تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاهها باید از حوزه آموزش عبور و کارآفرین و فناور شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه مازندران دانشگاهها باید از حوزه آموزش عبور و کارآفرین و فناور شوند ساری- ایرنا - رییس دانشگاه مازندران گفت : دانشگاه ها باید از حوزه آموزش و پژوهش عبور کرده و به دانشگاه های کارآفرین و فناور تبدیل شوند.


پانزدهمین مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در شامگاه شنبه در سالن شهید کدخدایی سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، " اصغری آقمشهدی " رییس دانشگاه مازندران در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری با اشاره به این مطلب که پژوهش و تحقیق نقش مهمی را در رفع مشکلات جامعه دارا می باشد ضمن تاکید بر پشتیبانی دولت در این مهم گفت: در سالهای گذشته سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی روند نزول داشته به گونه ای که در تحقیقاتی که راجع به مقایسه سال های 83 تا 89 صورت گرفت این سهم از 52 درصد در سال 83 به 25 درصد در سال 89 تنزل یافته که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این روند سیر صعودی به خودش بگیرد.
اصغری آقمشهدی ادامه داد: علیرغم روند نزولی سهم پژوهش از تولید ملی، پژوهش در دانشگاه ها دارای رشد بوده به گونه ای که سهم ایران از نظر تولید علم در دنیا در سال 2000 ، 13 صدم درصد بوده است و در سال 2014 ، به 69/1 درصد رسیده است.
وی تعداد ارجاعات به مقالات دانشمندان ایرانی را نیز دارای رشد اعلام کرد و افزود: از میزان 65/1 درصد در سال 2000 به 93/7 درصد در سال 2013 رسیده ایم.
رییس دانشگاه مازندران در ادامه در خصوص رتبه علمی ایران از نظر تولید مقاله گفت: در سال های 2011، 2012 و 2013 در رتبه بیستم ISI قرار داشتیم ولی ار لحاظ تقسیم بندی در اسکوپوس در سه سال متوالی رتبه هفدهم را کسب کردیم.ک/1
608


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن