تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818893482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست نفتی عربستان بر مبنای اصول اقتصادی اتخاذ شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


کابینه عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد
سیاست نفتی عربستان بر مبنای اصول اقتصادی اتخاذ شده است
عربستان در دفاع از سیاست نفتی این کشور که منجر به سقوط شدید قیمت نفت شده است اعلام کرد: سیاست نفتی پادشاهی عربستان از اصول اقتصادی ناشی می شود تا منافع اقتصادی پادشاهی را و همچنین منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان را تامین کند.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، در حالی که پس از تصمیم هفته گذشته اوپک مبنی بر عدم افزایش تولید، بسیاری، انگیزه های سیاسی را عامل این تصمیم می دانند، عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که سیاست نفتی اش بر مبنای اصول اقتصادی بنا شده است.

کابینه عربستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «کابینه تاکید می کند که سیاست نفتی پادشاهی (عربستان) از اصول اقتصادی ناشی می شود تا منافع اقتصادی پادشاهی را در کوتاه مدت و دراز مدت و همچنین منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان را تامین نماید.»

ریاض در کنار متحدان حاشیه خلیج فارس خود در اوپک در نشست هفته گذشته سازمان، با هرگونه کاهش تولید مخالفت کرد تا به گفته این کشور سهم اوپک از بازار نفت در نبرد با کشورهای غیر عضو و تولید کنندگان آمریکای شمالی از دست نرود.

در حالی که پس از تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید، سرمایه گذاران به دنبال کف قیمت در بازار هستند، قیمت نفت برنت روز دوشنبه به پایین ترین رقم در 5 سال اخیر یعنی بشکه ای 68 دلار رسید. افزایش تولید نفت شیل آمریکا و افت تقاضا از سوی چین و اروپا موجب افت بیش از یک سوم قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون شده است.

به رغم کاهش شدید قیمت ها از هفته گذشته تاکنون، کابینه عربستان از تصمیم اوپک «ابراز رضایت» کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، در بیانیه کابینه سعودی آمده است، تصمیم اخیر اوپک «نشان دهنده یکپارچگی سازمان، اتحاد و دور اندیشی است که برای پادشاهی عربستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.»

روز یکشنبه، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در سخنانی اظهار داشت، تصمیم اوپک به سود همه اعضا نیست، اما ایران برای حفظ یکپارچگی گروه از مخالفت با این تصمیم خودداری کرده است.

کشورهای تولید کننده نفت در حاشیه خلیج فارس آماده تحمل قیمت های پایین نفت هستند، اما این قیمت ها به اعضای دیگر اوپک نظیر ایران و ونزوئلا که با فشارهای بودجه ای مواجه اند، آسیب زده است.

کابینه عربستان همچنین خواهان همکاری در مقابل محتکران بازار نفت شد و اعلام کرد که «همکاری تولید کنندگان داخل و خارج از اوپک یک مسئولیت مشترک برای دستیابی به ثبات است.»/ تسنیم/110



۱۱/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن