تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمدعلی راغب تاریخ موسیقی ایران را مکتوب می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با هدف احیای هویت موسیقی انقلابی احمدعلی راغب تاریخ موسیقی ایران را مکتوب می کند تهران - ایرنا - آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی ایران با اعلام خبر نگارش کتاب زندگی نامه اش توسط تعدادی از دانشجویان خود، از تدوین و گردآوری تاریخ موسیقی انقلابی ایران با هدف جلوگیری از رنگ باختن هویت این گونه موسیقیایی در این اثر مکتوب خبر داد.


احمدعلی راغب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا با بیان آنکه مدت ها است که به فکر فعالیتی برای تدوین و ثبت تاریخ موسیقی ایران به ویژه در سال های بعد از انقلاب است، گفت: هرچند که سال ها است از کار حرفه ای بازنشسته شده ام و توان و قدرت روزهای جوانی را ندارم اما قلب و روحم هر لحظه برای فخر موسیقی ایران به ویژه موسیقی انقلابی آن می تپد.
وی با بیان آنکه در سال های بازنشستگی در حد توان و دانش خود تلاش کرده است به شکل مشاور در کنار فعالیت های حوزه موسیقی انقلاب و همراه با نیروهای جوان و خلاق کشور باشد ادامه داد: در نتیجه این فعالیت ها برخی از دانشجویانم که طی سال های اخیر همراه من بوده اند تصمیم گرفته اند تا کتاب زندگینامه ام را تهیه و تدوین کنند.
این پیشکسوت آهنگسازی خاطرنشان کرد: به بهانه این کتاب علاوه بر آنکه بخشی از جزییات زندگی شخصی ام را بازتاب خواهم داد تلاش خواهم کرد تا به بازتاب فعالیت های هنرمندان در زمینه توسعه، گسترش و تعالی موسیقی انقلابی نیز بپردازم و به این نحو گامی برای مکتوب کردن هویت موسیقی سال های بعد از انقلاب اسلامی کشور بردارم.
راغب حال و هوای موسیقی چند سال اخیر در ایران را با دو دهه نخست انقلاب غیر قابل مقایسه دانست و تصریح کرد متاسفانه در سال های اخیر شاهد کاهش ارتباط میان هنرمندان موسیقی با یکدیگر و فضای جاری در جامعه هستیم و همین مساله به کمرنگ شدن هویت موسیقی ایرانی انقلابی میان جوانان نسل جدید منتج شده است.
وی توجه به موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی انقلابی را از ضروری ترین فعایت های هنرمندان و مسئولان دانست و تاکید کرد: اگر تلاش های حال حاضر برای تقویت و تثبیت هویت موسیقی ایران انقلابی و اسلامی شدت نگیرد نمی توان به ادامه روند این جریان در میان نسل های آینده این کشور امیدوار بود.
احمدعلی راغب آهنگساز شناخته شده موسیقی انقلاب اسلامی در سال 1323 هجری شمسی در خانواده ‏ای هنرمند در بندرانزلی متولد شد.
وی موسیقی را در دوران کودکی و با همراهی مادرش آموخت و فعالیت حرفه ای خود را از سال 1342 آغاز کرد و در ارکستر فرهنگ و هنر و رادیوی گیلان به فعالیت پرداخت.
سرودهای «شهید مطهر»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «خجسته باد این پیروزی»، «بانگ آزادی»، «راه رجا»، «بابا خون داد»، «همشاگردی سلام» و «مدرسه ها واشده» از آثار ماندگار وی هستند.
جلیل شهناز، جواد معروفی، علی اکبر سرخوش، مصطفی کسروی، فریدون ناصری، فرهاد فخرالدینی، مرتضی حنانه، هوشنگ ظریف و فرهنگ شریف از جمله هنرمندانی هستند که راغب بخشی از دانش موسیقایی خود را با حضور در کلاس های آنها به دست آورده است.
وی از آغاز فعالیت هنری خود تاکنون به آهنگسازی و انتشار 14 آلبوم موسیقی پرداخته که اغلب در دهه 60 و 70 شمسی تولید و با صدای خوانندگانی چون محمد گلریز، عبدالحسین مختاباد، بهرام حصیری، ناصر مسعودی، حسن همایونفال و بهرام گودرزی منتشر شده اند.
«صدای عشق»، «پرچین»، «کوارشیم»، «شکوفه اشک» و «اشک مهتاب» اسامی برخی از این آلبوم ها را تشکیل می دهند.
فراهنگ**9266**1601**


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن