تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاروان های عزاداری حسینی در شهرستان ها راه اندازی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کاروان های عزاداری حسینی در شهرستان ها راه اندازی شود شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در ویژه برنامه امسال اربعین حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع)، باید کاروان هایی متشکل از عزاداران حسینی شهرستان ها راه اندازی شود و در این روز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شوند.


آیت الله اسدالله ایمانی،دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این کاروان ها باید به صورت مردمی و خودجوش به عنوان نماد حرکت اربعین حسینی تشکیل شود.
وی افزود: با اجرای این مهم به دنبال مطرح و نهادینه کردن تفکر و فرهنگ حسینی در استان فارس هستیم.
ایمانی اظهارداشت: کار فرهنگ سازی برای تاثیرگذاری نیازمند زمان است که برای تاثیرگذاری در بخش های مختلف فرهنگی باید اتاق فکر متشکل از صاحب نظران و کارشناسان تشکیل شود.
** هیات های مذهبی اتاق فکر داشته باشند
رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به عزاداری های ایام محرم و صفر اضافه کرد: هیات های مذهبی استان فارس باید اتاق فکر برای ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی فعالیت های خود داشته باشند.
آیت الله ایمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بحث عزاداری های ماه محرم و صفر مدل و الگو ارائه کردند که این مهم باید سرلوحه کار تمام هیات های مذهبی در کشور و استان فارس باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هیات های مذهبی استان فارس در چندسال اخیر برگزار کننده عزاداری واحد و یکپارچه مردم شیراز در روز تاسوعا و اربعین حسینی هستند، هنوز در زمینه یکپارچگی با مشکل روبرو هستیم.
وی افزود: تصمیم گیری برای برگزاری عزاداری های یکپارچه و منسجم در ایام سوگواری مختلف در استان، باید کارشناسی و مخاطب سنجی شود که استان فارس و شهر شیراز برای برخورداری ازعزاداری یکپارچه باید از ظرفیت های مذهبی مناسب استان های دیگر استفاده کند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه عزاداری متمرکز الزامات ویژه ای دارد گفت: وجود چند میدان دار در از الزامات اصلی برگزاری مراسم های عزاداری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است تا نظم و هماهنگی جمعیت حاضر در برنامه حفظ شود.ک/3
7382/ 675


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن