تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت رسانه ای نیاز ضروری جهان اسلام - سیفعلی موسی زاده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وحدت رسانه ای نیاز ضروری جهان اسلام - سیفعلی موسی زاده چند صدایی، ارایه تصویر خشن از اسلام، تضادگویی ، تفرقه انگیزی و ناهماهنگی تصویر کلی از وضعیت امروز رسانه در جهان اسلام می باشد و این در حالی است که وحدت و همزبانی ضروری ترین نیازی است که کشورهای اسلامی هم اکنون بدان نیاز دارند.


در سایه اختلاف های رو به رشد در کشورهای اسلامی که به تبعیت از دولت ها ، رسانه ها نیز گرفتار آن شده اند، رسانه های غربی تحت سیطره نظام سلطه میدان دار معرکه شده وهدایت ومدیریت افکار عمومی جهان بر علیه مسلمانان را در اختیار گرفته اند.
امپریالیسم خبری و ابزارهای سلطه برافکار عمومی جهان،هم اکنون شریانهای خبر رسانی جهان را بدست گرفته اند و حتی اخبار جهان اسلام برای خود مسلمانان نه از کانال های خودی که ازطریق بنگاههای خبرپراکنی غربی صورت می گیرد.
سازمان های پیچیده و غول پیکرخبری غرب که نبض اخبار دنیا را در دست دارند به ظاهر به صورت مستقل اما در باطن در راهبردی مشترک و هم آوا ،
با وارد آوردن شوک های خبری و ایجاد جریان های خبری یک طرفه، اساس و بنیان بسیاری از کشورها را دچار تزلزل کرده و به اختلاف های بین کشورهای اسلامی دامن می زنند.
تسلط بر رسانه ها وخبر گزاری ها، قدرت عظیم و فوق العاده ای را در اختیار بازیگران غربی صحنه سیاست قرار داده است، بگونه ای که آنها با به کارگیری اهرم های خبری واطلاعاتی توانسته اند با استبداد اطلاعاتی و با قلب واقعیت ها ، شکل دهی به افکار عمومی فراملی را در اختیار گرفته و به اهداف خاص خود در دنیا بویژه جهان اسلام نایل آیند.
در جهانی که غول های رسانه ای سیاست ها و خط و مشی های تقریبا مشابهی را در قبال حوادث جهان اسلام در پی گرفته اند ، در کشورهای اسلامی برخی رسانه ها بعنوان ابزارهای تفرقه اندازی عمل کرده و در خدمت اهداف قدرت های سلطه گر قرار گرفته اند.
ایجاد فرصت های جدید رسانه ای و گسترش فضای مجازی در جهان اسلام متاسفانه نه تنها در خدمت همگرایی اسلامی قرار نگرفته بلکه به بروز یک بحران و هرج و مرج رسانه ای منجر شده است.
در دهه اخیر دهها شبکه ماهواره ای ، خبرگزاری و رسانه مجازی با عنوان و برند اسلامی در دنیا ایجاد شده اند که هدف و غایت آنها تخریب همدیگر و مذاهب مختلف اسلامی و دامن زدن به اختلافات می باشد.
در چنین اوضاعی فعالیت جزیره ای و گاها غیر حرفه ای و سنتی رسانه های رسمی کشور های اسلامی ره به جایی نبرده و اگر وضع بدین منوال پیش رود خسارت جبران ناپذیری بر بدنه جوامع اسلامی و اعتماد عمومی امت اسلامی وارد خواهد شد.
جهان اسلام امروز بیش از هر چیز دیگر به یک مانفیست رسانه ای که متضمن استحکام وحدت ، خبر رسانی صحیح و ارایه چهره رحمانی از دین اسلام باشد، نیازمند می باشد.
اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران فرصتی است که مشکلات رسانه ای جهان اسلام طرح و پیشنهادها و تصمیماتی در باره همگرایی و وحدت رسانه ای دنیای اسلامی ارایه و اتخاذ شود.
انتخاب شعار «همگرایی رسانه های کشورهای اسلامی برای آرامش و امنیت در جهان اسلام» نشان از اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران در رابطه با رسیدن به یک فضای رسانه ای ایده ال برای جهان اسلام در آینده دارد.
بی شک این اجلاس فرصتی است تا ظرفیت های ارتباطی و مدیریت هماهنگ رسانه ای میان کشورهای اسلامی ایجاد و زمینه ارایه چهره واقعی از اسلام به عنوان دین صلح و دوستی و مهربانی در دنیا فراهم گردد.
این اجلاس فرصتی است که مقام های کشورهای اسلامی به یک ایده و اندیشه مشترک در رفع افراط گرایی و زدودن چهره خشن از اسلام توسط تکفیری ها و محرومیت آنها از فضای رسانه ای دست کم درخود کشورهای اسلامی نایل آیند.
حضور وزرا و مقام های عالیرتبه ۵۷ کشور اسلامی در اجلاس تهران می تواند گام نخست در ایجاد زمینه اتحاد رسانه ای کشورهای اسلامی، همگرایی و مهمتر از همه استقلال و خارج شدن آنها از تاثیر و سلطه رسانه های سلطه گر غربی باشد.
530


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن