تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه مطلوب ایران در فناوری چاپ قرآن و کتاب های نفیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم اعلام کرد جایگاه مطلوب ایران در فناوری چاپ قرآن و کتاب های نفیس تهران - ایرنا - قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه از نظر فناوری چاپ قرآن و کتاب های نفیس در وضعیت مطلوب و بسیار خوبی قرار دارد.


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعلی سرابی درباره مشکلات چاپ قرآن های نفیس یا مصاحف با گراماژ(وزن واحد سطح ورق کاغذ) پایین گفت: در ارتباط با چاپ قرآن های نفیس مشکل فنی و نبود دستگاه های خاص وجود ندارد.
وی افزود: البته یک نوع چاپ های ویژه در منطقه انجام می شود که مشابه کتاب، عینا استنساخ و چاپ می شود و سفارش دهنده پیش از چاپ، جنس کاغذ را نیز مشخص می کند که قرآن یا کتاب مورد نظر با جنس سفارش داده شده و با رنگ مورد نظر وی به چاپ برسد.
سرابی همچنین گفت: هدف از این اقدام آن است که کتاب موردنظر همانند نسخه اصلی به چاپ برسد و این موضوع درباره قرآن کریم به ویژه قرآن هایی که جنبه کاربردی تر دارند، خیلی موضوعیت ندارند و اغلب برای مصاحف نفیس این روش به کار گرفته می شود.
وی افزود: چنین مصاحفی برای ارائه در موزه ها به چاپ می رسند و این نسخه ها، مخاطبان بسیار زیادی ندارد که لازم باشد برای چاپ آنها دستگاه و فناوری موردنیاز را وارد کشور کنیم.
قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم با بیان اینکه چاپخانه های داخل کشورمان برای چاپ قرآن های نفیس نیز مجهز هستند، افزود: این چاپخانه ها آثار نفیس بسیاری را چاپ کرده اند که چاپخانه بزرگ قرآن کریم نمونه ای از آنهاست. همچنین برخی از چاپخانه های سابقه دار در تهران نیز به چاپ قرآن های نفیس مبادرت می کنند.

* مشکلی از نظر کمبود دستگاه رول در کشور نداریم
سرابی با اشاره به چاپخانه آستان قدس رضوی گفت: از این چاپخانه که به تازگی راه اندازی شده است نیز بازدید کرده ام و دستگاه های خوبی در اختیار دارد و مشکلی از نظر چاپ مصاحف نفیس ندارد.
وی ضمن برشمردن ظرفیت های موجود در حوزه چاپ قرآن های نفیس گفت: در عین حال در حوزه کاغذ با گراماژ پایین، دستگاه های مورد نیاز، دستگاه های رول هستند و چنین دستگاه هایی نیز در داخل کشور موجود است.

* لزوم تربیت نیروی متخصص
قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم با تاکید بر اینکه مهمتر از دستگاه هایی که در اختیار داریم، افراد و کاربرانی هستند که با دستگاه ها کار می کنند، گفت: این افراد با توجه به کاغذ های خاص و حساسی که با آنها کار می کنند، باید آموزش خاص ببینند.
وی افزود: بهره گیری از این دستگاه ها و آموزش نیروی متخصص برای به کارگیری آنها موضوعی بود که توسط برخی از چاپخانه ها از گذشته پیگیری می شد. ضمن آن که در این حوزه توجه به صحافی مصاحف با گراماژ پایین نیز بسیار اهمیت داشته و نیازمند توجه است.

* بهای بالای کاغذ؛ مهمترین مشکل چاپ قرآن
سرابی از ادامه نیافتن پیگیری جدی واردات تجهیزات و به تبع آن، بازار فروش در راستای تهیه قرآن با کاغذ با گراماژ پایین گفت: اکنون مهمترین مشکل در عرصه چاپ و توزیع قرآن در کشور، بهای بالای کاغذ است.
وی تاکید کرد: بهای سرسام آور کاغذ سبب شده است که بهای هدیه تمام شده مصاحف شریف به صورت جدی افزایش پیدا کرده و نسبت به پنج سال گذشته روندی صعودی را طی کند و همین امر موجب شده است که قدرت خرید مردم پایین بیاید.
فراهنگ**1003**1569


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن