تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799323135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتلاف انرژی برق کشوربه کمتراز10 درصد کاهش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل توانیر: اتلاف انرژی برق کشوربه کمتراز10 درصد کاهش می یابد شیراز- ایرنا- مدیرعامل شرکت توانیر(تولید و انتقال نیروی برق ایران) گفت: اتلاف انرژی در شبکه تولید، انتقال و توزیع برق ایران تا پایان امسال به کمتر از 10 درصد کاهش می یابد.


به گزارش ایرنا، همایون حائری شنبه در نشست بررسی راهکارهای تقویت همکاری صنعت برق کشور با دانشگاه شیراز به میزبانی این دانشگاه افزود: بنا بود که سالانه 10 هزار میلیارد ریال از اعتبارات صنعت برق کنار گذاشته شود تا سالانه یک درصد اتلاف انرژی در این صنعت را بکاهیم و حال آن که ما بدون بهره گیری از این اعتبار، اتلاف انرژی را از 15 به 10 درصد رسانده ایم.
مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاه در توسعه صنعت برق گفت: امروز هیچ شرکتی مانند صنعت دانش بنیان برق به کمک های دانشگاه نیازی ندارد و این صنعت در مرحله ای است که قادر به برداشتن گام های بعدی بدون کمک دانشگاه نیست.
حائری اظهار کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت در کشور تاکنون به جایگاه اصلی آن نرسیده است و در حد معرفی کارآموز از دانشگاه به صنعت بوده است و می توان گفت به 10 درصد الگوی ارتباط موثر دانشگاه و صنعت نیز نرسیده ایم.
وی ادامه داد: با وجود تولیدات علمی خوب در کشور، در تبدیل علم و ایده دانشگاه به فناوری مورد نیاز کشور بسیار ضعیف عمل کرده ایم.
این مقام مسوول اظهار کرد: برای تغییر وضعیت فعلی باید نگاه ها را به میزان 180 درجه تغییر داد و به جای این که صنعت به دانشگاه کمک کند، دانشگاه به کمک صنعت بیاید و دانشگاه وارد کارهای جاری صنعت شود و از نمایش دادن به سمت اجرا حرکت کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاهی بزرگ و بهره مند از استادان باتجربه و فرهیخته نام برد و بر تقویت همکاری های صنعت برق با این دانشگاه تاکید کرد.
حائری با استقبال از امضای تفاهم نامه همکاری صنعت برق کشور با دانشگاه شیراز، موافقت خود در زمینه کمک مالی صنعت برق به ساخت آزمایشگاه کیفیت توان در این دانشگاه را اعلام کرد.
وی همچنین گفت: دانشگاه شیراز همچنین می تواند در فرایندهایی همچون آزمایش ترانس ها، کار علمی در زمینه آلودگی هارمونیک صنایع، اتصال نیروگاه انرژی خورشیدی به نیروگاه های سیکل ترکیبی به منظور ارتقای بازدهی این نیروگاه ها و تربیت دانشجوی دکترا در رشته های مورد نیاز، صنعت برق کشور را یاری کند.
رییس دانشگاه شیراز نیز در این نشست پیشرفت و آبادانی کشور را در گروی همکاری و ارتباط موثر دانشگاه و صنعت دانست و گفت: با وجود پیشرفت های علمی خوب و مقالات متعدد، جایگاه خوبی از نظر علمی در دنیا داریم اما باید توجه داشت که در تولید فناوری موفق عمل نکرده ایم.
مجید ارشاد افزود: بیشتر پژوهش های ما به مباحث نظری تبدیل شده است و به صورت تالیف هایی است که به صورت مقالات چاپ می شود و شاید کشورهای بیگانه بیشتر از ما از این تالیفات استفاده می کنند.
رییس دانشگاه شیراز گفت: ضرورت دارد که ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کرد تا تولیدات علمی را به سمت و سوی تولید فناوری هدایت کنیم و در این راستا باید دستگاه های اجرایی و علمی ارتباط نزدیک تری داشته باشند.
ارشاد اظهار کرد: نبود تجهیزات کافی در مراکز علمی و نبود مراکز تحقیق و توسعه در بیشتر مراکز صنعتی از موانع فراروی تبدیل ایده و علم به فناوری و ثروت در کشور است که اگر تجهیزات حداقلی برای نیروهای متخصص دانشگاه فراهم شود، تبدیل علم به ثروت در کشور شتاب خواهد گرفت.
قائم مقام دانشگاه شیراز نیز در این نشست با بیان این که این دانشگاه در حال ورود به هفتادمین سال تاسیس است، به تبیین موقعیت گذشته و خدمات کنونی این دانشگاه به جامعه و کشور پرداخت.
سیدعلی اکبر صفوی گفت: امروز در حالی که 10 درصد اساتید دانشگاه صنعتی شریف با صنعت قرارداد همکاری دارند، امروز بیش از 20 درصد اساتید دانشگاه شیراز چنین ارتباطی را دارند.
وی اظهار کرد: حجم قراردادهای امضا شده بین دانشگاه شیراز با بخش صنعت و دستگاه های اجرایی در هشت ماه نخست امسال رشد زیادی داشته است و می توان گفت که به اندازه سه سال گذشته بوده است.
احمد عریان معاون پژوهشی دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: چنانچه این دانشگاه از نظر تجهیزات آزمایشگاهی بروز شود می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.
در این نشست علاوه بر استادان و روسای دانشکده های مختلف دانشگاه شیراز، مدیران صنعت برق استان فارس نیز حضور داشتند. ک/2
2026 /675


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن