تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820218869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن پست: گزارش سنا تاثیری بر سیا نخواهد گذاشت/ هر ده سال یک بار سیا منحرف می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


واشنگتن پست: گزارش سنا تاثیری بر سیا نخواهد گذاشت/ هر ده سال یک بار سیا منحرف می شود بین الملل > آمریکا - روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به ارزیابی تاثیر گزارش افشاگرانه سنا درباره سوء عملکرد سازمان سیا بر فعالیت های آینده این سازمان پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، به نوشته این روزنامه نزدیک به پنتاگون، بسیار بعید به نظر می رسد که این گزارش بتواند تاثیری در عملکرد آتی این سازمان بگذارد.  واشنگتن پست می نویسد: بعید است انتشار گزارش سنا درباره رویه های بازجویی سیا تاثیری منفی بر اختیارات این آژانس داشته باشد.
این روزنامه با بیان اینکه گزارش سنا ضربه بزرگی به اعتبار سیا وارد کرده و قابل اعتماد بودن این سازمان را بطور اساسی به زیر سوال برده است می افزاید : اما همانند موارد قبلی انتقادهای سیاسی و عمومی، انتظار می رود اینبار نیز سیا از این جنجال تحقیقاتی جان سالم بدر ببرد و نقش و قدرت آن در واشنگتن عمدتا دست نخورده باقی بماند.
واشنگتن پست در ادامه گزارش خود سازمان سیا را یک قدرت بلامنازع معرفی می کند و می نویسد: بودجه این سازمان با میلیاردها دلار هزینه های ضد تروریسم افزایش یافته، کارکنان آن بیشتر شده، حضور آن در خارج گسترش یافته، و زرادخانه آن در داخل اکنون سیستم هایی از جمله ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین را شامل می شود که برای نسل های قبلی رهبران سیا غیرقابل تصور بوده است.
این روزنامه با بیان اینکه اختلافات میان سیا و کمیسیون تهیه کننده این گزارش بسیار جزیی است فاش می کند که سیا در طیفی از برنامه های سری اش از حمایت عمیق کنگره برخوردار بوده است.
به نوشته واشنگتن پست اگرچه پس از حوادث تروریستی یازده سپتامبر بود که اتکا به سازمان سیا از همیشه وسیع تر شد و جرج بوش رئیس جمهور وقت برای هدف قراردادن القاعده و متحدانش به این آژانس متوسل شد با این همه نقش محوری سیا در عملیات ضد تروریسم طی ریاست جمهوری اوباما نیز حفظ شده است.
این روزنامه به نقل از لوچ جانسون کارشناس سیا و مسائل اطلاعاتی می نویسد: تقریبا هر ده سال یکبار سیا و دیگر آژانسهای دولتی منحرف می شوند و بطور ادواری کارهایی انجام می دهند که نباید انجام دهند و از تکرار مجدد آن اکراه دارند. یعنی بعید نیست اگر در آینده یکی از روسای جمهور از سیا بخواهد از زندانیان بازجویی کند، آنها با رد چنین درخواستی بگویند که قبلا چنین کاری را کرده بودند و شماتت شده اند. 4949

کلید واژه ها: ایالات متحده آمریکا - جاسوسی -




چهارشنبه 19 آذر 1393 - 22:00:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن