تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819669007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختمان 70 درصد مدارس غیردولتی در کشور استیجاری هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ساختمان 70 درصد مدارس غیردولتی در کشور استیجاری هستند مشهد - ایرنا - عضو شورای هماهنگی مدارس غیردولتی گفت: 70 درصد مدارس غیردولتی در سطح کشور در ساختمانهای استیجاری فعالیت می کنند.


"ابراهیم عقدایی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: بر این اساس ساختمان استیجاری و مشکلات ناشی از آن مهمترین مشکل فعلی مدارس غیردولتی در سراسر کشور است.
وی شمار مدارس غیرانتفاعی را در سطح کشور 12 هزار و 500 باب ذکر و بیان کرد: این تعداد مدرسه تعلیم و تربیت یک میلیون و 100 هزار دانش آموز را برعهده دارند.
عضو شورای هماهنگی مدارس غیردولتی گفت: اجاره بهاء این ساختمانهای آموزشی به صورت تصاعدی افزایش می یابد و همین مساله بار سنگینی بر دوش مدارس غیردولتی گذاشته است.
وی افزود: در فضای فعلی شهرسازی جدید و با رشد آپارتمانسازی در سطح شهرها ساختمانهای مناسب برای فعالیت مدرسه بسیار محدود شده و به همین دلیل اجاره بهاء ساختمانهای مورد تایید نیز بسیار بالا است.
عقدایی ادامه داد: برای مثال در سطح کلانشهری مانند مشهد شماری از مدارس ماهیانه بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 600 میلیون ریال اجاره برای ساختمان می پردازند.
وی در ادامه گفت: توسعه کیفی مدارس غیردولتی از مهمترین طرحهای پیش رو در سراسر کشور است اما مساله مهم کاهش شمار دانش آموزان در مدارس غیردولتی است.
عضو شورای هماهنگی مدارس غیردولتی افزود: هم اینک 70 درصد مدارس غیر دولتی در کشور هر یک زیر 150 دانش آموز دارند که این مساله از چالشهای پیش روی این مدارس است.
وی در ادامه گفت: از مجموع 12 هزار و 500 مدرسه فعال در خراسان رضوی حدود 1500 مدرسه را مدارس غیردولتی تشکیل می دهند.
عقدایی افزود: وزارت آموزش و پرورش تاکنون 300 مشکل مدارس غیردولتی را شناسایی کرده است و سیاستهای لازم جهت رفع این مشکلات در حال برنامه ریزی است.ک/3
7496/660


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن