تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق حمایت از سرمایه گذاران در آستانه راه اندازی/ CSDها زمینه ساز استقرار شفافیت در بازارهای سرمایه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سلطانی نژاد خبر داد:
صندوق حمایت از سرمایه گذاران در آستانه راه اندازی/ CSDها زمینه ساز استقرار شفافیت در بازارهای سرمایه
سلطانی نژاد با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مسئولیت پس از معاملات را در بازار سرمایه برعهده دارد، افزود: تسویه و پایاپای، انجام امور ثبتی، اقدامات شرکتی و مدیریت ریسک چهار وظیفه مهم این شرکت است تا زمینه استقرار شفافیت و حاکمیت شرکتی در این بازار فراهم شود.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حامد سلطانی نژاد در مراسم گرامیداشت روز حسابدار با بیان مطلب فوق افزود: هم اکنون تمامی اطلاعات بازار سرمایه در شرکت
سپرده گذاری مرکزی وجود دارد به طوریکه مراجع نظارتی و تحقیقاتی به سهولت
می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.
 
وی ادامه داد: اگر نهاد ثبتی متمرکز در بازارهای سرمایه وجود نداشته باشد، ثبت نقل و انتقال سهام باید به طور مجزا در دفاتر امور سهام شرکت ها انجام شود که این امر، فرآیند انجام معاملات را غیر شفاف، غیر کارا و زمان بر می کند.
 
مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه کرد : به همین علت، ساختارهای مرکزی ثبت مالکیت در بازارهای سرمایه شکل گرفت تا کارایی این بازارها افزایش یابد.
 
وی به بند 128 اصل 14 اصول حاکمیتی بازل اشاره کرد و گفت: بر اساس این بند، شفافیت عامل مهمی در اجرای حاکمیت شرکتی موثر و کاراست که این موضوع ارتباط شفافیت و حاکمیت را به خوبی نشان می دهد.
 
سلطانی نژاد با بیان اینکه دهه 1990 میلادی، زمان تولد حاکمیت شرکتی بود، اظهار داشت : هم اکنون بیش از 100 کشور جهان، اقدام به تدوین دستورالعمل حاکمیت شرکتی کرده اند و این موضوع در حال فراگیر شدن است.
 
وی تصریح کرد: حاکمیت شرکتی روی سه پایه انصاف، شفافیت و مسئولیت پذیری استوار است و یکی از نقش های مهم شرکت های سپرده گذاری نیز، ایجاد شفافیت و افزایش کارایی در بازار سرمایه است.
 
سلطانی نژاد با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مسئولیت پس از معاملات را در بازار سرمایه برعهده دارد، افزود: تسویه و پایاپای، انجام امور ثبتی، اقدامات شرکتی و مدیریت ریسک چهار وظیفه مهم این شرکت است تا زمینه استقرار شفافیت و حاکمیت شرکتی در این بازار فراهم شود.
 
وی به تحقیق ( Tom Berglund) در خصوص رابطه میان شفافیت و حاکمیت شرکتی اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج این تحقیق، باید سطح کارایی از اطلاعات افشا شود که این موضوع به خوبی در شرکت سپرده گذاری مرکزی رعایت می شود.
 
مدیرعامل سمات یکپارچگی اطلاعاتی را یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش کارایی بازارهای مالی اعلام کرد و اظهار داشت : سرمایه گذاران انتظار دارند تا تمامی معاملاتشان در بورس ها (بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا) را به صورت متمرکز داشته باشند که هم اکنون این گونه خدمات در شرکت سپرده گذاری مرکزی به سهامداران ارائه می شود.
 
سلطانی نژاد با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی، حمایت از سرمایه گذاران خرد نیز مورد توجه بازارهای مالی جهان قرار گرفته است، تصریح کرد : زمانی بازارهای مالی تنها به دنبال حمایت از سرمایه گذاران نهادی بودند اما دست اندرکاران این بازارها با توسعه معاملات آنلاین، در صدد ارائه سرویس های ویژه برای سهامداران خرد هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: شرکت های سپرده گذاری مرکزی، ساختاری هستند تا بتوان ابزارهای مالی نوینی را برای کمک و حمایت سرمایه گذاران خرد فراهم کرد، در این راستا، ما در اندیشه راه اندازی صندوق حمایت از سرمایه گذاران (Investor Protection Fund  ) هستیم تا حمایت از سهامداران حقیقی در بازار سرمایه ایران افزایش یابد.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن