تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802527289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت‌زاده، روتخر كپلاند و قيمت نفت!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نعمت‌زاده، روتخر كپلاند و قيمت نفت!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم از همه خوانندگان و كليه دست‌اندركاران و هركسي كه سرش به تنش مي‌چسبد استمداد دارد. يكي به من بايد كمك كند. چيزكي ديده‌ام كه غامض افتاده است. يا من نمي‌فهمم يا باز هم من نمي‌فهمم. اصلاً برايتان شير يا خط مي‌روم. اصلا خودتان برويد و بخوانيد و نخنديد.
خبرگزاري ايسنا در خبري (كد خبر: 93092414274) كه در ذيل اين تيتر: «توضيحات نعمت‌زاده درباره مجوز واردات سيگار مارلبرو» آورده است، ادعايي را آورده است كه بايد به كاشفش نوبل داد. خبر اين است: «... نعمت‌زاده همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به اينكه متوسط سهم تحقيقات كاربردي در كشورهاي ديگر دو سوم است در حالي كه در كشورمان فقط يك سوم تحقيقات كاربردي هستند، اظهار كرد: زماني كه در وزارت نفت بودم از يك مركز تحقيقاتي در هلند بازديد كردم و در اسلايدي كه نشان داده شد نموداري از هزينه توليد يك بشكه نفت خام در 10 سال گذشته و كاهش اين رقم مطرح و عنوان شد كه همه 4000 نيروي شاغل در اين مجموعه به دنبال كاهش هزينه بوده و در واقع واحد تحقيق و توسعه به دنبال رقابت‌پذير كردن اين شركت بود. وزير صنعت، معدن و تجارت در عين حال افزود: قيمت تمام‌شده توليد يك بشكه نفت در آن زمان بالاي 100 دلار بود كه هم‌اكنون به حدود 60 دلار رسيده است و يكي از دلايل كاهش قيمت نفت در چند ماه اخير كاهش هزينه توليد نفت اين مركز تحقيقاتي در هلند است.»
لطفاً يكي اين صحبت‌ها را براي اولاد آدم تشريح و تبيين و واكاوي و رونمايي و سميناري و جراحي و حلاجي كند. تدبير دارد زورهاي آخرش را مي‌زند يا نعمت‌زاده صد سال از زمان خود جلوتر است؟ يا من دچار سوءتغذيه شده‌ام!
يعني يك آهنگر در بلخ تحقيق كرده آن وقت سر بشكه نفت ما را در فلان‌جا زده‌اند؟ يعني نمي‌شود به همان مؤسسه هلندي كه تحقيق كرده و با تحقيق خود باعث شده قيمت نفت 40 دلار ارزان بشود، يك پولي دستي بدهيم در مورد خانه و ماشين و نان و گوجه فرنگي ايران تحقيق بكند و بگويد با سو‌ءمديريت است كه گران شده، آن وقت اينجا همه چيز ارزان شود؟
اولاد آدم مانده است كه چرا اين روزها اين فضلا و دانشمندان هر چه مي‌خواهند از خود صادر مي‌كنند و كك كسي هم نمي‌گزد! هيچكس نمي‌گويد كه اين به آن چه ربطي دارد! يا مردم خسته‌اند! يا نقادان وابسته‌اند! يا...
ايهاالناس اگر تا ديروز مي‌گفتند علت كاهش قيمت نفت نگراني از اشباع بازارها و چشم‌انداز آشفته تقاضا بوده حالا با سر‌بلندي برويد و بگوييد كه يكي از دلايل كاهش قيمت نفت در چند ماه اخير كاهش هزينه توليد نفت اين مركز تحقيقاتي در هلند است. هلندي‌ها فقط گل و مرغ و بيماري هلندي ندارند براي صادرات. ارزاني را هم صادر مي‌كنند آن هم با تحقيق و...
برادر ارجمند جناب شيخ‌الوزرا لطفاً قدم رنجه كرده از مراكزي در وطن هم مانند شوراي رقابت و حمايت از مصرف‌كنندگان و نمي‌دانم فلان و بهمان جا هم بازديد كنيد تا مانند نفت كه 40 تا كشيد پايين، ماشين و نان و گوشت ما هم بكشد پايين. اصلاً تمام بودجه وزارتخانه و آن چند ده تا شركتي كه شما هم از دور دستي در آتششان داريد را در راه خدا بدهيد به تحقيق تا مشكلاتمان لاينحل باقي نماند. اصلاً يكسري شركت تحقيقاتي با اهل و عيال راه بيندازيد و همه باز عضو هيئت امنا و هيئت مديره و هيئت اجرايي و هيئت فلانش بشويد و بعد بياييد قرارداد منعقد كنيد و ببينيد كه علت تورم در ايران چرا متورم است!
اولاد آدم اين روزها سرش گيج مي‌رود. اولاد آدم با اين طنزهايي كه مي‌خواند و مي‌شنود، مي‌بيند جاي ترقي ندارد. همه طناز شده‌اند. همه صد گام از اولاد آدم جلوترند. شايد در زندگي بعدي به جاي طنازي، مقام وزارت را انتخاب كردم. دنيا را چه ديديد! راستي آقاي نعمت‌زاده، هلندي‌ها به روح اعتقاد دارند؟
از من مي‌شنويد روتخر كپلاند Rutger Kopland شاعر، نويسنده و روانپزشك برجسته هلندي شعر «در خرونينگن» را براي نعمت‌زاده همان سال بازديد كذايي از هلندش سروده (خرونينگن، همان شمال هلند است مثل شمال ما!)
تو در «خرونينگن» هستي، اما اينجا
تو نيستي، اينجا مكاني ست
ناشناخته در شعري
در اين شهر.
مكاني كه تو سال‌ها مي‌آمدي و مي‌رفتي
در هميشه آفتاب، هميشه باران
در هميشه باد، تا آنكه اينجا ايستادي
براي خواندن.
تو آمدي و دوباره دور مي‌شوي،
اكنون نيز ميان ما چنين است،
آن مكان ناشناخته منم.
يك چيزي مثل شمس و مولاناست. قبول نداريد برويد از خودش بپرسيد. البته حالا نيستش. جناب شاعر مرده. از روحش بايد پرسيد. شما چي؟ شما به روح اعتقاد داريد؟



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن