تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820615285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه 300 ميليون تومان براي پاکيزگي شهر مشهد هزينه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۱۷ب.ظ)
مدير برنامه‌ريزي و نظارت بر امور خدمات شهري شهرداري مشهد: روزانه 300 ميليون تومان براي پاکيزگي شهر مشهد هزينه مي‌شود مدير برنامه‌ريزي و نظارت بر امور خدمات شهري شهرداري مشهد گفت: روزانه 300 ميليون تومان براي پاکيزگي شهر مشهد هزينه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رمضانعلي شورابي يکي از وظايف شهرداري‌ها را نظافت و رفت ‌و ‌روب شهري دانست و گفت: امروزه اين وظيفه شهرداري که روزي يک امر بديهي و ابتدايي بود به يک موضوع مهم شهري تبديل شده است.
وي افزود: توسعه روزافزون شهرها، افزايش جمعيت، تغيير الگوي مصرف شهروندان و مهاجرت همه موضوعاتي هستند که نوع ارائه خدمات به شهروندان را در شهرها با چالش مواجه کرده است ضمن اينکه ديگر نمي‌توان به روش‌هاي عادي و معمولي شهر را نظافت و رفت ‌و‌ روب کرد.
مدير برنامه‌ريزي و نظارت بر امور خدمات شهري شهرداري مشهد از هزينه 97 ميليارد توماني براي ارائه خدمات و رفت و روب شهري خبر داد و عنوان کرد: با توجه به افزايش حقوق نيروهاي خدماتي و هزينه ماشين‌آلات در سال جاري نسبت به سال گذشته، هزينه رفت و روب شهري و ارائه خدمات به شهروندان در مشهد 25 درصد افزايش يافته است.
شورابي به توليد روزانه 1800 تن زباله خانگي و حدود 1500 تن نخاله ساختماني در مشهد اشاره و عنوان کرد: زماني جمع‌آوري زباله‌ها از سطح شهر، خدمت شاياني از سوي شهرداري‌ها محسوب مي‌شد اما در حال حاضر با افزايش چشمگير انواع پسماندها نمي‌توان صرفا با جمع‌آوري آنها از سطح شهر اين بر مسئله قالب شد ضمن اينکه طرح‌هاي نو ديگري از جمله طرح تفکيک از مبدا، تبديل پسماندها و بازيافت آنها در مشهد در حال اجراست.
وي با تاکيد بر اين امر که يکي از مسايل مهم در اين زمينه مشارکت شهروندان است، اظهار داشت: امروزه بدون مشارکت شهروندان، امکان موفقيت براي مديريت شهري در ارائه خدمت به شهروندان وجود ندارد به اين دليل که هزينه‌هاي انجام شده توسط شهرداري‌ها از محل درآمدهايي است که تامين‌کنندگان آن خود آنها هستند. به همين دليل توجه به اين امر را ضرورت آن دارد.
مدير برنامه‌ريزي و نظارت بر امور خدمات شهري شهرداري مشهد در ادامه گفت: اين يک امر بديهي است که شهرداري‌ها هزينه خدمات ارائه شده را از شهروندان اخذ مي‌کنند و با مشارکت مطلوب شهروندان، شهرداري‌ها مي‌توانند هزينه‌هاي شهر را بهتر مديريت کنند.
شورابي با اشاره به اينکه عدم همکاري شهروندان موجب شده که در شهري چون مشهد حدود 150 ميليارد ريال هزينه دوباره‌کاري در سال داشته باشيم، خاطرنشان کرد: حال اگر اين همکاري در سطح مطلوبي صورت گيرد قطعا شهرداري‌ها اين مازاد هزينه را در جاي ديگري براي همين شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد و پروژه‌هاي جديد و مورد نياز براي شهر اجرا خواهد شد.
وي تحويل به‌موقع پسماندهاي خانگي در نوبت و زمان مشخص شده، اجراي طرح تفکيک از مبدا، توجه به نظافت و تميزي جوي‌ها، کانال‌ها و مسيرهاي سطح شهر و عدم تخليه هرگونه ضايعات و پسماندها در اين فضاها را از ديگر موارد مشارکت شهروندان عنوان کرد.
وي از شهروندان خواست تا در نگهداري و حفاظت از فضاي سبز محل زندگي خود و همچنين تميز نگه داشتن محيط زندگي خود تلاش کنند به طوري که پاکبانان شهرداري مجبور به نظافت مکرر معابر نشوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن