تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800476734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست های دولت تدبیر و امید بر مبنای پژوهش محوری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیاست های دولت تدبیر و امید بر مبنای پژوهش محوری است همدان ایرنا-مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری همدان گفت:پژوهش محوری و داشتن نگاه علمی و دقیق به مسایل از سیاست های دولت تدبیر و امید است.


به گزارش ایرنا "ظاهر پور مجاهد" روز سه شنبه در آستانه هفته پژوهش در جمع خبرنگاران افزود: پژوهش یک اقدام علمی برای بررسی دقیق مشکلات و یافتن یک راه حل علمی برای رفع مشکلات روزمره جامعه است.
وی ادامه داد:تجربه ثابت کرده است که در هر کشور و استانی که به تحقیق و پژوهش بها داده شده فضای فکری جامعه برای بهروری بیشتر فراهم و مسیر توسعه و پیشرفت در آن منطقه هموار تر شده است.
پور مجاهد با بیان اینکه با وجود دانشگاه های قوی و نیروهای علمی برجسته در استان همواره فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حال انجام است افزود:ایجاد ارتباط بین موسسات آموزش عالی و دستگاه های اجرایی و بهره گیری از نظرات اعضای هیات علمی در ارتباط با حل معضلات و مشکلات و رفع محدودیت ها می تواند در توسعه استان موثر باشد.
دبیر کارگروه پژوهش استان همدان اضافه کرد:اگر حضور دانشگاهیان در حوزه های اجتماعی، آب،محیط زیست،توسعه پایدار، بهره گیری از سرمایه، نیروی کار و اشتغال، منابع طبیعی و گردشگری تقویت شود ثمره آن نصیب استان خواهد شد.
پور مجاهد با اشاره به پیش رو بودن روز ملی پژوهش ادامه داد:از15 تا 23 آذر ماه برنامه های هفته پژوهش در استان ها و 23 تا 26 آذر ماه نیز در سطح ملی برگزارمی شود.
دبیر جشنواره برگزیدگان هفته پژوهش عنوان کرد:شعار امسال هفته پژوهش "پژوهش و فناوری، پیشروان اقتصاد دانش بنیان" است چرا که هم اکنون برنامه پنجم توسعه رو به پایان بوده و دولت اراده کرده است که برنامه ششم به موقع تحویل داده شود و چارچوب برنامه ششم نیز شروع شده است.
وی تصریح کرد:در برنامه ششم شرکت های دانش بنیان و فناوری های جدید به عنوان محرک توسعه و عامل بهره وری و استفاده از امکانات کشوری از تحرک بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد:شناسایی توانمندی ها و پتانسیل دانشگاه ها،معرفی 33 نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان همدان، تقدیر از چهار فناور برتر کارمندی و دانشگاهی ،تجلیل از 13 پژوهشگر دستگاه های اجرایی،معرفی 16 شرکت و موسسه فناور برتر و تقدیر از دو نفر از بانوان ارایه دهنده ایده برتر در سطح استان از اهداف برگزاری برنامه های هفته ملی پژوهش است.
وی از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در همدان خبر داد و اضافه کرد:این نمایشگاه به منظور معرفی دستاوردهای پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در 30 غرفه و در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می شود.
وی گفت:ایجاد زمینه برای تجاری سازی پژوهش ها تحت عنوان فن بازار،کمک به بحث فن بازار و تبدیل ایده به محصول، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و فناوری از مهمترین نیازهای استان همدان در حوزه پژوهش و فناوری است.
وی از معرفی شش دستگاه به عنوان دستگاه برتر پژوهشی استان خبر داد و افزود:نبود حمایت های مالی یکپارچه یکی از معضلات حوزه پژوهش در استان ها است.
15 تا 23 آذر ماه هفته ملی پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
7530/576


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن