تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799105966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم ترين معضل چاپ قرآن گراني کاغذ است/ تجهيزات فني وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۹:۳۷ق.ظ)
سيدعلي سرابي: مهم ترين معضل چاپ قرآن گراني کاغذ است/ تجهيزات فني وجود دارد مي‌توان ادعا کرد ايران در سطح منطقه از نظر فناوري چاپ کتاب‌هاي نفيس، در وضعيت مطلوبي قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد علي سرابي، قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن، درباره مشکلات چاپ قرآن‌هاي نفيس يا مصاحف با گراماژ پايين عنوان کرد: در ارتباط با چاپ قرآن‌هاي نفيس، مشکل فني و نبود دستگاه‌هاي خاص وجود ندارد.
وي در ادامه اين مطلب افزود: شايد بتوان ادعا کرد ايران در سطح منطقه از نظر فناوري چاپ کتاب‌هاي نفيس در وضعيت مطلوب و بسيار خوبي قرار دارد.
سرابي عنوان کرد: البته يک نوع چاپ‌هاي ويژه در منطقه انجام مي‌شود که مشابه کتاب، عيناً استنساخ و چاپ مي‌شود و سفارش‌دهنده پيش از چاپ، جنس کاغذ را نيز مشخص مي‌کند که قرآن يا کتاب مورد نظر با جنس سفارش داده شده و با رنگ مورد نظر وي به چاپ برسد.
وي با بيان اينکه هدف از اين اقدام آن است که همانند نسخه اصلي به چاپ برسد، توضيح داد: اين موضوع درباره قرآن کريم به ويژه آن قرآن‌هايي که جنبه کاربردي‌تر دارند خيلي موضوعيت ندارند و اغلب براي مصاحف نفيس اين روش به کار گرفته مي‌شود.
سرابي، در ادامه سخنانش گفت: چنين مصاحفي براي ارائه در موزه‌ها به چاپ مي‌رسند و اين نسخه‌ها، مخاطبان بسيار زيادي ندارد که لازم باشد براي چاپ آنها دستگاه و تکنولوژي مورد نياز را وارد کشور کنيم.
وي با بيان اينکه چاپخانه‌هاي داخل کشورمان براي چاپ قرآن‌هاي نفيس نيز مجهز هستند، افزود: اتفاقاً اين چاپخانه‌ها آثار نفيس بسياري را چاپ کرده‌اند که چاپخانه بزرگ قرآن کريم نمونه يکي از آنها است، همچنين برخي از چاپخانه‌هاي سابقه‌دار در تهران نيز هستند که به چاپ قرآن‌هاي نفيس مبادرت مي‌کنند.
سرابي با اشاره به چاپخانه آستان قدس رضوي، عنوان کرد: از اين چاپخانه که به تازگي راه‌اندازي شده است نيز بازديد کرده‌ام و دستگاه‌هاي خوبي در اختيار دارد و مشکلي از نظر چاپ مصاحف نفيس ندارد.
وي ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در حوزه چاپ قرآن‌هاي نفيس ادامه داد: در عين حال در حوزه کاغذ با گراماژ پايين، دستگاه‌هاي مورد نياز، دستگاه‌هاي رول هستند و چنين دستگاه‌هايي نيز در داخل کشور موجود هستند.
قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن با تأکيد بر اين که مهم تر از دستگاه‌هايي که در اختيار داريم، افراد و کاربراني هستند که با دستگاه‌ها کار مي‌کنند، گفت: اين افراد با توجه به کاغذ‌هاي خاص و حساسي که با آنها کار مي‌کنند، بايد آموزش خاص ببينند.
وي تصريح کرد: کاغذهايي که در اين دستگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، حساسيت بيشتري نسبت به دستگاه‌هاي معمولي دارند، البته دستگاه هم در اين باره اهميت دارد، ولي کاربر مهم تر است.
سرابي، با بيان اينکه هدف‌گذاري ياد شده مربوط به پنج شش سال گذشته بود، اظهار کرد: بهره‌گيري از اين دستگاه‌ها و آموزش نيروي متخصص براي به کارگيري آنها موضوعي بود که توسط برخي از چاپخانه‌ها از گذشته پي گيري مي‌شد، ضمن اين که در اين حوزه توجه به صحافي مصاحف با گراماژ پايين نيز بسيار اهميت داشته و نيازمند توجه است.
سرابي، از ادامه نيافتن پي گيري جدي واردات تجهيزات و به تبع آن، بازار فروش در راستاي تهيه قرآن با کاغذ با گراماژ پايين گفت: اکنون، مهم ترين مشکل در عرصه چاپ و توزيع قرآن در کشور، بهاي بالاي کاغذ است.
وي تأکيد کرد: بهاي سرسام‌ آور کاغذ سبب شده است که بهاي هديه تمام شده مصاحف شريف به صورت جدي افزايش پيدا کرده و نسبت به پنج سال گذشته روندي صعودي را طي کند و همين امر موجب شده است قدرت خريد مردم پايين بيايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن