تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802942289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام: توسعه و پیشرفت جامعه در گرو تحقیق و پژوهش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار ایلام: توسعه و پیشرفت جامعه در گرو تحقیق و پژوهش است ایلام - ایرنا - استاندار ایلام در پیامی با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: برای توسعه و پیشرفت جامعه باید تحقیقات و پژوهش های کاربردی گسترش یابد.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در پیام "محمدرضا مروارید" آمده است: پژوهش از اساسی ترین نیازهای بشری و زیربنای توسعه در هر جامعه است، پژوهش بستری برای رشد و شکوفایی استعدادها، میدانی برای بروز خلاقیت ها و مسیری مطمئن برای دستیابی به توسعه و خودکفایی علمی است.
پژوهش عامل محرک توسعه و ضامن پیشرفت در همه حوزه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد و سیاست بوده و در واقع نوعی جهادی مقدس است که نویدبخش دستیابی به استقلال کامل کشور و موجی از تلاش و مجاهدت علمی در همه ابعاد مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.
در دین مبین اسلام، پژوهش و تحقیق، یک ارزش ویژه است که در آیات و روایات زیادی بر ضرورت تحقیق و پژوهش تاکید و انسان ها از پذیرش مطالب بدون تحقیق و تعمق منع شده اند.
خداوند متعال در آیه های 17 و 18 سوره زمر به کسانی که باتدبر، سخنی را می پذیرند و اولوالبابند، وعده هدایت و از پس آن بشارت جنت نعیم را داده است.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز با عنایت خاص به مقوله پژوهش بر بهره گیری از روش های نوین و مبتنی بر پژوهش در پیشبرد امور پافشاری نموده و رهنمودهای ارزشمند معظم له چراغی فراروی سیاست گذاران حوزه پژوهش و فناوری است.
امروزه همه کشورهای جهان برای دست یافتن به اهداف و آرمان ها، پیشرفت و توسعه، اختراع و ابتکار و روش های بهینه زندگی، تنها از پژوهش و جستجو سود می جویند و در کشورهای توسعه یافته این مهم یک سرمایه گذاری استراتژیک محسوب و در مجامع علمی، بالاترین اولویت به پرورش استعدادها و تربیت دانشجویان و محققینی علاقمند به امر پژوهش اختصاص داده می شود.
بدون شک توسعه همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به افق های پیش بینی شده در اسناد بالادستی، در سایه توسعه علمی و فناوری تحقق می یابد و این مهم جز از طریق نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری و فراهم کردن زمینه حضور و گسترش جدی دامنه پژوهش به لایه های مختلف جامعه میسر نخواهد شد.
هفته پژوهش و فناوری فرصت مغتنمی است تا از زحمات پژوهشگران، مبتکران و مخترعان شهرستان که توانسته اند نقشی در حرکت رو به جلو کشور در عرصه های مختلف ایفا نمایند، قدردانی کرد و در جهت انگیزش بخشی به همه اقشار اعم از دانشجویان، دانش آموزان، صنعتکاران، معدنکاران، اصناف و غیره اقدام نمود.
دولت با ایجاد هماهنگی و هدف گذاری پژوهشی و ایجاد فضای تدبیر و امید در جامعه علمی و فضای پژوهشی کشور به دنبال ارتقای سطح کیفی دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی با توسعه رویکرد پژوهشی است، چرا که رویکرد علمی به قشر یا گروه خاصی محدود نشده و زمانی سرچشمه اثر خواهد بود که در سطوح و امور گوناگون جامعه تسری یافته باشد.
دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری نگاه ویژه ای به پژوهش و توسعه علمی در کشور دارند و با تاکید جدی بر اقتصاد دانش بنیان و پژوهش محور آن را به عنوان رویکرد اصلی و زیربنای توسعه کشور قرار داده اند.
نامگذاری شعار امسال هفته پژوهش تحت عنوان "پژوهش و فناوری پیشران اقتصاد دانش بنیان" و قرابت آن با شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نشانگر رویکردی نوین در نگاه به مقوله مهم تحقیق و پژوهش و فرصتی مغتنم برای شناسایی و طرح مسایل، مشکلات و چالش های پیش روی حوزه پژوهش و بازنگری در مجموعه اقدامات و برنامه ها ی ترویجی و ارتقای بخش این حوزه محسوب می شود.
اینجانب فرا رسیدن هفته پژوهش را به تمامی تلاشگران این عرصه بویژه پژوهشگران و محققین پرتلاش استان ایلام، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روز افزون این مجاهدان علمی را که در تولید علم و فناوری و کمک به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تلاش دارند را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.
برنامه های هفته پژوهش در استان ایلام همزمان با سراسر کشور از 15 تا 20 آذر برگزاز می شود.
702


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن