تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند تدبیر و توسعه شهرستان میانه به تصویب رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سند تدبیر و توسعه شهرستان میانه به تصویب رسید تبریز-ایرنا- سند تدبیر و توسعه شهرستان میانه با پیگیریهای معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان تدوین و به تصویب رسید.


اسماعیل حیدری آزاد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سند با مطالعات و بررسی های لازم از پتانسیل ها، ظرفیت ها و امکانات شهرستان در چهار محور از سوی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان که شامل استخراج و فرآوری مواد معدنی، صنعت و ایجاد صنایع پایین دست ، توسعه گردشگری و میراث فرهنگی ، توسعه کشاورزی دانش بنیان و تکمیل زنجیره تولید و تاسیس منطقه ویژه اقتصادی میانه با تمامی مزایای منطقه آزاد ارس می باشد تدوین شد.
وی افزود: سند تدوین شده در جلسه نشست مشترک " شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان " ، که با حضور استاندارآذربایجان شرقی ، معاونین، مشاوران و مدیران کل استان و اعضای شورای اداری شهرستان، امام جمعه میانه و نمایندگان مردم شهرستان برگزار شد با 18 رای موافق از سوی مدیران کل استانی به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه میانه در بخش صنعت و معدن از ویژگی بالایی برای اشتغالزایی برخوردار است با اشاره به آمار سال 90 تعداد کل کارگاههای صنعتی شهرستان را 293 واحد ، تعداد شاغلین این واحدها را سه هزار و460 نفر عنوان کرد وگفت: این شهرستان از معادن غنی سرشماری برخوردار است که در سال 90 آمار62 معدن استخراج شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد، 30 معدن فعال بوده و میزان استخراج مواد معدنی یک میلیون و440 هزار تن از میزان اشتغالزایی بالایی برخوردار است که به توجه ویژه برای فعالیت دیگر معادن نیازمند است.
فرماندار ویژه میانه اظهار کرد: دراین شهرستان دو شهرک صنعتی با 71 واحد مستقر و 70 واحد فعال و یک شهرک صنعتی بخش خصوصی و دو شهرک در حال اجرا و یک ناحیه صنعتی با 11 واحد مستقر و شش واحد فعال در بخش صنعت رتبه پنج استان و از نظر میزان شاغلین صنعت رتبه هشت استان را داراست.
همچنین، میانه با 62 معدن رتبه دو استان و با تعداد معادن فعال در جایگاه ششم استانی قرار دارد.
حیدری آزاد، شبکه پایاب سد آیدوغموش با 15هزارهکتار، آبرسانی میانه با حجم 20 میلیون متر مکعب در سال، احداث نیروگاه بادی آق کند با 25 مگاوات، مدیریت زنجیره تولیدات کشاورزی با 15هزار تن، توسعه کشت زعفران، پسته، گیاهان دارویی و زینتی را از زیرمجموعه های هسته توسعه کشاورزی دانش بنیان و تکیل زنجیره تولید عنوان کرد.
فرماندار ویژه میانه ، فرآوری معدن مولیبدن و طرح های پایین دست، استخراج و فرآوری معدن پرلیت، اکتشاف معادن شهرستان، اجرای واحدهای فولاد آلیاژی و ورق های فولادی، تولید پیچ و مهره را از زیرشاخه های هسته معدن و صنعت شهرستان برشمرد.
وی احداث دهکده گردشگری سلامت، صنایع دستی و تراش سنگ های قیمتی، مدیریت زیست محیطی منطقه حفاظت شده کاغذکنان در51 هزارهکتار، محور گردشگری پل دختر و کاروانسرای جمال آباد، تکمیل محور گردشگری کندوان، ایجاد سایت گردشگری دریاچه سد آیدوغموش در20 هکتار، محور تاریخی ترکمانچای، ایجاد سایت گردشگری سد شهریار در یکصد هکتار و احداث پارک مینیاتوری بزرگ آذربایجان در دروازه آذربایجان با 10 هکتار مساحت را از شاخصه های مهم توسعه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان ذکرکرد که در سند تدبیرو توسعه گنجانده شده است.
حیدری آزاد تاسیس منطقه ویژه اقتصادی میانه را نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد و گفت: تهیه طرح توجیهی، اخذ مجوز و اجرای طرح از سال جاری شروع و تا سال 98 از سوی بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید.
شهرستان میانه با بیش از پنج هزار و 595 متر مربع از نظر وسعت بزرگترین شهرستان استان آذربایجان شرقی محسوب شده و دارای پنج شهر، چهار بخش ، 17 دهستان و 398 روستای دارای سکنه می باشد.
میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
7231/ 1495


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن