تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819495980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب مقام اول مسابقات کن‌ست از سوي تيم پلوتون ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۵۰ب.ظ)
کسب مقام اول مسابقات کن‌ست از سوي تيم پلوتون ايران از ميان تيم‌هاي شرکت کننده در چهارمين دوره اين مسابقات که در دو دسته کلاسيک و حرفه‌اي و چهار گروه مأموريتي برگزار شد که تيم‌ پلوتون واحد علوم و تحقيقات در دسته حرفه اي و گروه مأموريتي بازيابي محموله زيستي موفق به کسب مقام برتر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، تيم‌ پلوتون انجمن علمي هوا فضاي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي در چهارمين دوره از مسابقات کن‌ست ايران که در محل پژوهشگاه فضايي ايران برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.
لازم به ذکر است؛ تيم پلوتون انجمن علمي هوافضاي واحد علوم و تحقيقات متشکل از حامد اسماعيلي، احسان موسيوند، رحيم نجفي، مرصاد شفيعي و سعيده مشايخي در اين دوره از مسابقات افتخار آفريني کردند.
بر اساس اين گزارش، چهارمين دوره مسابقات کن ست ايران که مرحله پاياني آن از روز جمعه، هفتم آذر، آغاز شده بود، پس از سه روز رقابت ميان تيم‌هاي شرکت کننده، روز يکشنبه، نهم آذر، با ارائه گزارش عمليات از سوي تيم‌ها و اعلام برندگان نهايي به پايان رسيد.
چهارمين دوره مسابقات کن ست ايران از اسفند سال 1392 با ثبت نام 90 تيم‌ شرکت کننده آغاز شد و پس از طي شدن سه مرحله طراحي و ساخت در نهايت 16 تيم به مرحله پاياني راه يافتند.
16 تيم دانشجويي راه يافته به مرحله پاياني چهارمين دوره از مسابقات کن‌ست ايران در دو گروه کلاسيک و حرفه‌اي با چهار مأموريت تعيين شده تصويربرداري، سنجش اتمسفر در رسته کلاسيک و بازگشت به محل تعيين شده و بازيابي محموله زيستي در رسته حرفه‌اي به رقابت پرداختند.
واژه‌ کَن سَت از واژه‌هاي کن (can) به معناي قوطي و ست (sat) که مخفف واژه‌ (satellite) به معناي ماهواره است، ساخته شده است. کن ست را مي‌توان با وسايلي همچون راکت و بالن از ارتفاعات مختلف رها کرد تا مأموريت مورد نظرش را انجام دهد. افزون بر آن، سامانه‌هاي فرود متفاوتي مي‌تواند براي کن‌ست استفاده شود که شاخص‌ترين آن‌ها چتر (Parachute) است. کن‌ست‌ها در دو کلاس استاندارد (که ابعاد آن در حد قوطي نوشابه است) و آزاد (که حجم آن به يک ليتر محدود مي‌شود) طراحي و ساخته مي‌شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن