تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827385290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش هایی از فیلم شیار ۱۴۳ واقعیت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


آبیار در حاشیه اکران "شیار ۱۴۳" در اصفهان:
بخش هایی از فیلم "شیار ۱۴۳" واقعیت دارد
کارگردان فیلم "شیار ۱۴۳" با بیان اینکه بخش عمده‌ای از داستان شیار ۱۴۳ مربوط به تخیل و بخش‌هایی نیز منطبق با واقعیت بوده، گفت: ماجرای مادری که ۱۵ سال رادیو به کمر خود بسته تا نام فرزندش را از رادیو بشنود، واقعی است.



 

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، نرگس آبیار شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه اکران فیلم سینمایی "شیار 134" در سینما سپاهان اصفهان درباره داستان این فیلم‌ و جزئیات آن اظهار کرد: زمانی که رمان شیار 143 را می‌نوشتم، مادری با لهجه کردی نزد من آمده و گفت که 15 سال رادیویی به کمر خود بسته و منتظر شنیدن نام پسرش از رادیو بوده که این موضوع به‌نظرم بار دراماتیکی زیادی داشت بنابراین آن را در داستانم آوردم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از داستان شیار 143 مربوط به تخیل او و بخش‌هایی نیز منطبق با واقعیت بوده، افزود: موضوع مادران منتظر از مدت‌ها پیش از ساخت این فیلم، همواره مد نظر من بود، زیرا مادری که فرزند او شهید و یا جانباز شده، تکلیف خود را می‌داند اما مادر رزمنده گمنام، در خوف و رجا و در حالت انتظار به سر می‌برد که این موضوع جای کار زیادی داشته و دارد.

کارگردان فیلم "شیار 143" بیان کرد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا تفحص صورت گرفته و شهدا را به شهر برگردانده و داغ مادران و خانواده شهدا را زنده می‌کنند اما این فیلم نشان داد که اتفاقاً "الفت" با دیدن بقایای فرزندش آرام شده، قرار می‌گیرد.

وی پیرامون انتخاب بازیگران خاطرنشان کرد: از زمان نگارش فیلم‌نامه، روی خانم مریلا زارعی برای نقش الفت حساب کرده بودم و با خانم عباسی نیز در فیلم قبلی خود یعنی "اشیا از آنچه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند" آشنا بوده و این 2 نقش، این‌گونه انتخاب شده و آقای مهران احمدی و جواد عزتی نیز توانستند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

آبیار در پاسخ به سؤالی پیرامون رنگ فیلم گفت: نمی‌خواستم فیلم شاد باشد و با توجه به اینکه زمان حال فیلم نیز در سال‌های 73 و 74 اتفاق می‌افتد، ترجیح دادم زمان حال فیلم با گذشته یک‌رنگ و با تم قهوه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگار نیز قسمتی از فیلم بوده که به‌دنبال دلیل برگرداندن شهدا است، اظهار کرد: به‌نظرم نباید فیلمی پر از حادثه بوده تا تماشاچی را به دیدن ادامه فیلم راغب کند، بلکه ریتم باید درون فیلم باشد و حوادث و داستان در فیلمی مانند شیار با ظرافت درون شخصیت‌ها پرداخته شود.

کارگردان فیلم "شیار 143" با اشاره به شخصیت "الفت" بیان کرد: الفت را زنی کارکشته و مهربان آفریدم و تنها چیزی که از زنانگی او باقی مانده، مادری بوده و من در صحنه‌های مختلف فیلم، مرتب به خانم زارعی تأکید داشتم که الفت گریه نداشته و صورتی سنگی و عبوس داشته باشد زیرا او تمام غم خود را درون خود ریخته و ضجه و مویه نمی‌کند و غم دوری از یونس او را بزرگ و نگاهش را پخته و عمیق می‌کند.

وی پیرامون انتهای فیلم خاطرنشان کرد: قالی نماد انتظار الفت بوده و تمام شدن قالی به‌معنای پایان انتظار الفت بوده و من در تمام طول فیلم تلاش کردم که چیزی از قاب دوربین بیرون نزده تا حواس‌ها به آن پرت و از الفت دور نشود.   تسنیم 115  



۱۴/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن