تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819824995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالب تازه از نهج‌البلاغه استخراج و به مردم معرفي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
مطالب تازه از نهج‌البلاغه استخراج و به مردم معرفي شود مطالعه کتاب نهج‌البلاغه گامي در راستاي شناخت امام علي(ع) است، بايد با مطالعه نهج‌البلاغه مطالب تازه و نو را از اين کتاب ديني استخراج و به مردم معرفي کرد و علاوه بر اين از قرآن و اهل‌بيت(ع) نيز کمک بگيريم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيدمحسن موسوي‎کاشاني، از فضلاي دفتر مقام معظم رهبري امروز يازدهم دي‌ماه در ششمين همايش ملي سيره علوي در خرم‌آباد در سخناني با بيان اين‌که برگزاري اين قبيل همايش‌هاي مذهبي را جزء کارهاي مثبت و از باقيات صالحات دانست و گفت: برگزاري همايش ملي سيره علوي ابتکار و قدم بزرگي در راستاي شناخت امام علي(ع) است چراکه شيعه وقتي مي‌تواند ادعا کند شيعه است که امام علي(ع) را به‌درستي بشناسد.
وي افزود: زندگي امام علي(ع) به سه دوره تقسيم مي‌شود، اولين دوره آن از 10 سالگي تا 33 سالگي آن حضرت است که اين دوره، دوره ايثار امام علي(ع) است.
حجت‌الاسلام موسوي ادامه داد: در اين دوره امام علي(ع) در غزوه‌ها و سريه‌هاي مختلفي شرکت شد و علاوه بر اين در مکه نيز حضور مهمي داشت و توانست همه ترفندها و توطئه‌هاي دشمن بر عليه اسلام را به ياري پيامبراعظم(ص) نقش برآب کند.
اين کارشناس مذهبي با يادآوري اين‌که پيامبراعظم(ص) پيامبر ديروز نيست بلکه وي پيامبر ديروز، امروز و فرداي همه اعصار است و دوران پيامبر خاتم پاياني ندارد، افزود: در دوره اول زندگاني امام علي(ع) يعني از 10 تا 33 سالگي ايشان 300 سريه و بيش از 80 غزوه به‌وقوع پيوسته است، اذعان کرد: دوران دوم زندگاني امام علي(ع) که از 33 سالگي تا 58 سالگي ايشان است، دوران صبر است امام علي(ع) در رابطه با افتادن خلافت به دست ديگران گفته است: مثال و جايگاه من نسبت به خلافت به‌مثابه جايگاه ميله و ستون وسط چادر و ميله وسط سنگ آسياب است.
حجت‌الاسلام موسوي ادامه داد: مثال امام علي(ع) در اين دوره از زندگي خود به‌مانند مادري است که فرزندش را به نامادري سپرده‌اند، گفت: امام علي(ع) به مانند يک مادر واقعي نقش خود نسبت به اسلام را ادا کرد وگرنه اثري از اسلام باقي نمي‌ماند.
وي با بيان اين‌که بشر امروز نيازمند به مدير و مدبري همچون علي(ع) است، اضافه کرد: امروز رهبر معظمي که فرزند امام علي(ع) است بر ما رهبري مي‌کند که هم فقيه، مفسر، مرجع تقليد، مدير و مدبر و سياست‌مدار است همراه با زيرکي و کياست و اين از برکات اهل‌بيت(ع) است.
حجت‌الاسلام موسوي‌کاشاني با بيان اين‌که فرهنگ بايد اولويت دولت‌ها باشد و اين همواره جزء تاکيدات رهبرمعظم انقلاب است که متاسفانه در اکثر دولت‌ها به اين مهم توجه نشده است، تصريح کرد: ما وظيفه داريم امام علي(ع) را به‌خوبي بشناسيم و راه شناخت امام علي(ع) و وابستگي به ايشان با زيارت، توسل، مطالعه کتاب، دقت در فرمايشات و احاديث آن حضرت است.
وي مطالعه کتاب نهج‌البلاغه را گامي در راستاي شناخت امام علي(ع) دانست و اظهار کرد: بايد با مطالعه نهج‌البلاغه مطالب تازه و نو را از اين کتاب ديني استخراج و به مردم معرفي کرد و علاوه بر اين از قرآن و اهل‌بيت(ع) نيز کمک بگيريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن