تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799455064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل سازمان کشورهای مستقل صادرکننده نفت/ بازار نفت را نباید به حال خود رها کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خطیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تشکیل سازمان کشورهای مستقل صادرکننده نفت/ بازار نفت را نباید به حال خود رها کرد
نماینده سابق ایران در اوپک گفت: کشور ما با همیشه با ایده‌های جدید در بازار انرژی توانسته پیشنهادهای جدیدی را ارائه دهد بنابراین تشکیل سازمان متشکل از کشورهای مستقل صادرکننده نفت می تواند بازار نفت را مدیریت کند.


محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص  کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: از ژوئن سال جاری میلادی قیمت نفت از 115 دلار به 60 دلار رسیده است این کاهش قیمت تقریبا بی‌سابقه بوده می‌توانیم بگوییم یک سکوت قیمت‌ها اتفاق افتاده و شاید ادامه داشته باشد.
 
وی علت اصلی این کاهش قیمت را مازاد عرضه در بازار دانست و گفت: مازاد عرضه ریشه‌اش در اضافه تولید برخی از کشورهایی که در گذشته در خلأ تولید برخی از کشورها تولیداتشان را بالا برده‌اند و اکنون با بازگشت این کشورها حاضر به  کاهش تولید خود نیستند.
 
خطیبی تصریح کرد: عمده عامل اضافه عرضه که در بازار وجود دارد بایستی از مازاد عرضه خارج شود متأسفانه در اجلاسی که اخیرا در اوپک تشکیل شد همه انتظار داشتند بازار را مدیریت کنند تا این عرضه و تقاضا در بازار متعادل شود.
 
نماینده سابق ایران در اوپک افزود: متأسفانه به دلیل مخالفت برخی از کشورها که همه اینها وابستگی به کشورهای غربی دارند حتی حاضرند منافع ملی خود را فدای کشورهای غربی کنند. این کشورها با کاهش تولید در اوپک مخالفت کردند و اجازه ندادند یک بار دیگر اوپک بتواند همچون گذشته بازار را متعادل کند عرضه و تقاضا را در یک وضعیت مناسبی قرار دهد.
 
وی افزود: از اجلاس اخیر اوپک به بعد چشم‌انداز روشنی به نقش اوپک نداریم امیدها کم‌رنگ‌تر شده ، هم‌اکنون بازار به حال خود رها شده و از طریق عرضه مدیریت نمی‌شود.

خطیبی تأکید کرد: چهار کشوری که در اوپک حضور دارند وابستگی شدیدی به کشورهای غربی به ویژه آمریکا دارند قطعا تصمیمی که گرفته شده به نفع ملت‌ها نبوده و درآمدها کاهش یافته  است این مخالفت به نفع کشورهای مصرف‌کننده شده به طوری کاهش قیمت نفت به اقتصاد کشورهای غربی کمک شایانی می‌کند به نحوی که درآمد خانوارهای آمریکایی را تقویت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت در پشت پرده آمریکا نقش اساسی ایفا کرده برخی از مقامات آنها اظهارنظراتی را ارائه کردند که در این کاهش قیمت‌ها منافع و امتیازاتی را که در تحریم‌ها نتوانسته‌اند به آن دست پیدا کنند در این کاهش قیمت دست پیدا کردند به طوری که تحریم و کاهش قیمت‌ها در یک راستا است.

خطیبی تاکید کرد: برای ملت ها پوشیده نیست که منافعآنها تضییع نمی شود قطعا در آینده این نقش بر ملا خواهد شد که آمریکا پشت پرده این قضییه بوده است.

نماینده سابق ایران در اوپک یادآور شد: علی‌رغم اینکه گفته می‌شود این جنگی است برای سهم بازار و توافق تولید آمریکا از قسمت شیل اویل بوده یک بحث انحرافی ست که افکار عمومی را به بحث انحرافی کشانده تا افکار عمومی را در جهت خواسته‌های استکباری هدایت کنند در حالی که مقامات امریکایی گفته‌اند شیل اویل را با این قیمت‌ها متوقف نخواهند کرد مسلما بحث انحرفی بوده که کشورها ادعا می‌کنند برای سهم بازار یک جنگ را به راه انداختند به طوری که در سال‌های اخیر این کشورها حتی با کاهش تولید که مخالف بودند سهم خود را نزدیک به 2.5 میلیون بشکه گرفتند.

خطیبی تصریح کرد: آنچه که مسلم است وابستگی به درآمدهای نفتی یک ضعف برای اقتصاد کشوراست هرچه بتوانیم با رشد صادرات غیرنفتی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بودجه را تنظیم کنیم به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. باید با تدوین راهکارها و صندوق ذخیره ارزی یک اندوخته‌ای حاصل تا به بودجه تزریق شود. برای این منظور باید پتانسیل‌های اقتصادی را در کشور به حداقل برسانیم.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم مذاکراتی را با کشورهای مستقل صادرکننده نفت داشته باشیم و یک ساز و کارهایی تعریف شود می‌توانیم بازار نفت را سر و سامان دهیم و این کشورها می‌توانند تصمیمات اوپک را بلوک یا وتو کرده و مانع از تصمیمات آنها شوند.

خطیبی افزود: کشور ما با همیشه با ایده‌های جدید در بازار انرژی توانسته پیشنهادهای جدیدی را ارائه دهد. بنابراین سازمان متشکل از کشورهای مستقل صادرکننده نفت باید تشکیل شود اگر اوپک نتواند بازار نفت را مدیریت کند این سازمان وارد عرصه شده و بازار نفت را مدیریت و هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: بازار نفت را نمی‌توان به حال خود رها کرد بازار نفت نیاز به کاهش یا افزایش تولید دارد مدیریت عرصه چیزی که لازمه بازار نفت است باید این سازمان این کار را انجام دهد حال که برخی از کشورهای وابسته اجازه نمی‌دهند اوپک تصمیم درستی را بگیرد جا دارد کشورهای مستقل دور هم جمع شوند و در بازار نقش‌آفرینی کرده و مانع از اختلال این کشورها در مدیریت بازار شوند.

نماینده سابق ایران در اوپک تصریح کرد: زمانی که عرضه در بازار وجود دارد امیدی به ثبات بازار نیست مسلما روند نزولی بازار ادامه خواهد داشت. زمانی بازار به حالت تعادل می رسد که عرضه و تقاضا در یک رابطه منطقی قرار گیرند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن