تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو هزار وقف جدید در سال 93 انجام گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: دو هزار وقف جدید در سال 93 انجام گرفته است قم ـ ایرنا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در سال جاری بیش ازدو هزار وقف جدید در کشور صورت گرفته است که این تعداد نسبت به سالهای گذشته رشد بسیار مناسبی داشته است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین "علی محمدی" یکشنبه شب در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید افزود: تمامی وقف نامه های در دست سازمان مشتمل بر بیش از 500 هزار صفحه، مطالعه و اسکن شده و نیات واقفین نیز به خوبی احصاء شده است.
وی برخی اقدامات و فعالیت های سازمان اوقاف در سال های گذشته و در سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال به بیش از 800 خانواده و 14 هزار دانش آموز بی بضاعت کمک مالی شده و بیش از 24 هزار ایتام و خانواده های بی سرپرست مورد حمایت قرار گرفته اند.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اعزام یک هزار و 280 نفر بی بضاعت به مشهد مقدس و کمک مالی به 9 هزار و 700 بیمار مستمند خبر داد و گفت: به بیش از سه هزار هیات مذهبی و بسیاری از مراسمات عزاداری، تعزیه داری و اطعام عزاداران کمک مالی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار مبلغ دینی از شهرهای قم، مشهد، اصفهان و روحانیون بومی مناطق برای تبلیغ به سراسر کشور اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف به دنبال تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم طی چهار سال می باشد که در این میان حفظ موضوعی قرآن مورد استقبال جدی طلاب حوزه های علمیه قرار گرفته است.
محمدی در ادامه افزود: در بقاع متبرکه امامزادگان ضمن رشد و گسترش چشمگیر فعالیت های فرهنگی و مذهبی و اعزام مبلغان، طی سالهای گذشته فعالیت های عمرانی و تعمیر و تجهیز در بیش ازسه هزار و 700 بقعه و در سال جاری در یک هزار و 300 بقعه متبرکه امامزادگان در سراسر کشور انجام گرفته است.
وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در کشور و در سطح بین المللی، از چاپ و انتشار کتب مذهبی در خصوص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خبر داد و گفت: امسال بیش از 20 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای احداث، تعمیر و تجهیز مساجد در سراسر کشور اختصاص یافته است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز یکشنبه برای حضور در همایش "وقف و حوزه های علمیه" به قم سفر کرده و پیش از دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، به صورت خصوصی با آیت الله "عبدالله جوادی آملی" دیدار و گفت و گو کرده بود. ک/3
8146/ 550/


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن