تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804612813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهام وثیقه آزاد می شود/ سهامداران در خرید و فروش عجله نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا: سهام وثیقه آزاد می شود/ سهامداران در خرید و فروش عجله نکنند تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا به سهامداران توصیه کرد که در خرید و فروش سهام عجله نکرده و تنها براساس اطلاعاتی که در سایت کدال منتشر می شود، اقدامات لازم را انجام دهند.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سیدمحمدرضا صباغی در نشست خبری افزود: در حال حاضر بازار سرمایه واکنش زیادی نسبت به وقایع نشان می دهد در حالی که توصیه ما به سهامداران این است که اطلاعاتی را جمع آوری کنند که واقع بینانه باشد و به درستی در خصوص این اطلاعات قضاوت کنند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا، اضافه کرد: بازار سرمایه نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد، بنابراین به سهامداران توصیه می شود که تنها به شفافیت اطلاعاتی که از طریق سایت کدال ارائه می شود توجه کرده و از عجله در خرید و فروش سهام خودداری کنند.
وی در خصوص عوامل افت بورس، گفت: کاهش شدید قیمت نفت و عدم نهایی شدن مذاکرات هسته ای در بازار سرمایه اثر گذار بوده اما در این شرایط هم می توانیم به جایگاه بازار سرمایه امیدوار باشیم.
صباغی درباره شرکت سرمایه گذاری سایپا، اظهار داشت: سرمایه شرکت در حال حاضر 610 میلیارد تومان است که آخرین افزایش سرمایه در سال 1391 صورت گرفته و در جریان آن سرمایه شرکت از سه هزار به 6100 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی گفت: 76 درصد سهام شرکت به گروه خودروسازی سایپا ، سه درصد بیمه ایران، یک درصد سرمایه گذاری مسکن و 20 درصد مابقی به سهامداران جزء تعلق دارد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا درباره پرتفوی این شرکت اظهار داشت: ارزش روز پرتفوی کشور 253 میلیارد تومان، سهام بورسی و 205 میلیارد تومان سهام غیربورسی است که ترکیب سرمایه گذاری این شرکت در پرتفوی 70 درصد خودرویی، 14 درصد شیمیایی، پنج درصد دارویی، پنج درصد واسطه گری مالی، چهار درصد فرآورده های نفتی و دو درصد سایر صنایع است.
صباغی تصریح کرد: اقداماتی برای متنوع کردن پرتفوی شرکت انجام شده اما به دلیل حجم بالای سهامداران در پرتفوی حرکت ما، نمود چندانی نداشته اما امیدواریم که با توجه به روند مثبت شرکت های خودرویی، این شرکت ها فعالیت های گسترده و رشد چشمگیری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا در خصوص برنامه های آتی این شرکت ؛ افزود: در سال 1391 به خصوص از شش ماهه دوم سال بحران شدیدی خودروسازان را در بر گرفت و در سال 1392 هر دو خودروساز زیان های سنگینی را متقبل شدند.
وی گفت: برای سه ماه پایانی امسال و همچنین سال 1394 برنامه ریزی کاملی صورت گرفته به طوری که قرار است هشت خط جدید در شرکت های اقماری، دو خط جدید در پارس خودرو، دو خط جدید در سایپا کاشان و دو خط جدید در شرکت اصلی سایپا راه اندازی شود.
وی به افزایش تولید در سال جاری اشاره کرد و افزود: بودجه سال 1393 سایپا تولید 420 هزار دستگاه بوده که نسبت به عملکرد واقعی سال 1392، 65 درصد رشد داشته است. این در حالی است که سایپا در هفت ماهه امسال 40 درصد رشد تولید داشته و تا پایان سال جاری بیش از 400 هزار دستگاه تولید می کند.
صباغی ادامه داد: بنابراین در سال جاری در گروه خودروسازی سایپا 460 تا 470 هزار دستگاه خودرو تولید می شود که در مجموع تولیدات این شرکت 37 درصد نسبت به سال 1392 رشد داشته است.
وی درخصوص عملکرد سایپا در بخش صادرات ،گفت: ظرفیت صادراتی سایپا روبه رشد بوده و این شرکت برای چندین دوره متوالی رتبه ی اول صادرات را کسب کرده است. به طوری که در سال جاری قرار است 30 هزار دستگاه به ارزش بیش از 220 میلیون دلار صادر شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا از خروج سایپا از زیان خبر داد و گفت: شرکت سایپا در شش ماهه اول سال 160 میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کرده اما در شش ماهه دوم با توجه به افزایش تولید و همچنین افزایش قیمت محصولات احتمال می دهیم از زیان خارج شویم، زیرا افزایش فروش محصولات شرکت در سه ماهه پایانی سال نیز در این موضوع اثر گذار است.
صباغی تصریح کرد: ارزش جاری شرکت سایپا در بورس در حال حاضر 2500 میلیارد تومان و ارزش ریالی آن 9هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که قیمت سهام این شرکت حدود 130 تومان است که با توجه به عملکرد شرکت و ارز آوری آن قیمت سهم بسیار پایین است.

** سهام وثیقه سایپا آزاد می شود
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایپا از آزاد شدن سهام وثیقه سایپا خبر داد و گفت: با اقداماتی که انجام شده است تا پایان امسال سهم سایپا که در وثیقه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود، آزاد می شود و طی یک سال و نیم گذشته سایپا توانست از طریق فروش مازاد، بدهی های خود را پرداخت کرده و این پول را به مجموعه برگرداند.
صباغی با بیان اینکه این سهم در صورت آزاد شدن امکان جابه جایی دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین 18 درصد از سهامی که در وثیقه شستا بود آزاد می شود که این موضوع برای سایپا بسیار ارزشمند بوده و می تواند اقدامات بعدی خود را در خصوص تنوع پرتفوی انجام دهد.
اقتصام(3)9141**1558


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن