تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819607029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مجلس شهید مدرس را شاخصی برای نمایندگان ملت بزرگ ایران خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مجلس شهید مدرس را شاخصی برای نمایندگان ملت بزرگ ایران خواند مشهد - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به همایش گرامیداشت هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله شهید سید حسن مدرس در کاشمر، این شهید را شاخصی برای نمایندگان ملت بزرگ ایران خواند.


علی لاریجانی روز دوشنبه در این پیام به مناسبت دهم آذر و روز مجلس آورده است: مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضایل ملت، جایگاه رفیع قانونگذاری و نظارت، چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جانفشانی کردند.
در بخشی از این پیام آمده است: مجلس شورای اسلامی مجموعه ای از نخبگان، مردم و تبلور اراده ملت و عصاره قیام شکوهمند امت سلحشور و مقاوم است از این رو باید مظهر حاکمیت و قدرت و مردم باشد و نمایندگان نیز باید در جهت اراده و خواست مردم و صلاح اسلام و مردم گام بردارند.
این پیام می افزاید: نماینده مجلس، شخصیتی است که مردم با انتخاب وی در واقع اعتقاد، ایمان، صداقت، تقوا و کاردانی او را نیز مورد تأیید قرار می دهند تا در جایگاه قانون گذاری از حقوق ملت به دفاع بپردازد و خود را در برابر سرنوشت مردم مسئول بداند.
در ادامه این پیام آمده است: نماینده مجلس باید به نقش خطیر خود در ترسیم سرنوشت مردم و جامعه اسلامی آگاه باشد و از این مقام حراست و نگهبانی کند تا مورد سوء استفاده بیگانگان واقع نشود.
رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام همچنین خصلت های ویژه شهید مدرس از جمله
شجاعت، صراحت کلام، نفوذ ناپذیری، مخالفت با امتیاز طلبی، بی اعتنایی به جاه و مقام و پایداری و بصیرت را موجب جاودانگی، ماندگاری و معرفی وی به عنوان شخصیتی نمونه و آرمانی دانست.
لاریجانی در این پیام گفت: شهید مدرس در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف پیش روی خود و در هنگامه ای که استبداد دستگاه حاکمه در جهل و ستم خود دست و پا می زد در افق علم و ایمان و فقاهت طلوع کرد و با بهره مندی از سجایای انسانی و خصلت های اخلاقی به مبارزه با ظلم و بیداد پرداخت و هیچگاه از هیچ قدرتی هراسی به دل راه نداد و به رغم زندانی شدن و شکنجه و سوء قصدها حتی ذره ای از مواضع اعتقادی خویش عقب نشینی نکرد و همواره پرصلابت بر مرام و مسلک خود باقی ماند.
وی افزود: مدرس همواره با صراحت بود و ساده زیست و در هیچ زمانی نگرانی از به مخاطره افتادن موقعیت و جایگاهش نداشت و مصداق کاملی برای یک مومن زیرک و باهوش بود.
لاریجانی در بخش دیگری از این پیام آورده است: شهید مدرس همیشه در تاریخ این ملت زنده و جاوید است چون او مظهر طلوع و چهره پرفروغ عدالت خواهی و حق طلبی بود و راه او تا بی نهایت برای نسل حاضر و نسل های آینده همواره فروزان و روشن و درخشان می ماند.
وی افزود: برگزاری آئین نکوداشت سالروز شهادت او که مفتخر به نام مجلس می باشد، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی و تبیین اندیشه ها، نظرات و آرای آن عالم مجاهد و وارسته که امیدواریم همه بتوانیم با عنایت و توجه به ابعاد شخصیت مدرس همواره یاد و خاطره اش را در دلها روشن نگه داریم.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی پیام خود از تلاش همه دست اندرکاران برپایی همایش گرامیداشت سالگرد شهید مدرس قدردانی کرده است.
7497 / 664


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن