تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال 32 درصد انگلیسی ها با کتاب قهر کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امسال 32 درصد انگلیسی ها با کتاب قهر کردند تهران - ایرنا - 32 درصد مخاطبان کتاب در کشور انگلیس طی سال 2014 میلادی با وجود تبلیغات متعدد و مکرر دولتمردان این کشور برای رشد سرانه مطالعه به دلایل مختلف از جمله مشغله اقتصادی، عدم رضایت از محتوای آثار و قیمت بالا در سبد فرهنگی خود دور خرید کتاب را قلم قرمز کشیده اند.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، در حالی که کشورهای غربی طی چند سال اخیر با سرمایه گذاری کلان در حوزه کتاب های الکترونیکی(ebooks) تلاش کردند تا ضمن ترغیب علاقه مندان به حوزه وب و فضاهای مجازی به مطالعه آثار مکتوب علاوه بر آنکه بخش جدیدی از مخاطبان را به دامنه کتابخوان کشورهای خود بیافزایند، بتوانند با ارزان تر کردن قیمت کتاب باعث فروش بیشتر آثار و در نتیجه رشد اقتصاد نشر در کشورهای خود شوند.
بر اساس این اصل و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی بازار آمار و ارقام در بخش های مختلف کشورهای غربی از جمله حوزه فرهنگی داغ است و نکته جالب و در عین حال قابل تامل برای کشوری مانند انگلستان که در روزنامه گاردین نیز بازتاب داده شده آن است که در سال 2014 میلادی 30 درصد از مردم این کشور اصلا کتاب نخریده اند.
این در حالی است که در نیمه نخست سال نشریات مختلف این کشور با تاکید بر ارزان بودن قیمت کتاب های الکترونیک پیش بینی کرده بودند که به واسطه ابزار دیجیتال بتوانند آمار سرانه مطالعه (به عنوان یکی از آمارهای سنجش رشد و توسعه کیفی کشورها) در کشور خود را افزایش دهند که با انتشار گزارش جدید در روزهای پایانی سال 2014 مشخص شده است که سیاست مسئولان و دست اندرکاران این حوزه با شکست مواجه شده است.
این آمار نشان می دهد که 28 درصد مخاطبانی که طی سال 2014 میلادی از خریداران کتاب های الکترونیکی بوده اند بیش از سایر افراد (که به مطالعه کتاب های چاپ شده پرداخته اند) به خواندن کتاب مبادرت داشته اند که تنها دلیل این امر ارزان بودن قیمت ebooks در قیاس با کتاب های سنتی و چاپی است.
اما در همین آمار نیز شاهد افت مخاطبان در حوزه کتاب های الکترونیکی در قیاس با سال قبل هستیم به طوری که 15درصد مخاطبان ebooks در انگلیس طی سال 2013به خرید آثار داستانی، رمان و نول ها پرداخته اند در حالی که این آمار در سال 21014 میلادی به 12 درصد کاهش یافته است.
با وجود این کاهش و افت مخاطبان،به دلیل افزایش نسبی قیمت ebooks در سال 2014 میلادی شاهد گردش مالی 340 میلیون پوندی در این عرصه بودیم در حالی که این میزان در سال 2013 میلادی نزدیک به 300 میلیون پوند بوده است.
هر چند این آمار در قیاس با فروش یک میلیارد و 400 میلیون پوندی کتاب های چاپی در این کشور در سال 2014 چندان قابل مقایسه نیست اما بازتاب دهنده این مهم است که با وجود تمام تلاش های مسئولان فرهنگی این کشور باز هم سرانه مطالعه در این جزیره در سال 2014 در قیاس با سال گذشته نه تنها رشد نداشته که با افت چهار درصدی نیز مواجه بوده است.
بر اساس گزارش منتشر شده روزنامه گاردین و از قول «ساموئل گید» از تحلیلگران و کارشناسان ارشد موسسه «تحلیل رسانه» ( Media Analyst ) گفته شده است که در کشور انگلستان در سال 2014 میلادی آمار مالکان و خریداران کتاب های الکترونیک 31 درصد جمعیت کتبخوان بوده که در قیاس با آمار 35 درصدی سال 2013 میلادی با افت محسوسی رو به رو شده است.
وی همچنین گفته است در میان جامعه کتابخوان انگلیس 34 درصد آنها به صورت مشترک از کتاب های الکترونیکی و کتاب های چاپی استفاده می کنند و از این میان 45 درصد دست به خرید کتاب های چاپی و الکترونیک می زنند که قیمت آنها ارزان باشد.
از سوی دیگر 70 درصد دوستداران ebooks حداقل یک کتاب چاپی خریده اند و 36 درصد علاقه مندان به کتاب های چاپی در سال 2014 میلادی حداقل یک کتاب الکترونیک تهیه کرده اند.
اما مهمترین، تلخ ترین و شاید تعجب آورترین آمار منتشر شده از سوی این موسسه عدم تهیه هیچ نوع کتابی از سوی 32 درصد از جمعیت کشور انگلیس بوده است که به سادگی این مهم را بازتاب می دهد که 32 درصد مردم این کشور (یک نفر از هر پنج نفر) اصلا علاقه ای به خواندن ندارند و دلایلی چون گران بودن قیمت کتاب ها، موضوعات تکراری و بی تناسب با علایق آنها و دلمشغولی فراوان برای تهیه معیشت اقتصادی خانواده از جمله مهمترین موارد بازتاب داده شده از سوی این افراد برای بی میلی شان به مطالعه بوده است.
فراهنگ**9266**1601**


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن