تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819618526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه نقد کتاب من زنده ام توسط اين اداره کل انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۸ب.ظ)
کارشناس امور فرهنگي اداره کل کتابخانه هاي عمومي کرمانشاه: جلسه نقد کتاب من زنده ام توسط اين اداره کل انجام مي شود کارشناس امور فرهنگي اداره کل کتابخانه هاي عمومي استان کرمانشاه گفت: کتاب من زنده ام نوشته خانم معصومه آباد توسط اين اداره کل در استان کرمانشاه نقد مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛کريمي ضمن اعلام اين موضوع و اشاره به همکاري حوزه هنري استان و فروشگاه پاتوق کتاب در اجراي اين برنامه نقد گفت: اين کتاب يکي از کتاب هاي مورد تقدير مقام معظم رهبري است و يکي از اهداف ما نيز ترويج و تبليغ مطالعه کتاب به طور ضمني با برگزاري چنين نقدهايي است.
وي برنامه هاي نقد کتاب در استان را کم رمق عنوان و افزود: اميدواريم با اجراي مداوم چنين برنامه هاي فرهيختگان و اهل مطالعه را بيشتر به اين سمت بکشانيم و با دقت بيشتري به مطالعه و نقد کتاب بپردازند.
کريمي در انتهاي صحبت هاي خود تقدير از نقدهاي برگزيده را متذکر و اضافه کرد: به کساني که تا تاريخ 22 آذرماه نسبت به ارسال نقدهاي خود به اين واحد اقدام کنند پس از داوري جوايزي به رسم يادبود اهداء خواهد شد.
گفتني است علاقمندان مي توانند جهت شرکت در مسابقه به امور فرهنگي اداره کل کتابخانه هاي عمومي استان واقع در کتابخانه اميرکبير مراجعه، يا با شماره تلفن 38214724 تماس حاصل کرده و يا نسبت به ارسال آثار و نقدهاي خود به آدرس [email protected] اقدام کنند.
من زنده‌ام عنوان کتاب خاطرات معصومه آباد يکي از اسراي ايراني در زندان هاي رژيم بعثي عراق در زمان جنگ تحميلي است که به چاپ صد و پانزدهم رسيده و به يکي از پرفروشترين کتب تاريخ جنگ مبدل شده است. نويسنده کتاب در ابتداي جنگ ايران و عراق و در سن ۱۷ سالگي به اسارت درآمده و چهار سال در اسارت ارتش عراق بود.
روايت کتاب از دوران کودکي نويسنده آغاز و با بيان بخش‌هاي مهمي از نوجواني وي ادامه پيدا مي‌کند. کتاب با بيان نقش و تأثير انقلاب اسلامي بر زندگي و شخصيت خانم آباد در دوره‌ي دفاع مقدس، اسارت و آزادي و سه بانوي آزاده‌ ديگر به پايان مي‌رسد. اين کتاب را انتشارات بروج منتشر کرده است.
رهبر معظم انقلاب در تقريظي بر کتاب «من زنده‌ام» نوشته اند:
کتاب را با احساس دوگانه‌ي اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ي اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکي و صفا، و بر اين هنرمندي در مجسّم کردن زيبائيها و زشتيها و رنجها و شاديها آفرين گفتم. گنجينه‌ي يادها و خاطره‌هاي مجاهدان و آزادگان، ذخيره‌ي عظيم و ارزشمندي است که تاريخ را پربار و درسها و آموختني‌ها را پرشمار ميکند. خدمت بزرگي است آنها را از ذهنها و حافظه‌ها بيرون کشيدن و به قلم و هنر و نمايش سپردن.
اين نيز از نوشته‌هائي است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوي قهرمان اين کتاب بويژه نويسنده و راوي هنرمند آن سلام ميفرستم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن