تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802763565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک درصد جمعیت کودکان کشور به اوتیسم مبتلا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک درصد جمعیت کودکان کشور به اوتیسم مبتلا هستند بوشهر- ایرنا -مشاور برنامه غربال،تشخیص و مداخله در اختلالات طیف اوتیسم "درخودماندگی" در کشور گفت: براساس نتایج طرح غربالگری "هیوا" که به منظور شناخت مقدار شیوع اوتیسم در کشور در پنج استان اجرا شد، یک درصد جمعیت کودکان مورد بررسی مبتلا به این اختلال شناخته شدند.


سید "علی صمدی "روزیکشنبه درحاشیه کارگاه منطقه ای آموزشی شناخت و غربال طیف اوتیسم در بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح پارسال از سوی سازمان بهزیستی کشور روی 180 هزار کودک دو تا پنج سال استانهای قم، خراسان رضوی، همدان، کرمان و خوزستان اجرا شد.
وی با اشاره به نزدیکی آمار مبتلایان ایران به اوتیسم نسبت به نرم جهانی افزود: آمار جهانی مبتلایان به این بیماری یک درصد است و بر اساس نتایج حاصل از اجرای طرح غربالگری آمار ایران نزدیک به آمار مبتلایان در جهان است.
عضو هیات علمی گروه تحقیقات پرستاری دانشگاه آلستر ایرلند شمالی گفت: اوتیسم یک نوع تفاوت در برقراری ارتباط با دیگران، میزان، سطح و شدت اجتماعی بودن است و بیماری نیست.
وی گفت: با شناخت زودهنگام اوتیسیم والدین به شرط اینکه آموزشهای لازم در این زمینه را فراگیرند، می توانند این اختلالات را کنترل کنند.
صمدی با تاکید براینکه بچه های مبتلا به اوتیسم نباید از خانواده جدا شوندگفت: با توجه به اهمیت ارتباط بین والدینی که کودک آنها مبتلا به اوتیسم است، موضوع مداخلات والد محور در برنامه سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
وی افزود: دراین ارتباط درقالب برنامه "روزنه" برای ارتقای اطلاعات والدین درباره اوتیسم تلاش می شود تا والدین یاد گیرند، بچه اوتیسم چگونه حمام کند، غذا بخورد، بخوابد، بازی کند و مهارتهای زندگی روزمره را آموزش ببیند.
صمدی بر ضرورت مداخلات غیرتهاجمی والد محور برای برخورد با بچه های اوتیسم تاکید کرد و گفت: در کنار این آموزشها باید یک سری خدمات کلینیکی و بالینی نیز ارائه شود که این خدمات پروتکل های مشخصی دارند.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال طرح غربالگری بچه های دو تا پنج سال برای تشخیص اوتیسم در کل کشور اجرا شود تا با تشخیص به موقع آن که در دوره طلایی دو تا پنج سال است و آموزش والدین از پیچیدگی این اختلال در دوره های دیگر سنی جلوگیری کرد.
صمدی گفت: اکنون دو پایگاه ثابت تشخیص اوتیسم در شهرهای لاهیجان و گرگان و دو پایگاه در جنوب شهرهای بوشهر و زاهدن مستقر است که استانهای همجوار در این پایگاهها آموزش می بینند.
وی افزود: با تشخیص زودهنگام و آموزش والدین و آگاه سازی اجتماعی هزینه های وارد شده به جامعه درزمینه اوتیسم کاهش می یابد.
صمدی گفت: اوتیسم در پسران چهار برابر بیش از دختران است و با آموزش می توان علایم اوتیسم را کنترل کرد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: اکنون سازمان بهزستی متولی تشخیص و شناسایی اوتیسم در کشور است و در این دوره به مربیان برای تشخیص و پذیرش این افراد آموزشهای لازم ارائه می شود.
"مسعود ابراهیمی " افزود: کودکانی که گاهی پیش فعال، درخود فرو رفته و با ای کیو بالا و پایین و مشکلات یادگیری و گفتاری روبرو هستند، اوتیسم شناخته می شوند.
وی گفت: 30 کودک اوتیسم در استان بوشهر از مراکز بهزیستی خدمات می گیرند.
ابراهیمی افزود: برخی والدین کودکان خود را به مرکز اوتیسم نمی برند و از خدمات برخی افراد که ادعای مربی اوتیسم دارند در منزل استفاده می کنند که این کار تنها برای خانواده ها هزینه بر است.
کارگاه منطقه ای آموزشی شناخت و غربال طیف اوتیسم با حضور اعضا و کارشناسان ستاد بهزیستی، مدیران و مربیان مراکز اوتیسم شش استان اصفهان، فارس، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و بوشهر از امروز به مدت سه روز در بوشهر ادامه دارد.
538/629/539


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن