تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 75 درصدي بودجه سال 94 براي کاداس و حفظ اراضي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۰ق.ظ)
رئيس سازمان امور اراضي کشور خبر داد: افزايش 75 درصدي بودجه سال 94 براي کاداس و حفظ اراضي رئيس سازمان امور اراضي کشور از افزايش 75 درصدي بودجه سال 94 براي کاداس و حفظ اراضي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، قباد افشار اظهار داشت: طرح سند دار کردن زمين هاي کشاورزي از سال ۹۴ آغاز و در مدت هفت سال همه اراضي ملي سند دار مي شوند.
وي افزود: برآورد مي‌شود 30 تا 35 درصد اراضي ملي سند مالکيت داشته باشند که تلاش مي‌شود با رفع تداخل کاربري و صدور سند تا سال‌هاي آينده، 12 ميليون هکتار اراضي کشاورزي سنددار شوند.
افشار گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با منطقه آزاد قشم مقرر شد در مدت يک ماه در 150 هزار هکتار از زمين‌هاي ملي و دولتي قشم طرح کاداستر اراضي اجرا شود. اين طرح با هدف توسعه کشاورزي، توليد، بهره‌برداري و استفاده بهينه از منابع آب‌وخاک اجرا مي‌شود.
نقشه کاداستر نوعي نقشه‌برداري ثبتي است و ارزش حقوقي دارد و مي‌توان بر اساس مرزهاي آن سند مالکيت صادر کرد.
رئيس سازمان امور اراضي کشور گفت: با توسعه گشت‌هاي حفاظت از اراضي با همکاري جهاد کشاورزي و مناطق آزاد و جلوگيري از زمين‌خواري‌ها، به دنبال جذب سرمايه‌گذاري با مالکيت دقيق و مطمئن در مناطق آزاد و ويژه هستيم.
افشار با اشاره به حفظ اراضي کشاورزي با همکاري 2 هزار نفر از عوامل نظارتي در کشور افزود: امسال اراضي 130 شهر کشور با گشت‌هاي حفظ کاربري پوشش داده شد که با همکاري مجلس در سال آينده پوشش گشت‌هاي حفاظت از اراضي به 200 شهر مي‌رسد.
وي با اشاره به افزايش 75 درصدي بودجه سال 94، براي کاداس و حفظ اراضي گفت: پيش‌بيني مي‌شود در بودجه سال 94 بيش از هزار ميليارد ريال اعتبار براي مديريت بر زمين، حفظ کاربري و جلوگيري از خرد شدن و نظارت بر واگذاري زمين اختصاص يابد.
رئيس سازمان امور اراضي کشور گفت: در راستاي جلوگيري از تغيير کاربري‌ها به دنبال مطالعه هماهنگ با راه و شهرسازي و سازمان گردشگري هستيم که مراکز تفريحي و ويلاسازي در مکان‌هايي که ارزش کشاورزي ندارند يا فاقد منابع آب هستند، ايجاد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن