تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798540341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عنوان جایزه‌ی کتاب سال دفاع مقدس ثبت شد/ کتاب‌های شهید همت جمع‌آوری نشده، خریداری شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در اولین نشست خبری شانزدهمین کتاب سال دفاع مقدس بیان شد:
عنوان جایزه‌ی کتاب سال دفاع مقدس ثبت شد/ کتاب‌های شهید همت جمع‌آوری نشده، خریداری شده است
300 عنوان از کتاب‌های دفاع مقدس ثبت شده در بانک‌های اطلاعاتی کتابخانه‌ی ملی و سایر نهادهای مرتبط چاپ و نشر کشور هنوز منتشر نشده است.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری اولین نشست خبری شانزدهمین کتاب دفاع مقدس که امروز در ساختمان مرکزی راهیان نور برگزار شد، گلعلی بابایی،‌ رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با اشاره به این که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های ادبی کشور بعد از انقلاب اسلامی جایزه کتاب سال دفاع مقدس است، گفت: امسال بیستمین سال راه‌اندازی این جایزه بوده و پانزدهمین دوره آن را پشت سر گذاشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: در پانزده دوره پیشین برگزاری جایزه کتاب سال دفاع مقدس شاهد حضور رؤسای جمهور وقت در هر دوره، ‌وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در چهار دوره و مناسبی چون معاون اول رئیس جمهور در دوره‌های متعدد بوده‌ایم.
 
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: امیدواریم جشنواره شانزدهم با حضور رئیس جمهور برگزار شود و حق نویسندگان جنگ به شکل مناسب ادا شود.
 
بابایی تصریح کرد: شیوه به کار گرفته شده در جمع‌آوری آثار شرکت‌داده شده در شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به ما کمک کرده تا بحث صرفه‌جویی را اعلام کنیم و دسترسی‌ آسان‌تری به اکثر کتاب‌های منتشر شده در سه سال اخیر داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: قرار شد که در شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به جای تهیه کتاب از بازار در کتابخانه‌ی تخصصی حوزه هنری تمرکز یافته و از کتاب‌های موجود در این کتابخانه بهره ببریم.
 
بابایی تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر 2500 اثر در جایزه کتاب سال دفاع مقدس شرکت داده شده است.
 
بابایی ادامه داد: اهداف ما از برگزاری جایزه کتاب سال دفاع مقدس تحقق اموری چون معرفی آثار برگزیده در حوزه دفاع مقدس، شناسایی داوری و شناساندن این آثار، تجلیل از نویسندگان جنگ دفاع مقدس، برانگیختن توجه و اهتمام مسئولان به سرمایه‌گذاری در این زمینه،‌ تقویت و تکمیل کتابخانه‌های دفاع مقدس و ایجاد یک حرکت پویای علمی در زمینه پردازش به مسئله اساسی جنگ و دفاع مقدس است.
 
وی خاطرنشان کرد: داوری‌ها در شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس مناسب بوده است.

 همچنین صمدزاده، رئیس کتابخانه جنگ حوزه هنری در بخش دیگری از اولین نشست خبری شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس در قالب ارائه گزارشی از نحوه همکاری این کتابخانه با جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: کتابخانه جنگ حوزه هنری هم‌اکنون 14 سال است که فعال شده و در کنار فعالیت کتابخانه‌ای خود، ‌جایگاه خاصی را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: ما به فکر رصد فعالیت‌های علمی هستیم و یکی از این فعالیت‌ها برگزاری جوایز و جشنواره‌ها است.
 
رئیس کتابخانه جنگ حوزه هنری با اشاره به این که سابقه‌ی همکاری این کتابخانه با جایزه کتاب سال دفاع مقدس به امسال محدود نمی‌شود، ‌گفت: ما در سال‌های گذشته هم به اشکال مختلف با جایزه کتاب سال دفاع مقدس و جوایز دیگری چون حبیب و غنی‌پور همکاری داشته‌ایم.
 
صمدزاده ادامه داد: از ابتدای امسال با حسن ظن بنیاد حفظ آثار تعاملی ایجاد شد که هم به نفع کارکرد کتابخانه‌ای بود و هم منافعی را برای فرهنگ کشور در حوزه دفاع مقدس به همراه داشت.
 
وی افزود: امیدوارم در آینده تعامل میان کتابخانه جنگ حوزه هنری با جایزه سال کتاب دفاع مقدس ادامه پیدا کند.
 
صمدزاده اظهار داشت: جایزه کتاب سال دفاع مقدس سه سال عقب افتاده بود و جمع‌آوری آثار مرتبط با این سه سال کاری بسیار دشوار بود.
 
وی افزود: ما همواره سعی کردیم کتابخانه‌ی جنگ حوزه هنری را به روز نگه داریم و یکی از مشکلاتی که امسال به وجود آمد این بود که نتوانسته بودیم این امر را به تحقق برسانیم.
 
صمدزاده یکی از مشکلات همیشگی جوایز ادبی را آشنایی کمتر برگزیدگان این جوایز با رده‌بندی‌ها و گروه بندی‌های علمی دانست و اظهار داشت: به همین دلیل همیشه جوایز ادبی ما با اعتراضاتی همراه بوده است، امسال تلاش کردیم که اشکالات جزئی برطرف شود. البته لاجرم این مشکلات در حوزه‌های علوم انسانی وجود خواهد داشت، زیرا اکثر آثار به صورت بین‌نوشته‌ای تولید شده است.
 
وی تصریح کرد: کل آثار شرکت داده شده در جایزه سال دفاع مقدس در کارنامه نشر سه سال توسط کتابخانه جنگ حوزه هنری معرفی می‌شود و هم‌اکنون وب سایتی هم برای ارائه به مخاطبان تهیه شده که از هفته آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
 
صمدزاده گفت: از میان 2563 عنوان کتاب شرکت داده شده در جایزه کتاب سال دفاع مقدس 800 عنوان نایاب بودند که در ارتباط با ناشران و پیگیری این مسئله مشخص شد که بخشی از آثار به دلیل ضعف توزیع و بخش دیگر آن‌ها که به 300 عنوان می‌رسد به دلیل عدم انتشار به رغم ثبت در بانک‌های اطلاعاتی کتابخانه ملی و سایر نهادهای مرتبط به دست ما نرسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعدادی از  کتاب‌ها که جزو قصورات ما در کتابخانه جنگ حوزه هنری بوده است تهیه شده است.
 
بابایی در قسمت دیگری از اولین نشست خبری کتاب سال دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون وضعیت چاپ و توزیع کتاب شهید همت که امروزه در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفته به کجا رسیده است،‌ گفت: کتاب شهید همت در زمان انتشار و رویت نواقص خود به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم توقف توزیع گرفت و پس از بررسی توسط کارشناسان و خانواده شهید ما هم قانوناً طبق دستور وزیر جلوی توزیع کتاب را گرفتیم.
 
وی به برگزاری جلسات مسالمت‌آمیزی با نویسنده‌ی کتاب شهید همت اشاره کرده و گفت: سال گذشته پس از ارائه ماکت این کتاب به من به نویسنده گفتم که باید حتماً با خانواده شهید صحبت کرده و رضایت آن‌ها را جلب کنیم، ‌اما به دلیل بی‌توجهی نویسنده به این امر کتاب چاپ شد.
 
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس ادامه داد: هم‌اکنون به لحاظ قانونی کتاب شهید همت توقیف است اما به دلیل آن که در حق نویسنده به هیچ وجه زیر پا گذاشته نشود، تصمیم بر آن شد که تمامی موجودی کتاب‌های وی خریداری شود.
 
بابایی ادامه داد: لفظ جمع‌آوری در مورد کتاب شهید همت درست نبوده،‌ کل کتاب‌های این ناشر توسط ما خریداری شده است.
 
وی به نقد صریح خانواده شهید همت با این مضمون که چون با جعل و دروغ وارد خلوت زندگی ما شده دیگر به وی اعتماد نداریم و اجازه چاپ مجدد کتاب را نمی‌دهیم،‌ گفت: هم‌اکنون "عزیزی" به عنوان نویسنده کتاب برخلاف تمایل ما و به خواست خانواده شهید همت به هیچ وجه اجازه توزیع کتاب این شهید را ندارد.

 
خبر در حال تکمیل است.../








تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن