان غير موادي هم برخورد شديدتر كنيد. اولاد آدم كه قاچاقچي‌ها را نمي‌شناسد. آمديم و يك وقت ديديم با آنها سلام و عليك داريم. آن وقت چطوري توي چشم عهد و عيالشان نگاه كنيم ؟اولاد آدم پيشنهاد مي‌دهد كه قاچاقچيان بيايند خود‌اظهاري كنند. آنوقت باز هم اگر خودشان با پاي خودشان نيامدند مثل ماجراي شناسايي پولدارها براي قطع يارانه، شروع مي‌كنيم به شناسايي بي‌پول‌ها تا كرامت انساني پولدارها لكه‌دار نشود. يعني الان هم هركسي كه قاچاقچي نيست دستش را ببرد بالا. سرش را هم برنگرداند كه ببيند چه كسي دستش را بالا نبرده و قاچاقچي است. ما مردم با اخلاقي هستيم. تدبير به ما اميد مي‌دهد تا خوش‌اخلاقي از اين ديار رخت بر‌نبندد...

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن