تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاد رسانه ای ؛ مقابله با توطئه اسلام هراسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اتحاد رسانه ای ؛ مقابله با توطئه اسلام هراسی تهران- ایرنا- توطئه اسلام هراسی به عنوان یکی از اقدامات فریبکارانه رسانه های غربی و صهیونیستی، از چالش های عمده ای است که جهان اسلام و مسلمانان به ویژه بعداز حادثه 11 سپتامبر با آن روبه رو بوده که برای مقابله با آن،بیش از هر زمان دیگر به همکاری و همگرایی در دنیای اسلام نیاز است.


در جهان کنونی بر مسلمانی پوشیده نیست که «اسلام هراسی» یکی از عوامل عمده رشد پدیده «اسلام ستیزی» و تبعیض علیه مسلمانان به ویژه در برخی از کشورهای غربی است.
اسلام هراسی از دهه 80 میلادی آغاز شد اما پس از حملات 11 سپتامبر رشد پرشتاب تری گرفت و این امر باعث شد تا تصویر مسلمانان در رسانه های غربی، چهره ای خشن و جنگ طلب نشان داده شود.
اسلام هراسی در بردارنده این برداشت است که اسلام فاقد ارزش مشترک با دیگر فرهنگ هاست و در مقایسه با غرب در موقعیتی فرودست قرار دارد.
برای مقابله با این پدیده زشت، اتحاد و ائتلافی بین رسانه های کشورهای اسلامی ضروری به نظر می رسد؛ اتحاد و ائتلافی که بتواند در برابر هجمه ها و تحریف های انجام شده بایستد و چهره واقعی دین مبین را به جهانیان نشان دهد.
تهیه، تولید و ارسال صحیح اخبار و هدایت مناسب افکار عمومی برای ایجاد و برقراری صلح و امنیت در جهان یکی از وظایف مهم رسانه هاست. بنابراین همگرایی رسانه ای میان کشورهای اسلامی به منظور معرفی مبانی و ارزش های واقعی اسلام و خنثی کردن تلاش رسانه های صهیونیستی و غربی در مخدوش نشان دادن چهره اسلام می تواند واکنشی طبیعی باشد.
دین مبین اسلام از پدیده هایی که گسترش افراط گرایی و روش های وحشیانه ای را که برخی گروه های افراطی در منطقه مانند تکفیری های داعش به آن دعوت می کنند، بیزار و کاملا مبراست اما متاسفانه چهره دیگری از اسلام در رسانه های عمده بین المللی و صهیونیستی تصویر می شود.
اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی قرار است طی روزهای 12 و 13 آذرماه (سوم و چهارم دسامبر) به میزبانی ایران در تهران برگزار شود. شعار اصلی دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی «همگرایی رسانه ای برای برقراری صلح و آرامش» است. اما شاید یکی از عمده ترین مسائل در مقابله با پدیده اسلام هراسی، عدم انسجام، هماهنگی، همکاری و همگرایی بین رسانه های اسلامی باشد.
در این زمینه نمونه های فراوانی را می توان مثال زد اما رسانه ها می توانند به جای تمرکز بر اختلافات کوچک و بعضا بی اهمیت بر مشترکات فراوان در دنیای اسلام و همچنین اتخاذ موضع مشترک در برابر تحریفات صورت گرفته در رسانه های غربی و صهیونیستی بپردازند.
اجلاس تهران فرصتی را فراهم می کند تا از طریق همکاری و همگرایی رسانه های اسلامی بتوان چهره زشتی را که رسانه های غربی از اسلام ارایه داده و افراطی گری و فرقه گرایی را به اسلام و ارزش های دینی نسبت می دهند، زدود.
همچنین نباید اجازه داد رسانه های غیر اسلامی، با دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی، به اهداف سیاسی و استعماری خود برسند.
«ازید بن محمد محمود» سخنگوی دولت موریتانی در این رابطه به ایرنا گفت: در شرایط بسیار حساس کنونی که اُمت اسلامی با آن روبه رو است، اجلاس وزرای اطلاع رسانی می تواند به کاهش بخشی از مشکلات کشورهای مسلمان منجر شود و جامعه اسلامی از مشکلات رهایی یابد.
بی تردید اراده لازم برای اتحاد در برابر اسلام هراسی در بین مسلمانان در سراسر جهان وجود دارد اما نکته مهم تبدیل این اراده به فعل از سوی وزرای اطلاع رسانی یا به عبارت دقیق تر دولت های اسلامی است.
با این حال باید پذیرفت که جهان اسلام و دولت های اسلامی تاکنون نتوانسته اند در زمینه رسانه ای به ائتلافی دست کم در برابر اسلام هراسی برسند. یکی از راهکارهایی که می توان در این رابطه پیشنهاد داد، راه اندازی و تاسیس یک خبرگزاری و شبکه خبری مشترک با مشارکت تمامی کشورهای اسلامی است.
این رسانه ها می تواند علاوه بر تولید اخبار وحدت آفرین در جهان اسلام، تصویر درست و صحیح از دین مبین را به جهانیان ارائه داده و به طور کارشناسی و تخصصی و از جنبه های مختلف توطئه های اسلام ستیزانه را خنثی سازند.
امید است که اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی بتواند زمینه ساز راه اندازی رسانه های ائتلافی بین کشورهای اسلامی بشود.
**9129** 5981


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن