تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798977573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه هزار و 500 سند استانداردسازی تا پایان سال در کشور تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان استاندارد: سه هزار و 500 سند استانداردسازی تا پایان سال در کشور تدوین می شود یزد - ایرنا - معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد گفت: تلاش داریم تا پایان سال جاری سه هزار و 500 سند در حوزه استاندارد سازی کشور تدوین کنیم.


"علی اباذری" در جلسه ترویج و تدوین استانداردهای ملی درجمع کارشناسان استاندارد استان یزد افزود: تدوین استانداردهای ملی از وظایف حاکمیتی این سازمان است از این رو سالانه سه هزار سند استاندارد تدوین کرده ایم.
وی در تشریح فعالیت های سازمان استاندارد اظهارکرد: اکنون چهارهزارو 300 قرارداد در دستور کار داریم و سالانه 350 هزار نمونه برداری و آزمایش، 500 هزار آزمون وزن کالاها، 60 هزار آزمون نازل سوخت و 10هزار نمونه برداری طلا انجام می دهیم.
معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد، استانداردسازی را بحثی دیرپا و جزو مشغله های ذهنی افراد دانست و اضافه کرد: امروز نیز بیشتر تلاش ما مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
اباذری خاطرنشان کرد: درکنار این حضور مردمی نیازمند بهره گیری از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاهها و پتانسیل علمی اساتید و استفاده بیشتر از کارشناسان استاندارد هستیم.
وی تاکید کرد: باید مدیران تولید به این امر برسند که بقای آنها منوط به ورود به بازار جهانی و استفاده از استانداردهای جهانی است و صادرکنندگان ما باید بدون توجه به منافع مقطعی خود از کالاهای با کیفیت حمایت کنند تا شاهد ورود محصولات بی کیفیت به کشور نباشیم.
این مسوول با اشاره به تلاش در پیاده سازی نظام جامع استانداردسازی در کشور ادامه داد: در این طرح هر دستگاه اجرایی باید مسوولیت کارها و اشکالات خود را به عهده بگیرد و سازمان استاندارد به تنهایی پاسخگو نباشد.
معاون سازمان استاندارد افزود: درکنار این طرح اگر در کشور قانون حمایت از مصرف کنندگان بخوبی اجرا شود با توجه به جامعیتی که دارد کسی اجازه تخلف به خودش نمی دهد.
اباذری، رویکرد این سازمان را کاهش استانداردهای اجباری، استفاده از همکاری تشکل ها، برون سپاری، پرداختن به فعالیت های حاکمیتی و پاسخگویی تمام دستگاههای اجرایی عنوان کرد و گفت: تلاش ما پررنگ کردن نقش استاندارد و رشد فرهنگ استانداردسازی در کشور است.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت کارشناسان استاندارد اظهار کرد: همه دستگاهها و کارخانجات باید در این بخش همکاری کنند ضمن آنکه دستگاههای دولتی در مباحث کارشناسی در این حوزه موظف به استفاده از کارشناسان استاندارد هستند.
** تدوین 46 استاندارد جدید در استان یزد
در ادامه این جلسه مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به برنامه های این اداره کل در همکاری با دانشگاه یزد برای انجام کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی خواستار اختصاص دبیرخانه پژوهش استانداردهای کشور به این استان شد.
"محمدحسین ماجدی" افزود: این استان با توجه به ظرفیت های پژوهشی که دارد می تواند متناسب با نیازهای سازمان استاندارد و با همکاری دانشگاه یزد تحقیقاتی انجام دهد.
وی، با اشاره به جایگاه کارشناسان استاندارد نیز گفت: هم اکنون هر استاد دانشگاهی که رتبه دانشیاری داشته باشد می تواند به عنوان کارشناس استاندارد بخصوص در مباحث پژوهشی با ما همکاری کند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد با اشاره به درحال تدوین بودن 46 استاندارد جدید در یزد افزود: از کارشناسان می خواهیم برای سال آینده دو پیشنهاد اولویت دار ارائه کنند تا تعدادی استاندارد بصورت هدفمند در دستور کار داشته باشیم.
ماجدی، با تاکید بر لزوم استفاده از باورهای مذهبی مردم در توسعه استاندارد سازی گفت: در جلسه ای با امام جمعه یزد درخواست همکاری بیشتر روحانیون برای تبلیغ و لزوم ترویج استانداردسازی را خواستار شده ایم.
** لزوم ترویج جهادی برای باورپذیری کیفیت بالای تولیدات استان
وی گفت: معتقدیم آگاهی دادن و باورپذیر کردن کیفیت بالای محصولات تولیدی این استان در مقایسه با محصولات داخلی و حتی بین المللی کار بزرگی است و نیازمند ترویج جهادی و همکاری اصناف و دانشگاههاست.
این مسوول تاکید کرد: تلاش این استان رسیدن به جایگاه استان پیشتاز در استانداردسازی است که امیدواریم به این جایگاه برسیم.
مدیرکل استاندارد یزد در پایان با اشاره به تدوین تفاهم نامه ای برای ایجاد مجتمع آزمایشگاهی گفت: این استان در حوزه کاشی و سرامیک و فولاد قطب محسوب می شود و در بحث شیرینی حرف هایی برای گفتن دارد به همین دلیل در تلاش برای تدوین برنامه هایی برای استاندارد کردن این بخش ها هستیم.
حبیبی مدیرکل سابق استاندارد یزد با بیان چند نکته خواستار توجه به جایگاه کارشناسان استاندارد شد و افزود: اکنون 51 کارشناس در استان داریم که بیشتر می توانیم در پژوهش از آنها استفاده کنیم اما این کار نیازمند اعتماد و فرهنگسازی و نیز اختصاص بودجه مناسب از سوی دولت است.
در بخش دیگری از این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه دانشجویان امروز افرادی کارآفرین هستند ، اظهار کرد: این دانشگاه نیز به همین دلیل به عنوان دانشگاه مادر می خواهد دانشگاه کارآفرین باشد از این رو در تلاش است در کنار چاپ مقالات علمی، آنها را در عرصه بازار کار وارد کند.
"محمدتقی المدرسی" درباره جایگاه استاندارد نیز گفت: امروز در دانشگاه یزد پتانسیل های خوبی برای همکاری در خصوص تدوین سند استاندارد دارد و معتقد است باید اولویت محوری در این بخش به جای پیشنهاد محوری قرار گیرد.
وی ادامه داد: در حوزه آی تی، صنعت نساجی، انرژی خورشیدی و سایر انرژی ها این استان پتانسیل های خوبی دارد که استاندارد و دانشگاه می توانند با همکاری یکدیگر و استفاده از ظرفیتهای آزمایشگاهی ، استانداردسازی را هدفمند کنند.
در این جلسه علیرضا ارسلان رییس انجمن صنفی کارشناسان استاندارد نیز نکاتی را راجع به لزوم هدایت استاندارد به سمت صنعت و اطلاع رسانی به عموم و کنترل و نظارت عنوان کرد.
در پایان این همایش کارشناسان استاندارد استان یزد سووالات خود را در بخش های مختلف مطرح کردند. ک/4
/ 6841968/616


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن