تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815530051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمایشگاه های ذوب قلیایی فلزات گرانبها در اصفهان تعطیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آزمایشگاه های ذوب قلیایی فلزات گرانبها در اصفهان تعطیل می شود اصفهان- ایرنا- مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: 35 آزمایشگاه ذوب قلیایی ویژه طلاسازی به سبب اعلام نادرست عیار طلا تا دو ماه آینده در اصفهان تعطیل می شود.


غلامحسین شفیعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آزمایشگاه ذوب قلیایی غیراستاندارد است و عیار دقیق طلا و یا سایر فلزات گرانبها را به عرضه کنندگان اعلام نمی کند.
وی افزود: این نوع آزمایشگاه ها حدود سه تا چهار خط با عیار اعلام شده توسط روش آزمون کوپلاسیون تفاوت دارد و این امر تاثیر زیادی بر قیمت محصول می گذارد.
وی تاکید کرد: روش کوپلاسیون باید جایگزین آزمایشگاه ذوب قلیایی شود و هم اکنون چهار آزمایشگاه کوپلاسیون در اصفهان تاییدیه صلاحیت از استاندارد دریافت کردند.
وی اضافه کرد: اداره کل استاندارد در صدد افزایش تعداد آزمایشگاه های کوپلاسیون است و آزمایشگاه های ذوب قلیایی می تواند با خرید دستگاه کوپلاسیون نسبت به بازسازی آزمایشگاه ها اقدام کنند و پروانه استاندارد دریافت کنند.
شفیعی خاطرنشان کرد: دستگاه های کوپلاسیون تولید داخل کشور بوده و هزینه چندانی ندارند اما دقت بسیار بالای آن ها تضمین کننده حقوق مصرف کنندگان در خرید فلزات گرانبهاست.
وی تصریح کرد: تعطیلی آزمایشگاهایی که به روش ذوب قلیایی کار می کنند در اقدام مشترک اداره کل استاندارد، اتحادیه طلا و جواهر کشوری و اتحادیه طلا اصفهان و تعزیرات حکومتی صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: کوپلاسیون در کشور به مدت چهار سال است که اجباری شده اما در آذر امسال برای اولین بار پیگیری این مورد در اصفهان به طور جدی دنبال می شود.
ت/7143/546


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن