تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820086081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداي نذر خون زائران اربعين حسيني در مهران و شلمچه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۹:۳۹ق.ظ)
اداي نذر خون زائران اربعين حسيني در مهران و شلمچه اربعين امسال با استقبال بسيار چشم گيري از سوي زائران حرم امام سوم شيعيان روبرو شده و جمعيت کثيري از مردم در اين رويداد شرکت کردند، سازمان انتقال خون ايران نيز براي اولين بار با هدف فرهنگ سازي اهداي خون با زائران اربعين حسيني همراه شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مشاور مدير عامل سازمان انتقال خون در مصاحبه تلفني از مرز مهران، در اين باره گفت: به دنبال انجام موفق طرح نذر خون با اين هدف که مردم از تاسوعا تا اربعين حسيني با اهداي خون بتوانند در نجات جان بيماران سهيم باشند، تيمي بيست و پنج نفره از کارکنان سازمان انتقال خون به صورت کاملاً داوطلبانه اعلام آمادگي کردند تا به کربلا بروند و بحث اطلاع رساني و فرهنگ سازي نذر خون را دنبال کنند.
وي افزود: اين تيم از هفته قبل به کربلاي معلي اعزام شدند و در محل هايي که با هماهنگي سازمان حج و زيارت انجام شده بود و گروه هاي اعزامي از مرکز پزشکي جمعيت هلال احمر نيز حضور دارند، مستقر شده اند و شروع به اطلاع رساني و ثبت نام از زائران ايراني داوطلب اهداي خون، کرده اند.
دکتر بلوچي همچنين يادآوري کرد: علاوه بر اين، يک تيم تخصصي بنا به درخواست سازمان انتقال خون عراق که شامل دو نفر از پزشکان انتقال خون ايران هستند براي کمک به انتقال خون عراق عازم کربلا شده اند.
وي با اعلام اينکه قرار است يکشنبه، بيست و سوم آذر ماه 1393، به مدت سه روز در مرزهاي شلمچه و مهران، تيم هاي خون گيري مستقر شوند، اظهار کرد: تمهيدات لازم براي استقرار تيم هاي سيار خون گيري در دو نقطه مرز شلمچه و مهران انجام شده و همکاران انتقال خون خوزستان در قالب دو تيم در مرز شلمچه حضور خواهند داشت تا علاوه بر اطلاع رساني و فرهنگ سازي نذر خون از زائراني که شرايط لازم را داشته باشند، خون هم گرفته شود.
وي با اشاره به اينکه بيشتر تردد زائران اربعين حسيني از مرز مهران بوده، افزود: در مرز مهران يک سامانه خون گيري ارسالي از ستاد مرکزي سازمان انتقال خون، يک دستگاه اتوبوس خونگيري از همدان و يک اتوبوس خونگيري از ايلام مستقر هستند. تا زير نظر مديريت انتقال خون استان ايلام اقدام کنند.
دکتر بلوچي با بيان اينکه يک تيم خونگيري از استان مرکزي و تيمي ديگر از استان کرمانشاه براي کمک به همکاران خود در استان ايلام به مرز مهران اعزام شده اند، گفت: از روز يکشنبه با برگشت زائران حسيني ضمن خون گيري، اطلاع رساني و ثبت نام از داوطلبان اهداي خون که امکان اهداي خون را فعلا ندارند، انجام خواهد شد.
وي در ادامه اضافه کرد: با توجه به فضاي معنوي که ايجاد شده، زائران ممکن است بدون توجه به شرايط جسمي خود، اصرار به اهداي خون داشته باشند. به همين دليل از زائران خواهش مي کنيم به نظر پزشکان انتقال خون و توصيه هايشان توجه داشته باشند.
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: ما اين قول را به زائران مي دهيم، کساني که در مرز ثبت نام مي کنند به محض اينکه به استان هاي خودشان مراجعه کنند، همکاران ما در همان استان با آنها تماس خواهند گرفت تا در زمان تعيين شده، نذر خود را ادا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن