تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806858858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامزاده حمزه رضای شیروان و جولان متکدیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امامزاده حمزه رضای شیروان و جولان متکدیان شیروان - ایرنا - امامزاده حمزه رضا (ع) در شهر "زیارت" شیروان به جولانگاهی برای متکدیانی تبدیل شده که گاه با سماجت های بیجای خود، حس زیارت را از زایران دور می سازند.


به گزارش ایرنا، استقرار انبوهی از گدایان مرد که بنوعی تظاهر به معلولیت می کنند و یا زنانی بچه به بغل، که به طمع تحریک احساسات زایران، کودکان خود را در سرما و گرما، بر خوان گدایی خود می نشانند، جلوه ای زشت و نه چندان خوشایند به این زیارتگاه می دهد.
به گفته زایران بارگاه امامزاده حمزه رضا (ع) ازدحام خیل گدایان، بخصوص در عصر روزهای پنجشنبه و شب جمعه که مردم برای زیارت اهل قبور، در مجاورت این امامزاده می روند، بیشتر خودنمایی می کند.
یک شهروندان شیروانی می گوید: تکدی در این مکان که محل مراجعه بسیاری از زائران از سایر استان ها و شهرستان ها نیز هست، جلوه خوبی ندارد که باید نگاه مردم به این قشر تغییر یافته و از کمک به آنها خودداری کنند.
"امیررضا آسایش" در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برخی از این متکدیان نیاز مادی ندارند و تنها به این حرفه به عنوان یک شغل می پردازند که ضروری است نهادهای مربوط آنان را شناسایی کرده و نسبت به جمع آوری آنان به صورت جدی اقدام کنند.
فرد دیگری که در حال خیرات کردن شیرینی برای اموات خود است، می گوید: گاه مردم نیز در گداپروری مقصرند که با مشاهده آنان از سر دلسوزی به آنان کمک می کنند و همین باعث شده آنان از پیدا کردن شغلی آبرومند برای امرار معاش خودداری کنند.
فائزه محبی در گفت و گو با ایرنا گفت: رواج پدیده تکدی گری و آسیب های آن در جامعه علاوه بر جلوه زشت و نامطلوب برای شهر، موجب کسالت و تنبلی و از بین رفتن اعتماد به نفس در جامعه می شود که باید از فعالیت افرادی که با برانگیختن عواطف مردم، تکدی گری را به عنوان یک شغل برگزیده اند جلوگیری شود.
یکی از این متکدیان که به همراه دو فرزند خردسالش بساط گدایی خود را مقابل امامزاده حمزه رضا (ع) گسترده، می گوید: من می توانم از حمایت های کمیته امداد و بهزیستی برخوردار باشم ولی پرداختی آنها بقدری اندک و تحقیرآمیز است که گدایی در امامزاده را ترجیح می دهم.
وی که حاضر به ذکر نام خود نشد، بدون اشاره به درآمد روزانه خود از این راه، اظهار کرد: کمک های خوبی از سوی مردم می شود و با توجه به اینکه کار دیگری بلد نیستم و با دو بچه و یک همسر بیکار و خانه نشین، درآمد این کار برایم راضی کننده است.
یکی دیگر از متکدیان که به گفته خود روزانه 600 تا 800 هزار ریال از این راه کسب درآمد می کند، گفت: به طور دائم در این مکان مستقر نیستم و فقط در روزهای پنجشنبه، اعیاد و مناسبت های مذهبی که شهروندان و زائران به این مکان می آیند به اینجا می آیم.
وی که از فاش شدن نامش هراس دارد، می گوید: چند سال پیش پاهایم در یک تصادف آسیب دید و به این علت هیچ جا به من کاری نمی دهند و اکنون ناگزیرم برای تامین هزینه درمان خود و مخارج خانواده، در سرما و گرما به گدایی بپردازم.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با تایید جولان متکدیان در محدوده امامزاده حمزه رضا (ع)، می گوید: گدایانی هستند که به صورت دائم و یا در برخی روزها در این محل به تکدی گری می پردازند.
حجت الاسلام "عباس محمدزاده" در گفت و گو با ایرنا شمار این متکدیان را بیش از 30 نفر عنوان کرد که هشت نفر آنان ثابت و بیش از 20 نفر سیارند و عمدتا در روزهای پنجشنبه در این محل گدایی می کنند.
وی با اظهار ناخرسندی از این وضعیت گفت: اخیرا در نشستی این موضوع را مطرح و از نیروی انتظامی و شهرداری خواستیم تا نسبت به جمع آوری این افراد اقدام کنند.
وی جمع آوری متکدیان را وظیفه شهرداری خواند و گفت: تعداد این افراد زیاد است و اداره اوقاف و امور خیریه قادر به ساماندهی آنها نیست.
شهردار شهر "زیارت" شیروان، مدیریت این امامزاده را بر عهده هیات امنای آن دانست و گفت: اگر اختیاراتی در مدیریت این مجموعه زیارتی داشت می توانست اقدامات موثری برای اداره مجموعه و جمع آوری متکدیان آن صورت دهد.
"علی رحمانیان" در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون کسی برای جمع آوری متکدیان امامزاده حمزه رضا(ع) در شهر زیارت به ما مراجعه نکرده ولی با توجه به زیارتی بودن و آمد و شد دایم مردم، این وضعیت جلوه ای نامطلوب برای شهر دارد که طرح جمع آوری آنها در دست اجرا است.
وی گفت: البته شهرداری زیارت که تازه تاسیس است نیروی چندانی برای جمع آوری این متکدیان ندارد ولی قطعا در صورت مشاهده متکدیان، با آنان برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز، جمع آوری و نگهداری متکدیان را برابر قانون، وظیفه شهرداری دانست.
سرهنگ علی پاکدل در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر این گدایان، گرفتار اعتیاد هستند، بحث اعتیاد آنان با جدیت پیگیری می شود تا از این محل جمع آوری شوند.
وی افزود: نیروی انتظامی متکدیان معتاد را برای درمان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می کند.
بارگاه امامزاده حمزه رضا (ع) در 6 کیلومتری غرب شهرستان شیروان در محدوده شهر "زیارت" قرار دارد. ک/4
7186/626


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن