تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818888642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته نامه وقایع: پایداری در برابر پایداری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هفته نامه وقایع: پایداری در برابر پایداری هفته نامه وقایع استان مرکزی تیتر درشت صفحه نخست شماره 274خود را به آیا شیخ دیپلمات می تواند؟ پایداری در برابر پایداری اختصاص داده است.


نویسنده در این مقاله افزوده است: پس از حماسه دوم خرداد و روی کار آمدن دولت اصلاحات، بسیاری از منتقدین سیاست های دولت سازندگی، که اکنون در قالب روزنامه ها و نشریات دوم خردادی به نظریه پردازی و نقد سال های پیش می پرداختند، بهترین گزینه را برای نقد و بررسی، حمله همه جانبه به آیت الله هاشمی رفسنجانی تشخیص داده و در ائتلافی نانوشته، اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی، سیاست ها و عمکردها و خانواده وی را سیبل حملات خویش ساختند.
در ادامه این مطلب آمده است: شکستن این تابو و عطش جامعه برای دانستن بیشتر در این مورد و متاسفانه بیماری مزمن ما، در پرداخت و شاخ و برگ دادن به شایعات که از قدیم الایام به نام " یک کلاغ، چهل کلاغ " مشهور است، شاکله اصلی سیاست تبلیغات انتخاباتی دکتر محمود احمدی نژاد را تشکیل داد و او بر آن شد تا با حمله همه جانبه( و به تعبیر بسیاری از پیشگانان و دلسوزان انقلاب، بیرحمانه و غیر منصفانه) به آیت الله هاشمی رفسنجانی، علاوه بر تبلیغ ساده زیستی خود، مانوری پر شکوه از شجاعت خویش به نمایش بگذارد و بدینسان با املایی نانوشته و بالطبع بدون غلط، برنده انتخابات سال 1384 شود.
نویسنده بیان کرده است: پس از این پیروزی کسانی که یا در ایام مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی و سال های پس از آن و تثبیت و تحکیم نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران نقشی نداشتند و یا نقشی کم رنگ داشتند، دریافتند که برای مطرح شدن، بهترین روش، پیروی از سیره دکتر احمدی نژاد است و بدین سان از اشتباه استراتژیک برخی صاحب قلمان اطلاح طلب و تاکتیک طراحی شده احمدی نژاد الگو گرفته و سعی کردند در حمله به آیت الله هاشمی، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند،
غافل از اینکه حضرت امام خمینی(ره) پس از نجات معجزه آسای اکبر هاشمی از ترور ناجوانمردانه، به نشان شکرگذاری گوسفند قربانی کردند و فرمودند : " انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است "؛ همچنین مقام معظم رهبری نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاتمی فرمودند " هیچ کس برای من آقای هاشمی نمی شود ".
نویسنده در این مطلب اظهار کرده است: ولی این دوستان فارغ از این بیانات و در نظر نگرفتن نقش بی بدیل آیت الله و حتی شاید با فراموشی تعمدی این جایگاه به تخریب ایشان پرداختند و بهانه ایشان نیز این بود که " ملاک حال فعلی افراد است " و در این رهگذر از انتصاب هوشمندانه آیت الله هاشمی توسط مقام وعظم رهبری در جایگاهی که همواره مورد مشورت اصلی معظم له است و این موضوع خود بهترین بینه بر جایگاه بلند فعلی او می باشد، غفلت کردند.
در ادامه مطلب خاطر نشان شده است: آیت الله هاشمی نیز به دلیل مصلحت حفظ کلیت و انسجام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سیاست" صبر و سکوت " را پیش گرفته و مانند دوست و هم رزم شهیدش_ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی- و به پیروی از مراد و استادش حضرت امام (ره) و همرزم و دوست گرامی اش مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) خون دل خورد و آبرو و حیثیت و زندگانی خویش را در دفاع از اسلام و انقلاب، آماج حملات قرار داد.
در ادامه مطلب بیانشده است: در مقابل این شیوه دکتر احمدی نژاد هر روز گامی فراتر نهاده و طبیعتا دوستان و همفکران ایشان نیز مهمترین دغدغه و وعده در این مسیر همچنان بر سرعت و تخت گاز به پیش تاختند تا انکه نهایتا برخی از این دوستان در قالب تشکلی به نام " جبهه پایداری انقلاب اسلامی " گرد آمده و در قالب یک تشکل سیاسی به فعالیت پرداختند.
نویسنده خاطر نشان کرده است: اعضای این جمعیت با حمایت همه جانبه دوستان همفکر خود که اکثرا از اصولگرایان هستند در این راستا پیش آمدند و با حضور در مجلس شورای اسلامی و این بار در قالب یک فراکسیون کم تعداد ولی به مدد مطبوعات همسو بسیار پرهیاهو به نشر افکار خویش پرداخته و اهتمام نمودند تا نظرات خویش را در قالب قانون و از خانه ملت پیگیری کنند.
نویسنده ادامه داده است: دوستان جبهه پایداری که در زمان محمود احمدی نژاد در مقابل کلیه حرکات و افعال و گفتار و اعمال دولت با تمام قد در صدد توجیه بر می آمدند و از آن حمایت می کردند یا اگر جایی برای دفاع نبود با سکوت و اغماض از قضایا می گدشتند، در سال پایانی ریاست جمهوری رییس دولت های نهم و دهم یا به زغم خویش افشاگری های جنجالی به میدان آمدند تا میدان را برای رقبای سیاسی خویش تنگ نموده و مانع از حضور و یا پیروزی آنان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گردند،ولی جامعه که از هیاهوهای سیاسی به ستوه آمده بود و به دنبال آرامش می گشت با انتخاب دکتر حسن روحانی به آرامش و اعتدال رای داد.
نویسنده بیان کرده است: اصولگرایان که پس از رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و با تعدد کاندیداهای اصولگرا که با تمام توان به میدان آمده بودند خود را برنده از پیش تعیین شده میدان می دانستند پس از اعلام نتایج انتخابات، کسانی که خود را شکست خورده میدان می دیدند به یار دیروز خود که از جناح راست دیروز و اصولگرای امروز بود و خود عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران به عنوان شاکله جناح راست بود،تاختند و به جرم و صرف نزدیکی اندیشه سیاسی دکتر روحانی به منش و سیاست های آیت الله هاشمی رفسنجانی به او تاختند و به بهانه های مختلف سعی در زیر سوال بردن همه حرکات او و دولتش کردند.
در ادامه این مطلب آمده است: مهترین دغدغه و وعده انتخاباتی دکتر روحانی حل مسئله هسته ای بود که دوستان جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی در کلیه تریبون هایی که در اختیار داشتند و دارند به بهانه های مختلف به آن تاختند،
از نطق های های میان دستور گرفته تا تذکر، از سوال در صحن مجلس گرفته تا مقالات مختلف در مطبوعات و سخنرانی های مکرر و برگزاری سلسله نشستهای " دلواپسان " سعی در تخریب این هدف و مانع تراشی بر سر راه مسوولان کردند.
وی خاطر نشان کرده است: با اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها ضمن اعلام بدبینی به آمریکا و دول غربی و همچنین بی ضرر دانستن مذاکرات، به روش سالیان گذشته و دولت های قبلی، حمایت خود را از روند مذاکرات هسته ای به طور خاص اعلام نموده اند.
نویسنده بیان کرده است: با عنایت به اینکه همگان می دانند روند مذاکرات بر اساس رهنمودهای ابلاغی رهبری و تحت نظارت ویژه ایشان صورت می گیرد اما بسیاری از افراد و گروه های نا همسو با دولت حسن روحانی خصوصا فراکسیون پایداری با حملات خود به بهانه های مختلف در صدد مخالفت با روند مذاکرات بر آمده و در صدد مقایسه مذاکرات و تفاهمات به دست آمده با قرار داد ننگینی چون گلستان و ترکمنچای بر آمده اند.
نویسنده در ادامه مطلب ادامه داده است: در این راه علاوه بر ایجاد استرس و نگرانی در بین مردم به دشمنان نیز علایمی می دهند مبتنی بر وجود انشقاق در بین مسولین و عدم وجود موضع واحد بر این موضوع ای کاش این دوستان به این سوال پاسخ می دادند که فاین تذهبون؟
نویسنده خاطر نشان کرده است: حال باید دید دکتر حسن روحانی که به " شیخ دیپلمات " مشهور است و دوستان و همکاران تکنوکرات او که به فرموده رهبر انقلاب همگی فرزندان انقلاب و مورد حمایت رهبری و نظام هستند. آیا خواهند توانست با سعه صدر از این حملات جان سالم به در ببرند و چنانکه وعده نموده اند ضمن حفظ شان و عزت اسلام و انقلاب خواهند توانست همزمان با چرخیدن سانتریفیوژها چرخ های اقتصادی کشور و زندگی مردم را نیز به چرخش در آورند، یا خدای ناکرده حملات منتقدان آنان را به دلسردی و موضع انفعال کشانده و از ادامه راهی که در پیش دارند باز خواهند داشت چرا که جنجال هسته ای و تحریم ها باعث منافع بیشماراقتصادی و سیاسی برای عده ای هست و آنان به هر قیمت سعی در حفظ وضع موجود و حتی تشدید آن خواهند داشت.
نویسنده خاطر نشان کرده است: امید می رود که شیخ دیپلمات همچنان که در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب عمل کرده بتواند با سیاست، تدبیر، پشتکار و واقع بینی، این بحران را نیز از سر گذرانده و پس از سال ها درگیری و تحریم با عزت و سرافرازی، آرامش و امید را به مردم فهیم، صبور، شجاع و قهرمان ایران اسلامی بازگرداند.
" شهرداری ارک قهرمان لیگ برتر هاکی کشور شد، تا اطلاع ثانوی بلک باس نداریم، کلانشهری کلاهی گشاد بر سر اراک از دیگر عنوان های صفحه نخست هفته نامه وقایع استان مرکزی است.
همفته نامه وقایع استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی نیره یوسفی راد در این استان منتشر می شود.ک/1
716/559


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن