تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه اجراهاي سال 94 ايرانشهر مشخص شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برنامه اجراهاي سال 94 ايرانشهر مشخص شده است
مراسم افتتاح نمايش «كالون و قيام كاستليون» به كارگرداني آرش دادگر با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه و مدير مجموعه، با صداي زنگ فريندخت زاهدي، افتتاح شد.
نویسنده : سپيده آماده 


به گزارش «جوان»، اين مراسم با حضور چهره‌هايي چون فريندخت زاهدي، شيرين يزدانبخش، جمشيد گرگين، كيومرث مرادي، مجيد سرسنگي و... براي گشايش نمايش «كالون و قيام كاستليون» و «خانه وا ده» با اجراي مسعود فروتن برگزار شد. در ابتدا آرش دادگر كارگردان نمايش «كالون و قيام كاستليون» ضمن تشكر از حضار براي شركت در مراسم، نمايشنامه را اقتباسي خواند و اظهار داشت: اين نمايش، برداشتي آزاد از رمان «وجدان بيدار» اشتفان تسوايك است. وي ادامه داد: رسيدن به كاري منسجم، آسان نبود و نياز به تمرينات جسمي زياد و طولاني داشت كه خداراشكر اعضاي گروه از عهده آن به خوبي برآمدند. پس از صحبت‌هاي دادگر؛ فريندخت زاهدي، مدرس و پژوهشگر دانشگاه قبل از نواختن زنگ افتتاح نمايش در مورد اجراي جوانان در مجموعه ايرانشهر، يادآور شد: امشب به نمايندگي از خودم و دانشجويان دانشگاه تهران بايد بگويم خوشحالم در خدمت جواناني هستم كه با وجود سختي‌ها، مشكلات مالي، عدم حمايت كه گاه هست و گاه نيست، با پشتكار خود همچنان پابرجا هستند و به اجراي خود ادامه مي‌دهند. يكي از اين جوانان، آرش دادگر است كه هر سال با اجراي خود، گلي به سر تئاتر ايران مي‌زند.
من به عنوان معلم تئاتر، به كساني كه با اين شرايط، تئاتر روي صحنه مي‌برند، افتخار مي‌كنم و آنها را ستايش مي‌كنم. دكتر زاهدي با ذكر اين نكته كه آرش دادگر دغدغه تئاتر دارد؛ گفت: آرش دادگر كارگردان متفكري است كه همه چيز را با زبان تصوير بيان مي‌كند. من با ايشان، تابستان امسال در جشنواره ايبسن‌ بودم و شاهد استقبال مردم و هنرمندان ساير كشورها از نمايش ايشان بودم. به او و همه جواناني كه اميد تازه به بدنه تئاتر و آينده آن تزريق مي‌كنند؛ افتخار مي‌كنم. مجيد سرسنگي در ادامه با اشاره به برنامه‌ريزي ايرانشهر با اعلام اينكه به زودي نمايش‌هاي سال 94 در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار مي‌گيرد، تصريح كرد: برنامه نمايش‌هاي سال بعد حاضر شده و تنها منتظر عقد قرارداد با كارگردان‌ها هستيم تا بتوانيم در چند روز آينده، اعلان عمومي كنيم. با اين رويكرد، هم گروه‌هاي نمايش مي‌توانند برنامه‌ريزي كنند، هم ارتباط با مخاطب محكم‌تر مي‌شود. مدير تماشاخانه ايرانشهر در ادامه با اشاره به اجراي دوباره نمايش گفت: به نظر من، تئاتر هم مثل سينما بايد براي ديده شدن، عمر طولاني داشته باشد. اگر زمان اجراي يك نمايش كوتاه بود و اشتياق ديدن در مردم زياد باشد؛ با به دست آوردن يك فرصت، مي‌توان نمايشي را بارها و بارها به صحنه برد.
 بازتوليد نمايش، حتي از سينما هم سخت‌تر است؛ چون در فيلم توليد تنها يك بار اتفاق مي‌افتد اما در باز اجراي نمايش، بايد همه عوامل بار ديگر گرد هم بيايند كه اين كار بسيار طاقت‌فرسا است. سرسنگي درخصوص اجراي محمد مساوات هم توضيح داد: مساوات از استعدادهاي جوان تئاتر كشور ماست كه سومين نمايش از مجموعه اجراي فصل جوان ايرانشهر را روي صحنه مي‌برد. اين جوان نشان داده كه آينده‌دار است. اين فصل، مخصوص جواناني است كه شايد در سالن‌هاي ديگر موفق به عرض اندام نشده‌اند.
 وي ادامه داد: فصل جوان را در ابتدا براي فرصت دادن به جوانان مستعد به راه انداختيم و در ادامه از فروش بالاي آثار اين استعدادهاي جوان شوكه شدم و اميدوارم مخاطبان اين مجموعه، با ديدن نمايش سوم اين فصل، محمد مساوات را هم حمايت كنند. وي در ادامه اختصاص هرسال تماشاخانه به نمايش‌هاي موضوعي را جزو برنامه سال‌هاي آينده دانست و تأكيد كرد: سال آينده به نمايش‌هايي مرتبط با مدياي ديگر مي‌پردازيم، اجراهايي كه هم در تكنيك و هم اجرا از رسانه‌هاي ديگر مثل تلويزيون و سينما كمك گرفته‌اند؛ بهره مي‌برد.
مديرعامل خانه هنرمندان ايران با اشاره به اينكه نبود نمايشنامه‌هاي غني يكي از مهم‌ترين مشكلات عرصه نمايش كشور است تصريح كرد: سال 95 مختص نمايشنامه‌هايي مرتبط با ادبيات خواهدبود، نمايش‌هايي برگرفته از ادبيات و رمان‌هاي كهن و معاصر كه حرفي براي گفتن داشته باشند تا شايد در اين راستا بن‌بستي كه در تئاتر به وجود آمده با ارتباط رسانه‌هاي ديگر و بهره‌گيري از ادبيات معاصر و كهن ايران و جهان بتواند رفع شود. سرسنگي در پايان خاطر نشان كرد: داشتن دو اجرا در يك سالن كاري سخت است كه گاهي ممكن است از كيفيت دو اثر نمايشي كم كند؛ اما در اجراهاي پيشين و هم‌اكنون با تعامل هنرمندان و گروه‌ها هم كيفيت اثرها حفظ شده و هم خللي به جذب مخاطب وارد نكرده كه جاي تشكر از مخاطب و رسانه دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن