تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایلام به محل رجوع سرمایه گذاران بزرگ تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اشتغال شش هزار و 500 نفر در بخش صنعت ایلام تا 2 سال آینده ایلام به محل رجوع سرمایه گذاران بزرگ تبدیل شده است ایلام - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در هم افزایی سازنده با دنیا و ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و نیز وجود موقعیت خاص ظرفیت ها و قابلیت ها ایلام را به محل رجوع و رغبت سرمایه گذاران بزرگ تبدیل کرده است.


به گزارش ایرنا، "یارالله نصیری" روز یکشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه تمایل و مراجعه سرمایه گذاران و درخواست برای سرمایه گذاری در استان در مقایسه با سال های گذشته از رشد و رونق بیشتری برخوردار است.
وی افزود: تمایل برای سرمایه گذاری در حوزه های نفت ، گاز ، پتروشیمی و صنایع پایین دست چشمگیرتر است و با پرهیز از هر گونه اغراق هر هفته تعداد زیادی از سرمایه گذاران بزرگ با مراجعه به استان مراجعه درخواست سرمایه گذاری در حوزه های نفت و صنایع وابسته به این حوزه دارند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام دستیابی به این جایگاه را مرهون تلاش و توجه استاندار و مدیران استان به حوزه سرمایه گذاری دانست.
نصیری تاکید کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام در چهار بخش تجارت داخلی ، خارجی ، صنعت ، معدن و نظارت فعالیت غیر قابل انکاری دارد.

*** رفاه و رشد ایلام در گرو داشتن صنعتی پویا و فعال

نصیری یادآور شد: 16 طرح بزرگ صنعتی در ایلام با سرمایه گذاری ثابت 83 میلیارد و 40 میلیون ریال و اشتغالزایی شش هزار و 498 نفر در دست اجراست که با بهره برداری از آنها چهره صنعت استان در طول 2 سال آینده متحول خواهد شد.
وی این طرح ها را در زمینه تولید صنایع مختلفی چون ماداکتو استیل کرد ( تولید کننده تسمه لاستیک خودرو ) ، مالت و ماء الشعیر کوشاب غرب ، فولاد ایوان ، سولفات پتاسیم و اسید سولفوریک ایوان ، اتنا گستر، توسعه پتروشیمی ایلام و ... عنوان کرد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: صنعت استان هم اکنون در بخش های سرمایه گذاری ، توسعه وضع موجود ، جذب سرمایه گذار و ایجاد سرمایه گذاری جدید در واحد های صنعتی کوچک و بزرگ از رشد قابل توجهی برخوردار است.
نصیری اعلام کرد: استان ایلام در حوزه سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ و تقاضا برای سرمایه گذاری با وجود ضعف عملکرد بانک ها و کمبود پرداخت تسهیلات ریالی با رشد نزدیک 11 درصدی مواجه است.
وی گفت: 578 فقره واحد صنعتی در ایلام با سرمایه گذاری افزون بر 118 میلیارد و 312 میلیون ریال و اشتغالزایی 21 هزار و 827 نفر دارای مجوز فعالیت می کنند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اظهار کرد: 62 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان معادل 352 واحد فعال ، 49 واحد نیمه فعال و 151 واحد نیز غیر فعال هستند.

*** دولت یازدهم عزم خود را برای حمایت از تولید داخل جزم کرده است

نصیری تاکید کرد: رویکرد سازمان و مسوولان دولت حمایت ، تامین نقدینگی ، حفظ و توسعه واحدهای فعال و به ویژه واحدهای صادرات گراست.
وی یادآور شد: همچنین برای واحدهای نیمه تعطیل نیز برنامه هایی حول محور پیگیری رفع یا کاهش مشکلات این واحدها و بالا بردن ظرفیت و توان آنهاست و برای واحدهای تعطیل مطلق که نمی توان هیچ کار خاصی را برای ادامه فعالیت انجام داد در حقیقت به دنبال یافتن راهی با کمترین تبعات و آثار اجتماعی و آسیب به سرمایه گذاران نخستین و حفظ جایگاه و شان این افراد هستیم.
رییس سازمان صنعت ، معدنو و تجارت ایلام افزود: در حقیقت این واحدها باید به گونه ای تعیین تکلیف شوند که علاوه بر حفظ منافع دولت و سرمایه گذاران نخستین یک واحد تولیدی جدید یا با همان محصول قبلی یا محصول جدید جایگزین شود.
نصیری اضافه کرد: تولید به پارامترها و شاخص های متعددی همچون سرمایه گذاری ، سیاست های پولی ، سیاست مالی ، فناوری ها و تجهیزات ، تعرفه ، نوع مدیریت و ... بستگی دارد که سرمایه گذاری ، فناوری و مدیریت ، سیاست های مالی را می توان مهم ترین عامل موفقیت یا شکست یک واحد تولیدی دانست.
به اعتقاد نصیری مساعد نبودن فضای کسب و کار در استان ، حمایت نکردن بانک ها از سرمایه گذاران ، اشتباه های مدیریتی و ... موجب رکود در تولید می شود.
وی هدف اصلی حمایت از صنعتگران را رونق صنعت ، تولید و اشتغال در استان دانست.

*** به روز نبودن قوانین بانک ها عامل مهم رکود در صنعت و تولید است

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اظهار کرد: عمده مشکلات صنعتگران و مسوولان بانک ها قوانین و بخشنامه های بانکی و پولی است که بسیار دست و پاگیر و قدیمی هستند.
نصیری تاکید کرد: قوانین و بخشنامه های بانک ها همگام با رشد صنعت مدرن و رویه های متنوع سرمایه گذاری جدید به روز نشده است و در این میان هیچ گناهی متوجه کارکنان بانک ها نیست، بلکه سیاست های تدوین شده بانکی و پولی نیاز به بازنگری دارند.
وی ادامه داد: در واقع انتقادی به مسوولان بانک ها وارد نیست بلکه انتقاد به قوانین ، دستور العمل ها ، برنامه ها و رویکرد بانک ها است و ساختار و عملکرد آنها نیاز به تجدید نظر دارد.
وی گفت: نگاه دولت به سیاست های مالی و پولی ، نحوه نظارت بر بانک ها ، اصلاح قوانین و مقررات و سرمایه گذاری های بخش خصوصی باید علاوه بر ایجاد انگیزه در بانک ها برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری و تسهیلات را به سمت تولید هدایت کند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: فضای سیاست گذاری های پولی و مالی هم اکنون به گونه ای است که بانک ها تمایلی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان تولید و صنعت در بخش خصوصی ندارند، در حالیکه بانک ها برای توسعه و رفاه استان و آبادانی کشور باید سرمایه گذاری را به سمت تولید هدایت کنند.
نصیری از مسوولان بانک ها خواست این شرایط را درک کنند و نکته دیگر اینکه سرمایه گذان نیز باید با هوشمندی معادلات و محاسبات خود را به گونه ای تنظیم و برنامه ریزی کنند که همواره اعتماد و حمایت بانک ها را جلب کنند.
وی به سرمایه گذاران و تولید کنندگان توصیه کرد سرمایه گذاران در زمینه تولید صنایعی که امکان صادرات به بازار عراق و دیگر کشور های منطقه برای آنها فراهم است و با در نظر گرفتن توانمندی ، تخصص خود و اوضاع بازار فروش محصول فعالیت کنند.

*** ذخایر بزرگ غیر فلزی در آغوش ایلام

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: از 120 معدن استان 48 معدن بزرگ در بخش استخراج کانی های غیر فلزی فعالیت دارد و سال گذشته 9 میلیون تن از معادن استان استخراج شده است.
نصیری افزود: استان ایلام توانایی تولید محصولاتی چون مصالح ساختمانی سبک نظیر سیمان ، icf ، آجر ، آجر نسوز ، آهک صنعتی، صنایع غذایی ، شن و ماسه ، سیلیس ، خاک رس ، لاشه و مالون و ... و صادرات به کشور عراق و بازار کشورهای منطقه را دارد.
وی ادامه داد: در حوزه معدن سیاست ها بر پایه جلوگیری از خام فروشی و حمایت از صنایع تبدیلی به منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال است، ضمن اینکه حوزه معدن بالاترین پتانسیل به عنوان رویکرد اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را داراست.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام برخورد با معارضان محلی را مهم ترین مشکل حوزه معدن استان برشمرد.
نصیری عنوان کرد: در بخش معدن استان به صورت جزیی و محدود در چند شاخص منفی رشد داشته ایم که در تلاش برای رفع این عقب افتادگی ها تا پایان سال جاری هستیم.

*** اصناف و اتحادیه ها نبض بازار استان

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اظهار کرد: تجارت داخلی و خارجی ، نظارت بر بازار و مبارزه با تخلفات از مهم ترین برنامه های این سازمان است.
نصیری افزود: 21 هزار واحد صنفی ، 129 اتحادیه و هشت اتاق اصناف در زمینه ارایه خدمات و رفع نیازهای عمومی جامعه و ایجاد اشتغال فعالیت دارند.
وی تعداد واحدهای دارای پروانه فعالیت را 19 هزار و 626 واحد و واحدهای فاقد پروانه فعالیت را نزدیک به یک هزار و 400 واحد معرفی کرد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: در حوزه بازار و نظارت هدف ایجاد آرامش بدون کمترین دخالت و سیاست گذاری با ساز و کارهای اقتصادی حاکم بر بازار است و نظارت ها باید هدفمند ، بازدارنده و با رویکرد اصلاحی به دور از مزاحمت ، حمایت از اجزای بازار (فروشنده ، خریدار ، تولیدکننده ) و توام با برنامه و اصلاح ساختار و زیرساخت ها باشد.
نصیری یادآور شد: 200 بازرس رسمی ، غیر رسمی ، افتخاری ، اتحادیه ها و اتاق اصناف بر بازار استان ایلام نظارت می کنند.

*** رفاه و پیشرفت ایلام در گرو توسعه تجارت خارجی و رونق مرز مهران است

وی ادامه داد: یکی از امیدهای توسعه استان و پتاسیل قابل توجه برای جبران توسعه نیافتگی و ایجاد رفاه تجارت خارجی است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام افزود: مرز بین المللی مهران هم اکنون درخشان و پرشتاب در حال فعالیت است و از چشم انداز بسیار امید بخشی برخوردار است.
نصیری اعلام کرد: صادارت ابزاری توسط تجار استان از مرز مهران در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 43 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: 500 نفر در استان هم اکنون در مرز مهران به تجارت مشغولند و بیش از چهار هزار کارت بازرگانی نیز صادر شده است.
وی تاکید کرد: توسعه تجارت خارجی و رفع موانع صادرات با امضای تفاهم نامه ها در ایلام با همکاری همه مدیران و اعضاء کارگروه توسعه صادرات در یکسال گذشته با استقرار دولت تدبیر و امید و با پیگیری استاندار و مسوولان نسبت به گذشته افزایش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد با توسعه منطقه ویژه اقتصادی در مهران و در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری چشم انداز توسعه استان بسیار امید بخش تر شود.
وی متذکر شد : یکی از اهداف و برنامه های سازمان در حوزه تجارت خارجی پیگیری برای برگزاری نمایشگاه در عراق است.

*** صنعتگران و تولیدکنندگان به مشوق های نرم افزاری نیازمند هستند نه مشوق های نقدی
نصیری یادآور شد: پرداخت مشوق های پولی و نقدی به صادر کننگان خیلی موثر نیست و سیاست گذاران و برنامه ریزان باید به جای اعمال مشوق نقدی مقررات دست و پاگیر را حذف کرده و زمینه رقابت و افزایش صادرات را فراهم کنند.
وی عنوان کرد: مسوولان کشور و استان با ارائه برنامه هایی چون پوشش ریسک ، افزایش خدمات بیمه ای ، تبلیغات در عرصه های بین المللی ، معرفی برندها و محصولات داخلی در بازارهای خارجی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حمایت کنند و بازارهای خارجی و بین المللی را برای فعالان این عرصه گسترش دهند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام ادامه داد: حمایت های حقوقی از صادرکنندگان و دیگر شیوه های حمایت غیر نقدی از حمایت های نقدی موثرتر و سودمندتر است.
نصیری تاکید کرد: دولت در زمینه حمایت از صادرکنندگان باید رویکرد خود را از مشوق های نقدی به سمت مشوق های نرم افزاری ، حقوقی و نوین تغییر دهد.
وی در پایان یادآور شد: صندوق توسعه ملی در زمینه پرداخت تسهیلات یک سری مشوق ها را در نظر گرفته است که سرمایه گذاران و حتی مدیران مرتبط با این حوزه از مزایای این صندوق باید آگاهی یابند. ک/2
7172/540


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن