تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803002562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار 35 ساله مردم برای بهسازی جاده 11 روستای حومه غربی دهدشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتظار 35 ساله مردم برای بهسازی جاده 11 روستای حومه غربی دهدشت دهدشت، یاسوج - ایرنا- مردم 11 روستای حومه غربی شهرستان کهگیلویه با ابراز گلایه از مسوولین برای ساماندهی نشدن جاده های بین روستایی گفتند: برآورده شدن انتظار 35 ساله مردم این روستاها نیازمند همت مسوولان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم این روستاها معتقد هستند از بعد انقلاب تاکنون هیچ گونه عملیات راهداری در این هشت کیلومتر مسیر ارتباطی انجام نشده است.
راه ارتباطی نامناسب در این روستاها باعث مهاجرت بیش از یکهزار نفر از مردم به شهرهای مجاور شده است.
در هنگام بارندگی ارتباط بین روستایی این 11 روستا قطع و خدمات رسانی دچار مشکل می شود.
محمد صالح کریمی رییس شورای اسلامی روستای کوشک با اشاره به اینکه راه ارتباطی این 11 روستا بعد انقلاب زیرسازی شده گفت: نمایندگان و مسوولان زیادی در این سالها قول بهسازی و آسفالت دادند ولی تاکنون هچ گونه عملیاتی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه مسوولان تنها در زمان انتخابات برای بررسی مشکلات به این روستاها سفر می کنند افزود: مقداری ماسه (بیس) در زمان انتخابات مجلس به این مسیر حمل ولی بدون هیچ گونه عملیاتی رها شد.
یکی از فرهنگیان بازنشسته این حوزه با اشاره به اینکه بخش حومه غربی شهرستان کهگیلویه از سوی مسوولین فراموش شده گفت: آیا مردم این 11 روستا که چهار شهید تقدیم انقلاب کرده اند حق استفاده از راه ارتباطی مناسب را ندارند.
صادق پرما بی مهری و کم توجهی مسوولان به این روستاها را بی عدالتی دانست و افزود: مسوولان باید پاسخگوی انتظارات به حق مردم در راستای پیگیری و رفع مشکلات این روستاها باشند.
طوفان جاودان پدر شهید جاودان با اشاره به کم توجهی مسوولان به روستاهای حومه غربی بخصوص روستای چهار شهیدی امیرالمومنین گفت: راه ارتباطی مزار شهدا مناسب نیست و پر از سنگلاخ است.
وی افزود: از مسوولین می خواهیم که نسبت به ساماندهی جاده های بین روستایی اقدامات لازم را انجام دهند.
عبدالرحمان روح الامین یکی از اهالی روستا عبور و مرور برای اهالی روستا در این مسیر پر از سنگ را غیر ممکن خواند و اظهارکرد: هنگام بارندگی مدارس این روستاها به دلیل وجود دره های بین روستایی تعطیل می شود.
وی فصل بارندگی را فصل تعطیلی مدارس این روستاها دانست و گفت: کم توجهی مسوولان به بهسازی راههای روستایی باعث ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش آموزان شده است.
روح الامین با اشاره به نبود امکانات رفاهی مانند راه، آب آشامیدنی بهداشتی و گاز طبیعی در این روستاها افزود: خالی از سکنه شدن این روستاها یک معضل بزرگ است.
وی تصریح کرد: بسیاری از اهالی روستا که به شهرهای مجاور مهاجرت کردند معتقد هستند در صورت فراهم کردن امکانات رفاهی و بهسازی راههای روستایی سکونت در روستاها را به شهر ترجیح می دهند.
روستاهای کوشک، امیرالمومنین، آب تلخک، بویری، علی آباد، سنوگون، آب کاسه و کلگه برون در فاصله 17 تا 20 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارند.
رییس اداره راه وشهرسازی کهگیلویه در این راستا به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت آسفالت راههای روستایی بر اساس نرم جمعیتی است.
علی اصغر تارم با اشاره به اینکه راه روستایی تعدادی از 11 روستای حومه غربی از طرف فیلگاه آسفالت است افزود: در کمیته برنامه ریزی اعتباری برای بهسازی راه ارتباطی این روستاها پیش بینی نشده است.
تارم با اشاره به سیاست دولت در راستای عدم تعریف پروژه جدید اظهارکرد: در کمیته برنامه ریزی سال 94 اعتبار برای بهسازی راه ارتباطی این روستاها پیش بینی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از 970 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد ابراز داشت: میانگین شاخص آسفالت راه روستایی در این شهرستان 35 درصد است که شاخص پایینی است.
تارم عنوان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاخص آسفالت راه روستایی به 40 درصد افزایش یابد.
وی طول راههای شهرستان کهگیلویه را یکهزارو 272 کیلومتر اعلام کرد.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر 132 هزارو 230 نفر دارای چهاربخش، چهارشهر و 10 دهستان است.
7531/566


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن