تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820549986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید عین الله دهراب پور به عنوان شهید شاخص دانشجویی معرفی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهید عین الله دهراب پور به عنوان شهید شاخص دانشجویی معرفی شد یاسوج - ایرنا - مسوول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید "عین الله دهراب پور" در سال جاری به عنوان شهید شاخص دانشجویی این استان معرفی شده است.


شهرام مهدوی مطلق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های دوران تحصیل و موفقیت های علمی و آموزشی از ملاک های شهدای شاخص این حوزه است.
وی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو بیان کرد: این روز یادآور از خود گذشتگی شهدایی است که ازهمه چیز خود گذشتند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرافتمندانه و آبرومندانه پرجا بماند.
برادر شهید عین الله دهراب پور نیز در مورد این دانشجوی شهید شاخص کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایرنا گفت: شهید دهراب پور در سال 1345 در شهرستان بویراحمد متولد شد.
کیان دهراب پور افزود: وی پنج سال دوره ابتدایی را به صورت جهشی در سه سال با معدل عالی و دوره راهنمایی را در خرداد 1358با معدل 19.76به عنوان رتبه اول شهر یاسوج به پایان رساند.
وی ادامه داد: شهید دهراب پور در همان سال تنها دانش آموز شهر یاسوج بود که با پذیرش در دبیرستان نخبه پرور دانشگاه شیراز که مهمترین مرکز علمی جنوب کشور با بهترین و زبده ترین دانش آموختگان پزشکی و استادان دانشگاهی بوده است مسیر موفقیت های علمی خود را سپری کرد.
دهراب پور اظهار کرد: شهید دهراب پور بعد از دریافت دیپلم با بهترین معدل بجای نشستن بر کرسی رشته پزشکی در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافت.
وی عنوان کرد: شهید والامقام این مسیر را در وصیت نامه اش هم به وضوح ترسیم کرده که مهمترین آزمون، آزمون الهی و بهترین دانشگاه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
دهراب پور ابراز داشت: با وجود سن پایین شهید عین الله دهراب پور هوش و استعداد سرشار، ذوق و هنر وافر، تقوی و خلوص کم نظیر، شجاعت، شهامت مثال زدنی، شور و شعور انقلابی و مردمی بودن از وی اسطوره ای دوست داشتنی و فراموش نشدنی در یادها به جا گذاشت.
شهید "عین الله دهراب پور" همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود که پس از عزیمت جبهه و مجاهدت های فراوان در عملیات بیت المقدس مجروح شد.
پس از مداوا و مجروحیت در عملیات های بعدی وی از مبارزه با استکبار منصرف نشد تا اینکه در تابستان 1362 در عملیات والفجر دو منطقه حاج عمران به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
671/7533


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن