تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دکلمه‌ای طوفانی در مدح حضرت عباس (ع) / طنین انداز شدن قطعه‌ی اربعین بر فراز برج میلاد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آنچه که در کنسرت "امیرحسین مدرس" گذشت
دکلمه‌ای طوفانی در مدح حضرت عباس (ع) / طنین انداز شدن قطعه‌ی "اربعین" بر فراز برج میلاد
دومین شب از روایت موسیقایی کتیبه با عنوان بازآفرینی میراث مرثیه و نوحه‌های اصیل عاشورایی با صدای "امیرحسین مدرس" در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ دومین شب از روایت موسیقایی کتیبه با عنوان بازآفرینی میراث مرثیه و نوحه های اصیل عاشورایی با صدای "امیرحسین مدرس" و کلام "وحید جلیلوند" به رهبری ارکستر "علیرضا صالحی نژاد" در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.

در آغاز مراسم سخنانی از بزرگان، اندیشمندان و شعرای جهان پیرامون امام حسین (ع) پخش شد. این سخنان برگرفته از کتاب "حسین (ع)" از انتشارات الگوی فردا بود.

در ادامه گروه "امیرحسین مدرس" بر روی صحنه آمده و قطعه‌ی "ماه و ستاره" را براساس شعری از "حاج علی انسانی" و ملودی "امیرحسین مدرس"اجرا کردند. شعر و دکلمه‌ی این قطعه که توسط "وحید جلیلوند" اجرا شد برگرفته از چاووشی خوانی‌های قدیمی بود.

پس از قطعه‌ی "ماه و ستاره" شعر دیگری از "حاج علی انسانی" با عنوان "یوسف من" توسط مدرس اجرا شد که ملودی آن نیز توسط انسانی ساخته شده بود.

"همراز" قطعه‌ی دیگری بود که براساس شعر و ملودی "حاج غلامرضا سازگار" توسط "امیرحسین مدرس" و گروه ارکستر شنیده شد.

شعری از "مرحوم سیدمحمد خسرونژاد" توسط "وحید جلیلوند" دکلمه شد و پس از آن قطعه ی "دل شب" براساس شعر و ملودی "حاج غلامرضا سازگار" در مدح و مرثیه‌ی حضرت رقیه (س) خوانده شد.

در ادامه کنسرت شب گذشته قطعه‌ی "ماه نی" بر اساس شعر و ملودی "حاج حیدر توکل" اجرا و پس از آن شعر و ملودی دیگری از "حاج علی انسانی" با عنوان "امید" توسط گروه موسیقی نواخته شد.

در این قطعه "امین سیاولی" عود، "میلاد علی پور" تار و "مجید مظاهری" کمانچه نواختند و گروه "علیرضا صالحی نژاد" را همراهی کردند؛ این قطعه در مدح و ثنای حضرت عباس (ع) اجرا شد.

در ادامه هفتمین قطعه‌ی روایت موسیقایی کتیبه با عنوان "شیعتی" که نوحه‌ای قدیمی از ابیات عربی و منسوب به امام حسین (ع) است اجرا شد و پس از آن "ساز و نوا" در دستگاه نوا بر روی شعر "محمدجواد شفق" خوانده شد.

در این قطعه دو نوازنده‌ی تار و کمانچه "امیرحسین مدرس" را همراهی کردند و در ادامه به بهانه‌ی نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) قطعه‌ی "اربعین" براساس شعری از "حاج مرزوق حائری عرب" و "محمدسعید میرزایی" اجرا شد. ملودی این قطعه را "حاج مرزوق حائری عرب" ساخته است.

در ادامه‌ی کنسرت "وحید جلیلوند" شعری از "طرب اصفهانی" را دکلمه کرد و پس از آن "امیرحسین مدرس" قطعه "کاروان" را براساس شعری از "خاشع" بر روی ملودی محلی از استان مازندران اجرا کرد.
این قطعه متعلق به قاجار و در مدح و ثنای ام المصائب زینب کبری (س) سروده شده است.

در ادامه قطعه‌ی "در انتظار" بر اساس شعر و ملودی از "حاج علی انسانی" در مدح و مرثیه‌ی حضرت اباالفضل العباس (ع) اجرا شد.

در انتهای روایت موسیقایی کتیبه قطعه‌ی "نماز عشق" بر روی شعر و ملودی دیگری از "حاج علی انسانی" نیز در باب عطش در واقعه‌ی کربلا اجرا شد که در میان این قطعه "وحید جلیلوند" دکلمه‌ای طوفانی در مدح حضرت عباس (ع) ایراد کرد.

از گروه ارکستر "امیرحسین مدرس" باید به "میلاد عالمی"، "دانیال جورابچی"، "اشکان پویانیا"، "آرش اسدنژاد"، "نوید شعبان زاده"، "امین عطایی"، "صدف شیخیان"، "آذین نصرتی"، "شاهرخ قائم مقامی"، "محمود عربانی"، "احسان شامی"، "فرزاد صیدی"، "سانوا عندلیبی"، "پیمان شامی"، "عرفان شریف زاده" و "سعید جوادی" ویولن، "کاوه تسعیری"، "داریوش حجازی"، "امین زمانخان" و "دانیال اسدی راد" ویولا، "مهرداد عالمی" و "بهرنگ معتمدی" ویولنسل، "مهدی کلانتری" کنترباس، "آرین قیطاسی" آبوا، "محمود منتظم" تیمپانی، "سعید صارمی" پرکاشن، "حسین حسینی" نی، "شهریار نظری" و "سارا مهرافشار" دف، "امین ساولی" عود، "فرهاد صفری" زروان، "میلاد عباسی" هورن، "میلاد علی پور" تار و "مجید مظاهری" کمانچه اشاره کرد.

از گروه کر نیز باید به "محمدرضا صفی"، "هادی آریج" و "امیرحسین مزارعی زاده" تنور، "جاوید عسگری" و "عامر شادمان" باس، "فریبا اسدی" و "پریا رباط" آلتو و "افیک متوسیان"، "ویدا محمودی" و "مریم اسدی" سوپرانو اشاره کرد.

 
گزارش از مهدی خان محمدی

انتهای پیام/رس







تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن