تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804635642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وارش معتبرترین رویداد سینمایی در عرصه فرهنگ عامه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی: وارش معتبرترین رویداد سینمایی در عرصه فرهنگ عامه است خبرگزاری پانا: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معتقد است که جشنواره بین‌المللی وارش یک استعداد درخشان برای آیینه شدن فرهنگ در تولید فیلم کوتاه است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي ساعت 15:14

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با روابط‌عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه وارش را از سال‌های گذشته می‌شناسم. رویدادی که در ابعاد ملی دیده شد و داوران مطرح و برجسته‌ای داشت. البته این جشنواره در برخی دوره‌ها در ارتباط و تعامل با فیلمسازان ضعف‌هایی نیز داشته است.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره وارش تاکید کرد: اصل برگزاری چنین جشنواره‌ای در مازندران با پیشینه کهن و فرهنگی و در شهرستان بابل بسیار ستودنی است. ویژگی ممتاز و برجسته‌ای که وارش را از سایر جشنواره‌های سینمایی متمایز می‌کند، موضوع پرداختن به فرهنگ عامه است که اعتبار شایسته و مبارکی است.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش مسیر درستی را طی می کند، افزود: امیدوارم با توجه به هیأت انتخاب و داوران صاحب نامی که این رویداد انتخاب کرده است، شاهد جشنواره‌ای جریان‌ساز باشیم.
حفظ و ترویج اصالت‌های منطقه‌ای
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ادامه گفت: وارش به لحاظ دست‌مایه قرار دادن فرهنگ عامه برای عرصه فیلمسازی کشور یک ارزش محسوب می‌شود؛ جشنواره‌ای که فرهنگ عامه اساس آن است و در آیین‌ها، باورها و آداب و رسوم خلاصه می‌شود.
طباطبایی‌نژاد افزود: حفظ و ترویج اصالت‌های منطقه‌ای، یکی از ارزش‌ها و ویژگی دیگر جشنواره وارش است. بر این عقیده‌ام که رسانه‌های کشور در گستره ملی و بین‌المللی باید جشنواره فیلم وارش را بیشتر مورد تحلیل و بازتاب قرار دهند.
وی تاکید کرد: سازمان سینمایی و روابط عمومی وزارت ارشاد هم باید این رویداد را مورد حمایت قرار دهند تا شاهد پررنگ شدن فرهنگ عامه در مناسبات اجتماعی و تولید محصولات فرهنگی به ویژه در عرصه موثر و فراگیر فیلم باشیم.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: جشنواره وارش موجب می‌شود تا فرهنگ عامه که ریشه و هویت ماست دیده و مراقبت شود. از این حیث این رویداد معتبرتین و مفیدترین جشنواره‌ای است که باید آن را قدر دانست و در برپایی باشکوه آن همت کرد.
جغرافیای فرهنگی اساس بخش بین‌الملل جشنواره
طباطبایی‌نژاد در خصوص بُعد بین‌المللی جشنواره وارش نیز اظهار داشت: حوزه تمدنی ایران در حوزه فرهنگ اشتراکات فرهنگی بسیاری با سایر کشورها دارد که مغفول مانده و می‌تواند در قاب دوربین به تصویر کشیده شود. برای مثال ما امسال کتابی را با عنوان «سینما و جهان ایرانی» در حوزه تمدن منتشر کردیم که شامل گفتگو با کارشناسان خبره و متخصصان عرصه فرهنگ است.
وی افزود: تمدن ایرانی به واسطه نقاط مشترک فرهنگی که با سایر کشورها ایجاد کرده است می‌تواند پیوند ما را با سایر ملل رقم بزند.
طباطبایی‌نژاد به خاطره‌ای پیرامون فیلمسازی در حوزه میراث مشترک فرهنگی اشاره کرد و گفت: چند سال پیش که طالبان از هرات بیرون رفت، من با یک گروه فیلمبرداری وارد آنجا شدم. فضای جنگ و ویرانی و بوی باروت بر هرات حاکم بود. در همان فضا کودکانی را دیدم که در نشاط و شادابی دست در دست هم با لباس‌های بومی، عموزنجیرباف می‌خوانند؛ در آن لحظه یک ایران زیبا برایم ترسیم شد.
وی افزود: ما آداب و رسوم فرهنگی مشترک زیادی با کشورهای همسایه و حتی غیر همسایه داریم؛ حتی برخی از این فرهنگ‌ها بیشتر از ایران حفظ و زنده نگه داشته شده است. این موارد باید در بخش بین‌الملل جشنواره وارش دیده شود.
طباطبایی‌نژاد در پایان گفت: بخش بین‌الملل وارش باید توجه کاربردی به مشترکات بین‌المللی ما داشته باشد؛ در غیر ‌اینصورت در حد یک واژه بین‌المللی باقی خواهد ماند. جغرافیای فرهنگی باید در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه وارش یه یک استراتژی مبدل شود.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن