تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820139528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری، توان بخشی و مشارکت معلولین سه اولویت بهزیستی مریوان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیشگیری، توان بخشی و مشارکت معلولین سه اولویت بهزیستی مریوان مریوان - سنندج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان مریوان گفت: پیشگیری، توان بخشی و مشارکت افراد معلول سه اولویت اداره بهزیستی شهرستان مریوان است.


شیرکو بهمنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولین در جامعه نباید احساس منزوی بودن کنند و این مهم زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که شهروندان و تک تک اعضای جامعه نگاه تبعض آمیز به این قشر توانا را از بین ببرند.
او گفت: همه ما به عنوان شهروند باید نگاه و ذهنیت خود را در خصوص نوع رفتار با معلولین در جامعه تغییر داده و با نگرشی کاملا منصفانه و با دیدی کاملا طبیعی به این قشر از جامعه نگاه کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد نیز تحت پوشش اداره بهزیستی مریوان است گفت: کل افراد معلول تحت پوشش این دو شهرستان، دو هزار و800 معلول جسمی، ذهنی و رفتاری هستند که در حد توان و اعتبارات لازم، مورد حمایت مادی و کلاس های آموزشی این اداره قرار می گیرند.
رئیس اداره بهزیستی مریوان با اشاره به فعالیت های مختلف این نهاد گفت: بیشترین فعالیت های بهزیستی در بخش های اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و مشارکتی است و بیشترین سهم در خصوص پیشگیری ها نیز مربوط به مین زدایی در مناطق مرزی و روستاهای اطراف، ناشنوایی و بینایی در رده های سنی مختلف است.
وی با اشاره به برنامه های گسترده و مدون بهزیستی برای پیشگیری های لازم در سنین کودکی گفت: با هماهنگی های لازم و مشارکت ادارات بهزیستی و ثبت احوال، هیچ نوزاده به دنیا امده ای شناسنامه دریافت نخواهد کرد مگر اینکه برگه سلامت شنوایی سنجی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته خیرین توانمندی بدونه هیچ چشم داشتی، مستمری بگیران و افراد تحت پوشش این سازمان را یاری کرده اند گفت: خانواده "روز چنگ" یکی از این خیرین فعال هستند که حمایت از 600 معلول با پرداخت ماهیانه به هر کدام 500 هزار ریال را بر عهده گرفته اند.
رئیس اداره بهزیستی مریوان با اشاره به اینکه تمام توان این سازمان در راستای برآورد کردن نیازمندی های این قشر از جامعه معطوف شده است از فعالیت دستگاه های اجرایی و ادارات خدمات رسان در سطح شهر انتقاد کرد.
بهمنی گفت: متاسفانه دستگاه های متولی و دیگر نهادها برای ایفای حداقلی وظایف خود در قبال این قشر معلول بی توجه هستند و عملا در معابر و خیابان ها و مکان های عمومی، تفریحی و فرهنگی کمتر خدماتی نسبت به عزیزان معلول ارائه می شود.
او گفت: سیاست کلی اداره بهزیستی شهرستان مریوان دادن اعتماد به نفس و رساندن روحیه افراد معلول به حد مطلوب است به طوری که معلولین بعد از مدتی به این باور ذهنی برسند که توانمندی های زیادی داشته و به راحتی می توانند این توانمندی های نهفته را به مرحله عمل درآورند و در قبال کشف این استعدادها در محیط بیرون به فعالیت های اشتغالزایی دست پیدا کنند.
این مسوول ادامه داد: اگرچه در سال 1383 قانون اختصاص سه درصد سهمیه استخدامی های دولتی به جامعه معلول مصوب شده است اما تاکنون این قانون به مرحله اجرا در نیامده و کمتر شاهد به کار گیری افراد معلول در ادارات و بخش های دیگر جامعه هستیم.
مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.ک/3
533


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن