تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819617983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای مقابله با اسلام هراسی نیازمند هماهنگی رسانه ای ودیپلماتیک هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر اطلاع رسانی کویت: برای مقابله با اسلام هراسی نیازمند هماهنگی رسانه ای ودیپلماتیک هستیم تهران - ایرنا - "فیصل لیل المتلقم " معاون وزیر اطلاع رسانی در امور رسانه های خارجی کویت گفت: در شرایط حساس کنونی نیازمند هماهنگی رسانه ای و دیپلماتیک کشورهای اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی هستیم.


"فیصل لیل المتلقم" در دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی رسانه های کشورهای اسلامی افزود: باید با ارایه راهبردهای روشنگرانه به مقابله با پدیده های خشونت، افراط، غلو و تروریسم که به عاملی اساسی در مقابل سازندگی، پیشرفت و ثبات درکشورهای منطقه تبدیل شده است اقدام کرد.
وی اضافه کرد: این راهبرد باید با ایجاد روابط انسانی واقعی میان ملت های منطقه و دیگر ملت های جهان، فضا و شرایط همزیستی مسالمت آمیز میان ملت ها را فراهم و تصویر نادرست ایجاد شده از اسلام در اذهان دیگران را اصلاح کنند.
المتلقم ادامه داد: کشورهای اسلامی میراث تمدنی غنی و طولانی دارند که همکاری رسانه ای قوی و عمیق می تواند آن را تقویت کند و این میراث تمدنی باید توسط رسانه ها به بهترین شکل مورد بهره برداری قرارگیرد تا بتوانیم روابط انسانی عمیقی با دیگر ملت ها برقرارکنیم.
وی اضافه کرد: دراین صورت است که جهان می تواند از آرامش معنوی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پایدار به منظور خدمت به منافع پایدار برخوردارشود.
معاون وزیر اطلاع رسانی در امور رسانه های خارجی کویت تصریح کرد: درشرایط حساس کنونی و حوادث پی درپی که جهان اسلام با آن روبه رو است، نیازمند یک هماهنگی رسانه ای و دیپلماتیک هستیم که بتواند از هجوم رسانه هایی که در سایه اسلام هراسی، چهره اسلام و مسلمانان را مخدوش کرده اند جلوگیری کند.
المتلقم گفت: این اقدام نیاز به تولید اندیشه های خلاقی دارد که بتواند همزمان با پیشرفت های سریع رسانه های جهانی، توانایی ها و کارکردهای رسانه های کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی را ارتقا دهد.
وی افزود: ارتقای رسانه های اسلامی به ما این امکان را می دهد که مسایل مربوط به جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین و مسجد الاقصی را که از دید رسانه های بین المللی پنهان مانده را در جهان منتشر کنیم.
المتلقم اضافه کرد: ملت فلسطین به صورت روزانه با بدترین جنایت های رژیم صهیونیستی روبه روست و رسانه های کشورهای اسلامی می توانند بهترین حمایت ها را از این ملت مظلوم و تشکیل کشورمستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف که حق طبیعی آن هاست داشته باشد.
وی یادآورشد: کویت نیز در این دوره که موج افراط گرایی و تندروی رو به افزایش است و بر ذهنیت دنیا از جهان اسلام تاثیر گذاشته است از طریق تریبون های رسانه ای و دیپلماتیک خود اهمیت ویژه ای به تقویت فرهنگ صلح و گفتگوی میان ادیان و تمدن ها و فرهنگ ها قایل است.
معاون وزیر اطلاع رسانی در امور رسانه های خارجی کویت گفت: جهت دهی به افکارعمومی که یکی از کارکردهای رسانه هاست، از بنیان های اصلی خیزش و حرکت کشورها به سمت پیشرفت، شکوفایی، افق های انسانی، دمکراسی، توسعه اجتماعی، هم افزایی و احترام متبادل میان ملت ها به شمارمی رود.
المتلقم افزود: رسانه های کشورهای اسلامی باید به منظور جهت دهی به افکار نوجوانان و جوانان که نیروی کنونی و اندیشه آینده به شمارمی روند با همکاری واقعی به صورت جدی به برگزاری اجلاس ها و نشست های رسانه ای با حضورهمه اصحاب رسانه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: ما خواستار همکاری رسانه ای کامل و صریح در زمینه اصلاح اندیشه فرهنگی در کشورهایمان هستیم و این اقدام منجر به یک انعکاس مثبت درخارج از کشورها و جوامع اسلامی خواهد شد.
دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی روز دوشنبه و سه شنبه در سطح کارشناسان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برگزار شد. این اجلاس در سطح وزیران اطلاع رسانی صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد.
این نشست فردا (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.
632**1566


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن