تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798551344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین یادواره شهدای اهل سنت و بلوچ در نیکشهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نخستین یادواره شهدای اهل سنت و بلوچ در نیکشهر برگزار شد زاهدان - ایرنا - نخستین یادواره شهدای اهل سنت و بلوچ منطقه بلوچستان در سرسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.


به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه شهید معمار و تیپ صالحین بلوچستان در این مراسم که روز شنبه با حضور امامان جمعه و جماعات، سران و بزرگان طوایف بلوچ، روحانیون، فرماندهان پایگاههای مقاومت، معتمدان، مسوولان محلی و اعضای شوراهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به ترویج فرهنگ شهید و شهادت اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا یکی از بهترین اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
سرهنگ ظریفی اظهار داشت: تعالی و تقویت آرمان های اسلامی و انسانی ملت عزیز ایران از ایثارگری های شهدا است.
وی افزود: مسوولیت پذیری، بصیرت، تیزبینی، ایثارگری و فداکاری از ویژگی های شهدا است.
وی از حضور باشکوه اقشار مختلف مردم نیکشهر در نخستین یادواره شهدای بلوچ و اهل سنت منطقه بلوچستان قدردانی کرد و گفت: همراهی مردم بزرگترین سرمایه برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی است.
وی گفت: امروز مفتخر هستیم در شهرستانی یادواره شهدا را برگزار می کنیم که بیشترین سهم را در میان شهرستانهای منطقه جنوب سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس و صحنه های دفاع از ارزشها و دستاوردهای انقلاب داشته است.
وی بیان کرد: شهرستان نیکشهر با تقدیم بیشترین شهید مردمانی همراه با نظام و گوش به فرامین رهبری و فرمان پذیر دارد که همگامی آنان با برنامه های انقلابی ستودنی و قابل تقدیر است.
وی از مسوولان استانی و کشوری خواست هر آنچه در شان و منزلت مردم شهرستان شهید پرور نیکشهر است در خدمات رسانی و ارائه امکانات رفاهی و تلاش برای عمران و آبادانی این منطقه از هیچ کوششی دریغ نکنند.
امام جمعه شهرستان نیکشهر از برگزاری اولین یادواره شهدای اهل سنت و بلوچ منطقه بلوچستان در این شهرستان قدردانی کرد و آن را نوعی توجه عمیق دولتمردان به اقوام و مناطق محروم که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند، دانست.
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا یکی از کمترین کارهائی است که می توانیم در حق این عزیزان انجام دهیم و هر آنچه حتی فراتر از توان مان هم اگر برایشان انجام دهیم بازهم اندک است اما این یادواره ها برکات و فضائل خاص خودشان را دارند.
امام جمعه ایرانشهر نیز در این مراسم بیان کرد: شهدا با قدم صداقت وارد جبهه های جنگ شده اند و خدواند آنان را موفق کرده است.
حجت الاسلام ابطحی افزود: امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه این قبیل مراسم بهتر برگزار شود ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز بیان کرد: مردم شهرستان نیکشهر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال داشته اند بطوریکه نامشان بعنوان اولین شهدای اهل سنت و بلوچ ثبت شده است.
مولوی عبدالله وحیدیفر ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی در راستای رسیدگی بهتر و کاهش محرومیتها به حرمت خون شهدا، نیکشهر را در خرداد ماه سال 1369 بعنوان اولین شهرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان معرفی کرد.
وی از خدمات دولت و توجه دولتمردان به شهرستان نیکشهر قدردانی کرد و افزود: مردم نیکشهر در کنار برادران بسیجی و سپاه به مقابله با اشرار و پاکسازی منطقه و برقرار امنیت پرداخته و تلاش کرده اند.
امام جمعه اهل سنت نیکشهر با بیان اینکه سهم نیکشهر در جبهه های جنگ از همه شهرهای بلوچستان بیشتر است، گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای اهل سنت و بلوچ منطقه بلوچستان در نیکشهر کاری برحق و به جا بوده است.
فرماندار نیکشهر نیز گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا، زنده نگه داشتن یاد این بزرگواران و انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثارگری و الگوسازی شهدا برای نسل کنونی است.
صاحب گل صالحی افزود: دولت به پاس خون شهدا طرحهای بزرگی مانند راه آهن، گاز، پتروشیمی، جاده ترانزیتی و توسعه بخش کشاورزی را در سطح استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان نیکشهر بیش از 53 شهید، آزاده و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهرستان نیکشهر مفتخر به تقدیم جوان ترین شهید دفاع مقدس به نام شهید "سبیل اخلاقی" است.
سرهنگ محمد حیدری فرمانده سپاه ناحیه نیکشهر نیز یادواره های شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت: به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادواره های شهدا احترام و ارزش قایل شد.
پخش دو کلیپ با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و سخنان مقام معظم رهبری در موضوع یادواره از دیگر برنامه ها این یادواره و همایش بزرگ بود.
در پایان این مراسم خانواده 57 شهید اهل سنت و بلوچ منطقه بلوچستان تجلیل شدند.
شهرستان نیکشهر با 134 هزار نفر جمعیت، 11 دهستان، 395 روستا، چهار بخش در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7306 / 653


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن