تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798634003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از پیش بینی نفت 45 دلاری تا عدم توانایی دولت انگلیس در کاهش میزان کسری بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقتصاد بین الملل در هفته ای که گذشت
از پیش بینی نفت 45 دلاری تا عدم توانایی دولت انگلیس در کاهش میزان کسری بودجه
اقتصاد بین الملل در هفته ای که گذشت شاهد ادامه روند سیر نزولی قیمت نفت بود .


به گزارش خبرنگارا اقتصادی باشگاه خبرنگاران اقتصاد بین الملل در هفته ای که گذشت شاهد ادامه روند سیر نزولی قیمت نفت بود .

نرخ بیکاری در سوئیس افزایش یافت
پیش بینی می‌شود افزایش نرخ بیکاری در سوئیس تا چند ماه آینده هم ادامه داشته باشد. افزایش نرخ بیکاری در سوئيس در ماه نوامبر ادامه یافت.

طبق آمار رسمي سوئيس 136 هزار و 552 نفر در ماه گذشته در مراکز کاریابی سوئیس ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به ماه اکتبر 4 هزار و 155 نفر افزایش داشته است.

شمار افراد جویای کار در اتریش افزایش یافت
بیکاری در اتریش در ماه نوامبر به هشت و هفت دهم جمعیت فعال این کشور رسید که تأثیر منفی پایین بودن فعالیت اقتصادی در اروپا را بر بازار کار نشان می دهد.

بر اساس ارقام رسمی که منتشر شد، بیکاری در اتریش در ماه نوامبر به 8.7 دهم جمعیت فعال این کشور رسید که تأثیر منفی پایین بودن فعالیت اقتصادی در اروپا را بر بازار کار نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیکاری در ماه اکتبر در اتریش به 8.1  درصد جمعیت فعال افزایش یافته بود.وزارت کار اتریش در پایان ماه نوامبر 331756 جویای کار را به ثبت رسانده است.

بانک مرکزی اروپا در صورت ضرورت سیاست گشایش پولی جدیدی را اجرا می کند
معاون بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک در نیمه نخست سال 2015 به این موقعیت خواهد رسید که آیا لازم است سیاستی به منظور حمایت از رشد اقتصادی این منطقه سیاست مشوق پولی دیگری به اجرا بگذارد یا خیر.

برخی کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی به بانک مرکزی اروپا توصیه می کنند برای فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی منطقه یورو ، باز خرید اوراق قرضه حاکمیتی دولت های منطقه یورو،سیاست مشوق پولی جدیدی را به اجرا بگذارد.

نگرانی بانک مرکزی اروپا نسبت به تورم منفی / اجرای تدابیر حمایتی در صورت ضرورت
با وجود اراده بانک مرکزی اروپا برای تقویت بنیه اقتصادی حوزه پولی یورو، مدیران آن برای کاهش مجدد نرخ بهره بانکی به توافق نرسیدند. بنابراین نرخ بهره بانکی بانک مرکزی اروپا همچنان 0.05 درصد باقی ماند.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا گفت: اگر لازم باشد برای پاسخگویی به خطرات ناشی از نرخ بسیار پایین تورم در دوره ای طولانی پاسخ گفت، هیئت مدیره متفقا نسبت به تعهداتش درباره استفاده از ساز و کارهای غیر متعارف پایبند است.

استرالیا با دو دوره متوالی رشد اقتصادی منفی وارد رکود شده است
آمار و ارقام جدید نشان می دهد استرالیا نیز به شدت گرفتار رکود اقتصادی شده است ؛ پدیده ای که روز به روز اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

استرالیا در طول 24 سال گذشته حتی هنگامی که بحران اقتصادی در سال 2008 و 2009 میلادی اغلب کشورهای جهان را فراگرفت ، هرگز شاهد رکود اقتصادی نبوده است.

اما آمار و ارقام جدید نشان می دهد این کشور نیز به شدت گرفتار رکود اقتصادی شده است ؛ پدیده ای که روز به روز اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

عدم توانایی دولت انگلیس در کاهش میزان کسری بودجه
دولت انگلیس اعلام کرد به اهداف از پیش تعیین شده خود در زمینه کاهش میزان کسری بودجه در سال جاری میلادی و سال ۲۰۱۵ دست نمی یابد.

جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس در جریان سخنرانی فصلی خود در مجلس عوام این کشور ضمن خوشبینی نسبت به چشم انداز بودجه انگلیس در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹، آن را دارای تعادل قابل توجهی ارزیابی کرد.

 وی در ادامه گفت: از منطقه قرمز یعنی کسری بودجه به عدم کسری بودجه خواهیم رسید. بدین ترتیب میزان کسری بودجه انگلیس ، امسال با 0.6 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، 5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.

تولیدات صنعتی در اسپانیا افزایش یافت
تولیدات صنعتی در اسپانیا در مقایسه با سال گذشته 6 درصد افزایش داشت.

این آمار را روز گذشته اداره رسمی آمار صنعتی اسپانیا ارائه کرد که این بررسی براساس شاخصهای تولیدات صنعتی خام و فراوری شده براورد شده بود. 

براساس این گزارش خط تولید کالاهای مصرفی 4.1 درصد بیشترین میزان تولید را داشته است. همچنین کالاهای مصرفی و سرمایه ای 3 درصد رشد داشته است.  

رشد اقتصادی فنلاند در سال 2015 منفی خواهد بود
بانک نوردآ در پیش بینی جدید اقتصادی خود اعلام کرد رشد اقتصادی فنلاند در سال 2015 میلادی برای چهارمین سال متوالی منفی خواهد بود.

بر اساس پیش بینی این بانک ، رشد اقتصادی فنلاند در سال 2015 ، منفی 0.3  درصد و متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در یک دهه کنونی نزدیک به صفر خواهد بود.

نرخ بیکاری در فرانسه افزایش یافت
موسسه ملی آمار فرانسه  اعلام کرد، نرخ بیکاری در این کشور، طبق معیارهای دفتر بین‌المللی کار، در سه ماهه امسال با سه واحد افزایش به 10.4 درصد رسید که بالاترین میزان از سه ماهه دوم سال 2013 تاکنون است.

طبق سرشماری که بر اساس معیارهای دفتر بین المللی کار صورت گرفته است، در سه ماهه سوم امسال شمار بیکاران در فرانسه( بدون احتساب سرزمین‌های ماورای بحار) به 2 میلیون و 841 هزار نفر رسیده است.

فرانسه ملزم به اصلاح بودجه شد / صرفه جویی سه میلیارد یورویی در بودجه
وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد کسری عمومی این کشور تا سال 2017 میلادی کمتر از حدی خواهد بود که اتحادیه اروپا تعیین کرده است.

میشل ساپن پیش بینی خود را درباره کسری عمومی کشورش برای سال آینده کاهش داد و اعلام کرد تدابیر جدید اعلام شده در ماه اکتبر کسری عمومی فرانسه در سال 2015 را به 4.1 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رساند که از رقم 4.3 پیش بینی شده کمتر است.

وی افزود: با وجود این ، هنوز این رقم بالاتر از حد تعیین شده اتحادیه اروپاست که سقف سه درصدی تولید ناخالص داخلی را برای کسری عمومی اعضای این اتحادیه مشخص کرده است.

نرخ رشد اقتصادی در استرالیا رو به کاهش گذاشت
کاهش نرخ رشد اقتصادی در استرالیا با کاهش سرمایه گذاری در معدن این کشور شروع شده است به طوری که در سه ماهه سوم سال میلادی این میزان تا 0.3 درصد هم کاهش داشته است .نرخ رشد اقتصادی در استرالیا رو به کاهش گذاشت .

 پیش بینی می شود اگر کاهش رشد اقتصادی کنترل نشود کاهش میزان رشد اقتصادی در استرالیا تا دو ماه نخست سال 2015 ادامه و حتی به 2.7 درصد  هم برسد . 

میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا کاهش یافته است
موسسه ملي آمار ايتاليا (ايستات) در تازه ترين گزارش خود اعلام کرده است،‌ توليد ناخالص داخلي ايتاليا در سه ماهه سوم سال 2014 ميلادي و در مقايسه با سه ماهه دوم همان سال، به ميزان 0.1 درصد و در مقايسه با سطوح سالانه به ميزان 0.4 درصد کاهش يافته است.

بر اساس اين گزارش، در سه ماهه سوم و در مقايسه با سه ماهه دوم سال 2014 ميلادي،‌ ميزان مصرف بدون تغيير باقي مانده است.

افت شاخص فعالیت های بخش تولید در حوزه یورو
آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد تولید صنعتی منطقه یورو در ماه سپتامبر  0.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این کاهش بدین معنی است که رشد اقتصادی این منطقه در 3 ماهه سوم امسال هیچ افزایشی را ثبت نمی‌کند.

مرکز آمار و ارقام اتحادیه اروپا (یورواستات) گزارش داد که این کاهش بیشتر از حد انتظار بوده و نگران‌کننده است.

رشد تولیدات صنعتی چین کاهش یافته است
نتایج تازه ترین تحقیقات رسمی در چین از کاهش رشد تولیدات صنعتی چین در ماه نوامبر حکایت دارد .

مقامات چینی اعلام کردند میزان رشد تولیدات صنعتی چین در ماه نوامبر کاهش یافت و به پایین ترین حد خود طی هشت ماه گذشته رسید. انتشار این گزارش موجب بروز گمانه زنی هایی درباره اقدامات بیشتر مقامات چینی برای تسهیل دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است .

گزارش اداره ملی آمار چین نشان می دهد شاخص رسمی مدیران خرید (‌پی ام آی) در ماه نوامبر کاهش یافته است . این رقم در ماه اکتبر 50.8 به ثبت رسیده بود.


فروش خودرو در فرانسه در ماه نوامبر کاهش یافت
درپي شرايط نامناسب اقتصادي در فرانسه و کمتر هزينه کردن مردم در همين راستا، فروش خودروها در اين کشور در ماه نوامبر کاهش پيدا کرد.

بر اساس این گزارش ، از ماه گذشته فروش خودروهاي جديد به ميزان 2.3 درصد کاهش داشته و يکصد و 35 هزار و هفتاد دستگاه رسيده که خودروسازهاي فرانسوي در اين دوره کاهش 7.2 درصدي را تجربه کرده اند.

با اين حال خودروسازهاي غير فرانسوي طي اين مدت با رشد فروش 3.6 درصدي به فروش 65 هزار و 23 دستگاه رسيده اند.

عقد قرارداد اردن و کانادا جهت توسعه میادین نفتی
اردن برای توسعه میادین نفتی خود با یک شرکت کانادایی وارد معامله شد.

اولویت اول توسعه میدانهای نفتی اردن با میدان نفتی حمزه در شرق این کشور است.

وزیر انر‍ژی و منابع معدنی اردن با اعلام این خبر از کسب امتیاز 15 ساله این معامله برای کشورش خبر داد.

سقوط قیمت نفت تا 45 دلار در هر بشکه پیش‌بینی شد/ بهای هر بشکه نفت آمریکا 62 دلار
نفت برنت دریای شمال با 93 سنت کاهش به 65 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت امروز هم مانند روزهای پیش سیر نزولی را تجربه کرد.

در معاملات امروز هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا با 50 سنت کاهش نسبت به روز قبل به 62 دلار و 58 سنت رسید. همچنین نفت برنت دریای شمال با  93 سنت کاهش به 65 دلار و 49 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان کاهش بهای نفت روز گذشته مربوط به نفت برنت بود به طوری که این میزان کاهش در 5 سال اخیر بی‌سابقه و قیمت نفت برنت به زیر 66 دلار رسید.

ورود 50 هزار تن زغال سنگ تولیدی روسیه به اوکراین
50 هزار تن زغال سنگ تولیدی روسیه وارد خاک اوکراین شد .

براساس این گزارش این کمک روسیه به اوکراین به دلیل بحران انرژی در این کشور است و ترازهای مالی آن برای اوکراین طی چندین سال لحاظ شده است .

پیش از این اوکراین از افریقای نوبی زغال سنگ زارد می کرد که سالانه برای این واردات هزینه گزافی می داد و ارز زیادی را خار می کرد .

حضور سرمایه‌گذاران خارجی در احداث خط لوله جنوب ایتالیا برای اولین بار
با مشارکت سرمایه گذاران خارجی خط لوله انتقال گاز طبیعی در سواحل جنوبی ایتالیا احداث می شود.

براساس این گزارش این اولین بار است که ایتالیا برای احداث خط لوله از سرمایه گذاران خارجی استفاده می کند.

کاهش همکاری‌های گازی روسیه و ترکیه
وزارت انرژی روسیه از تعلیق همکاری های گازی این کشور با ترکیه خبر داد.

آلکسی نواک وزیر انرژی روسیه با بیان این مطلب از توقف قراردادها و پروژه های گازی کشور خود با ترکیه خبر داد.

گفتنی است بعد از اجرای قانون تحریم علیه روسیه از طریق اتحادیه اروپا رقبای جدید تجاری روسیه اجازه همکاری با این کشور یافتند.

سقوط بهای نفت تأثیر مثبتی بر رشد اقتصادی جهان خواهد داشت
نشریه فرانسوی لوپوئن در تحلیلی درباره کاهش جهانی بهای نفت نوشت: این کاهش قیمت‌ها احتمالا ناشی از عرضه مازاد و کاهش رشد اقتصادهای بزرگ جهان است.

از ماه ژوئن بهای نفت مرتب کاهش پیدا می کند. هر بشکه نفت برنت، نفت خام دریای شمال، از 115 دلار به 72 دلار رسیده است که بیش از 36 درصد کاهش را نشان می دهد، شوکی اقتصادی با وسعت زیاد که ممکن است به طول بینجامد.

کریستوفر دمبیک اقتصاد دان ساکسو بانک خاطر نشان کرد زمانی که بهای نفت خام برنت به سطح بی سابقه 145 دلار و 40 سنت رسید، نگرانی از پیک نفتی (کاهش مستمر تولید نفت) روی زبان‌ها افتاد و شماری از کارشناسان پیش‌بینی کردند بهای نفت به سرعت به 200 دلار برسد. اما مشخص شد در زمینه قیمت طلای سیاه هیچ چیز از قبل نوشته شده نیست.

روسیه واردات مواد پروتئینی از آمریکا را محدود کرد
اداره بهداشت روسیه پس از بررسی و مشاهده مواد هورمونی در محصولات پروتئینی وارد شده از آمریکا، تصمیم به محدودیت واردات خود از این کشور گرفت.

روسیه واردات مواد پروتئینی از آمریکا به ویژه مرغ را محدود کرد. این تصمیم بعد از بررسی های صورت گرفته اداره بهداشت روسیه و مشاهده مواد هورمونی در این محصولات گرفته شده است.

افزودنی ها به طیور با استانداردهای موجود در کشور روسیه هماهنگی ندارد و همین امر اداره گمرک روسیه را بر آن داشته تا حکم منع واردات از ایالات متحده را صادر کند؛ از جمله این افزودنی ها نوعی آنتی بیوتیک است که تبعات منفی برای دستگاه گوارش دارد.

بخش کشاورزی آمریکا با ضرر 900 میلیون دلاری مواجه شده است
فدراسیون دفتر کشاورزی آمریکا اعلام کرد در پی تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه و اقدام تلافی جویانه روسیه در تحریم محصولات کشاورزی آمریکا، به کشاورزان این کشور تاکنون 900 میلیون دلار ضرر وارد شده است.

دیوید سالمونسن نماینده فدراسیون دفتر کشاورزی آمریکا در این باره گفت: ما محصولات کشاورزی و مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و 300 دلار در سال به روسیه صادر کرده ایم. در مجموع کل صادرات آمریکا به روسیه به حدود 160 میلیارد دلار در سال می رسد.

اما تحریم های متقابلی که روسیه علیه آمریکا اعمال کرده است میزان داد و ستد حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را به شدت کاهش داده است . به طوری که تنها در بخش محصولات کشاروزی حدود 900 میلیون دلار تاکنون به کشاورزان آمریکایی ضرر وارد شده است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن