تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819888319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی منحل نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سخنگوی وزیر ارشاد: ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی منحل نشده است تهران - ایرنا - سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی منحل نشده است ، گفت : ماموریت ها و وظایف این ستاد به معاونت و بخش های تخصصی بر اساس تصمیم شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا حسین نوش آبادی روز سه شنبه در یک نشست خبری افزود: این تصمیم در راستای هماهنگ کردن و توجه بیشتر به حوزه های تخصصی و واگذاری وظایف به بخش های مربوطه صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال بنیاد ملی بازی های رایانه ای متولی رسمی بازی های رایانه ای در کشور است که وظیفه حمایت، برنامه ریزی، آموزش و صدور مجوزهای قانونی را برعهده دارد.
نوش آبادی افزود: به همین خاطر باید علاوه بر این وظایف به تکثیر انواع بازی های ویدئویی و رایانه ای و حمایت از حقوق مادی و معنوی مصرف کنندگان بپردازد که باید محصول درست و بدون نقص به آنها ارائه دهد و در حقیقت این بنیان بسترسازی برای رشد و خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

** اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی
نوش آبادی در ادامه به برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: این اجلاس با شعار همگرایی رسانه ای برای استقرار صلح و آرامش در جهان اسلام آغاز به کار کرده و افزایش تحکیم وحدت و ارائه تصویر مناسب از اسلام و کشورهای اسلامی از مهم ترین اهداف برگزاری این اجلاس است.
وی اضافه کرد: نشست کارشناسان ارشد این اجلاس از دیروز (دوشنبه) آغاز شده و تا فردا (چهارشنبه) ادامه دارد.
نوش آبادی با بیان این که مراسم افتتاحیه این اجلاس با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می شود ، گفت: سازمان همکاری اسلامی با داشتن 57 عضو از چهار قاره جهان یکی از موثرترین سازمان های بین المللی در عرصه های سیاسی و اجتماعی است که نقش مهمی در همگرایی کشورهای اسلامی دارد.
سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این اجلاس را فرصت مناسبی دانست تا ایران مواضع خود را در حوزه فرهنگ و اطلاع رسانی مطرح کند و سیاست راهبردی ایران در توسعه و تقویت همگرایی ، پرهیز از اختلاف ، مبارزه با گروه های افراطی و تروریسم که باعث لکه دار کردن چهره اسلام شده است نیز از جمله موضوعات مهم و مورد تاکید در این اجلاس است.
نوش آبادی با بیان این که برخی خبرگزاری های بزرگ با اهداف خاص تحولات جهانی را به نفع خود بهره برداری می کنند، تصریح کرد: تربیت نیروهای کارآمد ، استفاده از ظرفیت های بومی ، بهره مندی از ابزار نوین و... از اهداف دیگر برگزاری این اجلاس است.

** پیش بینی افزایش 20 درصدی بودجه فرهنگ و ارشاد
سخنگوی وزیر ارشاد در مورد مجوز کتاب های تجدید چاپ گفت: بر اساس قرارداد نویسنده و ناشر کتابی چاپ می شود که باید مجوز داشته باشد. برای چاپ دوم نیز باید فرآیندها و درخواست تجدید چاپ نیز انجام شود زیرا ممکن است نویسنده اصلاحاتی را در تجدید مجدد کتاب اعمال کرده باشد.
وی افزود: مجوز دوم برای تجدید کتاب به راحتی صادر می شود و موانع خاصی نیز برای صدور این مجوزها وجود ندارد.
نوش آبادی در ادامه با بیان این که بودجه های فرهنگی کافی نیست ، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم بودجه فرهنگ و ارشاد 20 درصد افزایش داشته باشد. در حال حاضر به دلیل کاهش بودجه های عمرانی بسیاری از پروژه های ما راکد مانده است.
سخنگوی وزیر ارشاد ادامه داد: کاهش قیمت جهانی نفت تاثیر مهمی در بودجه ریزی ما و سهم دستگاه ها از اعتبارات می گذارد که ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با اولویت بندی و پرهیز از افراط ، کارهای بنیانی و اساسی را در حوزه فرهنگ برنامه ریزی کنیم.
نوش آبادی در پاسخ به این که یک درصد از پروژه های دستگاه های دولتی باید صرف فعالیت های هنری شود ، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت پیشنهادی را درباره افزایش اعتبارات داده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر دولت یک درصد از پروژه های عمرانی را به حوزه هنر اختصاص دهد ، بسیاری از مشکلات رفع می شود اما در فرآیند مقررات بودجه ای مسایل مختلفی به وجود می آید.
وی اظهار امیدواری کرد: این پیشنهاد در دولت به تصویب برسد و نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به درآمدهای فرهنگ در حوزه عمرانی ایده بسیار مهمی است که ما را از تنگناهای مالی نجات می دهد.
نوش آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان همکاری و تعامل با صداوسیما ، گفت: باتوجه به تغییرات جدید در صداوسیما ، سطح همکاری در بخش های فرهنگی و هنری را ارتقا می دهیم. به ویژه در حوزه کتاب باید جایگاه رفیع آن در فرهنگ شناخته شود.
نوش آبادی افزود: همه این دستگاه ها در ایجاد فرهنگ و توسعه کتابخوانی نقش دارند که باید از ظرفیت آنها بهره گیریم زیرا وزارت ارشاد نمی تواند به تنهایی اهداف موردنظرش را تحقق بخشد و صداوسیما در توسعه فعالیت های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب نقش اساسی دارد.
وی معرفی کتاب ، نقد کتاب ، معرفی نویسندگان ، تحولات حوزه کتاب ، برگزاری همایش ها و... را از مواردی بیان کرد که وزارت ارشاد می تواند با صداوسیما تعامل داشته باشد.
نوش آبادی درباره برخی از اعضای هیات داوران جشنواره دوسالانه عکس گفت: افرادی که هماهنگ با سیاست های فرهنگی کشور نیستند ، ما به عنوان هیات داوران در هیچ یک از جشنواره ها استفاده نمی کنیم و اعضای هیات داوران بر اساس چارچوب تعیین شده گزینش می شوند.
وی تصریح کرد: ما مرجع تعیین صلاحیت های عمومی نیستیم، باید نهادهای ذیربط نیز نظر بدهند و اگر فردی با نظام و فرهنگ دینی و اسلامی ضدیت داشته باشد نمی تواند در چنین جشنواره هایی داوری کند.
نوش آبادی اضافه کرد: البته برخی از افراد ممکن است در حوزه فیلم و موسیقی آثاری تولید کرده باشند که مناسب نبوده ولی این دلیل نمی شود که آنان ضدایرانی هستند.

** شبکه نمایش خانگی نقش فعالی دارد
سخنگوی وزیر ارشاد با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی نقش فعالی را در کشور دارد ، گفت: سیاست ما ارتقای کمی و کیفی این شبکه هاست و موسساتی که اقدام به تولید فیلم های خانگی می کنند باید قبل از تولید و ساخت هر فیلم مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.
وی یادآور شد: فیلم هایی که اکران نشده در شبکه خانگی باید مقررات را اعمال و مجوز لازم را دریافت کنند. برخی فیلم های خارجی نیز که ضدیت با فرهنگ ایران دارند و حتی در کشور خود موفق نبودند به صورت قاچاق در برخی از موسسات غیرمجاز تکثیر می شوند که آنها فاقد مجوز بوده و با انتشار و توزیع چنین فیلم هایی در شبکه خانگی برخورد می شود.

** کمک شهرداری تهران برای تامین مالی جوایز جلال عجیب نیست
نوش آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک مالی شهرداری تهران برای تامین مالی جایزه جلال آل احمد گفت: این مساله عجیب نیست و عقلانی است. شهرداری ها مکلف هستند برخی از درآمدها را صرف امور فرهنگی کنند و این خلاف قانون و عرف نیست.
وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی پاسخگوی حجم نیاز فرهنگ جامعه نیست و شهرداری ها وظیفه دارند به حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند.
وی در ادامه درباره تعییر مدیر خانه کتاب گفت: مدیر خانه کتاب به دلیل مشغله های علمی و فرهنگی تمایل برای کناره گیری داشت و استعفا داد که موافقت شد و اتفاق خاصی نیفتاده است.
ادامه دارد...
فراهنگ (3) ** 9022 ** د . الف** 1569


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن