تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802725864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در کلانشهرها از هر سه ازدواج يک مورد به طلاق مي‌انجامد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ دي ۱۳۹۳ (۲۰:۳۷ب.ظ)
رئيس سازمان ثبت احوال: در کلانشهرها از هر سه ازدواج يک مورد به طلاق مي‌انجامد رئيس سازمان ثبت احوال در ديدار با آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي گفت: در کلانشهرها از هر سه ازدواج يک مورد به طلاق مي‌انجامد که البته متوسط کشوري آن يک به پنج است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد ناظمي‌ اردکاني عصر امروز در ديدار با آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي با اشاره به وظايف سازمان ثبت احوال اظهار کرد: سه تکليف مهم و حاکميتي بر عهده اين سازمان است که شامل ثبت وقايع حياتي مانند ولادت، ازدواج و حيات مي‌شود.
وي افزود: طي سال‌هاي اخير توانسته‌ايم 97.5 درصد آمار ولادت را در لحظه داشته باشيم و 97 درصد آمار فوت را نيز در مدت 10 روز به ثبت رسانده‌ايم.
ناظمي‌اردکاني با بيان اينکه شبکه‌اي گسترده و مطمئن در اختيار سازمان ثبت احوال است، عنوان کرد: 40 هزار نفر ثبت‌يار در روستاها و نقاط دورافتاده کشور هم مشغول فعاليت هستند.
رئيس سازمان ثبت احوال افزود: 78 ميليون نفر جمعيت کنوني کشور بر اساس آمار تقريبي است که 2 ميليون نفر هم در خارج از کشور زندگي مي‌کنند.
وي شناسنامه را ملاک ديگر اسناد هويتي دانست و گفت: کارت ملي هم به منظور شناسايي فردي مورد استفاده قرار مي‌گيرد که البته در سال‌هاي اخير براي اعتماد بيشتر به اين اسناد، تلاش زيادي صورت گرفته تا جعل آنها غيرممکن باشد؛ در حال حاضر مندرجات شناسنامه‌اي حتما از پايگاه ثبت احوال دريافت مي‌شوند و صدور شناسنامه به صورت دستي وجود ندارد.
ناظمي‌اردکاني با اشاره به کارت ملي هوشمند خاطرنشان کرد: از اين کارت مي‌توان شناسايي در فضاي مجازي را نيز انجام داد و به همين منظور پارامترهايي همچون اثر انگشت و امضاي الکترونيک در آن گنجانده شده است.
رئيس سازمان ثبت احوال با بيان اينکه هنوز کشورهاي زيادي از کارت ملي هوشمند استفاده نمي‌کنند، گفت: ايران اسلامي در اين زمينه جزء جوامع پيشگام محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به ديگر وظيفه سازمان ثبت احوال يعني تهيه آمار و اطلاعات جمعيتي بيان کرد: 30 درصد از 78 ميليون نفر جمعيت حاضر در داخل کشور، در روستاها زندگي مي‌کنند؛ 51 درصد جمعيت کشور را مردان و 49 درصد را زنان تشکيل مي‌دهند.
ناظمي‌اردکاني با بيان اينکه مهاجرت و اتفاقاتي مانند جنگ، تناسب ميان جمعيت زنان و مردان را بر هم مي‌زنند، عنوان کرد: از نظر ترکيب سني، 24 درصد جمعيت کشور زير 15 سال سن دارند و جمعيت بين 15 تا 30 سال هم 31 درصد هستند، 30 تا 64 سال 39 درصد و شش درصد هم بالاي 64 سال سن دارند.
رئيس سازمان ثبت احوال با اشاره به جوان بودن جمعيت کشور گفت: البته جمعيت ايران در حال حاضر رو به ميانسالي مي‌رود؛ جمعيت کنوني بهترين حالت بوده و تعداد افراد آماده به کار فراوان هستند.
وي ادامه داد: اين پنجره طلايي همواره باز نمي‌ماند و دير يا زود بسته خواهد شد؛ در حال حاضر ميزان ولادت‌ها در 10 سال اخير يک ميليون و 400 هزار نفر است و تعداد مرگ و مير هم 400 هزار نفر بوده ولي ميزان ولادت‌ها رو به کاهش است؛ 800 هزار مورد ازدواج نيز به طور متوسط در کشور به ثبت مي‌رسد البته ممکن است امسال شاهد کاهشي در آن باشيم، ميزان طلاق هم در ايران 160 هزار مورد است؛ در کلانشهرها از هر سه ازدواج يک مورد به طلاق مي‌انجامد که البته متوسط کشوري آن يک به پنج است.
ناظمي‌اردکاني افزود: شيب ولادت و فوت و ازدواج و طلاق مغاير با يکديگر است و همچنين خانواده‌ها رو به کوچک شدن پيش‌ مي‌روند؛ 14 درصد خانواده‌هاي ايراني مايلند هيچ فرزندي نداشته باشند و 19 درصد هم تنها يک فرزند مي‌خواهند.
رئيس سازمان ثبت احوال با بيان اينکه متوسط هر خانواده ايراني در حال حاضر 3.5 نفر است، گفت: اين در حالي است که در مقطعي از زمان، ميانگين تعداد اعضاي خانواده‌هاي ايراني شش نفر بوده است؛ نرخ باروري در حال حاضر رقم 1.7 درصد است؛ زير دو درصد پايين‌تر از نرخ جانشيني محسوب مي‌شود و اين وضعيت را سقوط جمعيتي مي‌نامند.
وي بيان کرد: بر اساس پيش‌بيني‌ها در سال 1425، ميزان ولادت و فوت برابر خواهد شد؛ البته ممکن است در آن زمان نرخ رشد جمعيت بيشتر شود.
ناظمي‌اردکاني با بيان اينکه تسهيل امور اداري در سازمان ثبت احوال در دستور کار است، گفت: بيش از 14 ميليون نفر در طول سال به اين سازمان مراجعه مي‌کنند؛ از ديگر وظايفي که بر عهده خود مي‌دانيم، پيوست‌هاي فرهنگي مانند نام‌گزيني است.
رئيس سازمان ثبت احوال عنوان کرد: همايش مهندسي فرهنگ نام‌گزيني در سراسر کشور و در سالروز ميلاد پيامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن